دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

سفیر فلسطین اعزام سربازان ترکیه و مصر به غزه را خواستار شد

فرستاده فلسطین به ترکیه اظهار کرد، آنکارا و قاهره به عنوان دو کشور مهم خاورمیانه باید به منظور نظارت بر روند آتش‌بس در نوار غزه که احتمالا در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد، به این منطقه سرباز اعزام کنند.




به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه تودی زمان، "نبیل معروف"، فرستاده فلسطین در ترکیه طی مصاحبه‌ای با روزنامه تودی زمان گفت: به منظور حفظ آتش‌بس احتمالی در نوار غزه، ترکیه و مصر باید سریعا سرباز اعزام کنند.

وی افزود: بهترین راه‌حل برای آینده فلسطین حضور نیروهای مصری و ترک در نوار غزه است چرا که آنها دو کشور مهم و نزدیک در منطقه هستند.اسرائیل با حضور نیروهای ترک و مصری جرات حمله به نوار غزه را نخواهد داشت چنین چیزی به آرام کردن اوضاع کمک خواهد کرد و این راه‌حل است.

فرستاده فلسطین تاکید کرد: حضور این سربازان باید حتما تحت چتر نظارتی سازمان ملل باشد. 

وی افزود: ما دیگر خواهان بیانیه‌های بیشتر از قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی نیستیم. ما خواهان اقدام سریع هستیم که جان فلسطینی‌ها را نجات دهد. ترکیه و مصر باید سریعا به نوار غزه و دیگر مناطق فلسطینی سرباز بفرستند تا جان مردم فلسطین را نجات دهند. این درخواست رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین نیست بلکه درخواست شخصی خود من است.

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر با تشدید حملات هوایی خود به نوار غزه مناطق و منازل غیرنظامی را هدف قرار داده است. مصر تلاش داشته تا با برقراری توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس حملات را متوقف کند اما تاکنون این تلاش ها بی نتیجه بوده است. 

با وجود این دیپلمات‌ها معتقدند این به نفع ترکیه نیست که با فرستادن سرباز به نوار غزه دست به اقدام بزنند. 

"نزهت قندمیر"، سفیر سابق ترکیه در واشنگتن به روزنامه تودی زمان گفت: اگر ترکیه و مصر با فرستادن سرباز به نوار غزه سر خود اقدام کنند، چنین چیزی باعث بدتر شد اوضاع خواهد شد و این دو کشور ممکن است متهم به افزایش تنش‌ها شوند. در این صورت ترکیه وارد دورانی بسیار دشوار خواهد شد. این به نفع ترکیه و همینطور در راستای منافع بلندمدت آن نیست که بدون حمایت بین‌المللی دست به چنین اقدامی بزنند. 

وی تاکید کرد: ترکیه باید در قالب نیرویی که با حمایت بین‌المللی صلح را حفظ کند مشارکت داشته باشد.


منبع:ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد