دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

تاریخ سال 88 باید بازخوانی شود

نویسنده: سیدجواد حسینی - ۱۳٩۱/٥/٢۳


یک ضرب المثل قدیمیست  که می گه " یارو دست پیش رو می گیره تا پس نیفته " این ضرب المثل زبان حال افرادیه که حدود سه سال پیش ، به بهانه تقلب درباشکوهترین انتخابات تاریخ انقلاب اسلامی ، بهانه ای که هیچ دلیل محکمه پسندی هم برایش نداشتند ، نابودی و سرنگونی نظام را هدف گرفتند.


بگذریم از اینکه رهبری نظام ، قدمی از رأی مردم عقب ننشست و به این جماعت پرمدعا باج نداد . راستش ، الان که این پست را می نویسم بعنوان یک شهروند و ناظر عادی اخبار سیاسی کشور، آخرش متوجه نشدم نتیجه نهایی دادگاه فتنه گران و محاربین چه شد .


خیلی دوست داشتم نظام ، بطور آشکار و شفاف ، فرجام و عاقبت این فتنه گران را اعلام می کرد . بالاخره هرچه باشه اتهام این افراد ، تلاش برای تغییر نظام بوده و در هر نظامی فارغ از نوع آن  ، مجازات سنگینی برای این جرم پیش بینی می شود. قطعا هیچ انسانی پیدا نمی شود که راضی باشد انسان دیگری ولو برای یک روز را در حبس بماند ولی در نگاه دینی ، تمام احساسات و عواطف زیر چتر بزرگتری به اسم تکلیف و وجدان ، قرار می گیرد.


اگر قرار باشد ، اسلامیت و معنویت نظام ، ستون نظام یعنی ولایت ، امنیت و آرامش مردم  تهدید شود ، هموطن که جای خود ، فرزند هم درصورت تخلف از قانون باید مجازات شود. امیدوارم بودیم ، نظام ، به اتکای میلیون ها انسانی که به حمایت از نظام ، سال های 88 و 89 به خیابان ها می آمدند ، مجازات سنگینی برای این جماعت می برید تا برای سال ها انقلاب ، از لطمه این نامحرمان در امان باشد.


ولی تصور می کنم مجازات ها و احکام ، هر مقدار که بوده ، چندان سنگین و کاری نبوده که آقایان را  به هوس انداخته تا از یک سال قبل ، به فکر انتخابات و حضور در آن ، انداخته است. تجربه نشان داده این طیف ، لیاقت حضور در انتخابات و فضای خیلی باز سیاسی را ندارند اما حالا با چه رویی و به پشتوانه کدام سابقه درخشان ،اشتهای حضور و معرفی کاندید پیدا کرده اند ، الله اعلم .


باید بپذیریم حافظه تاریخی مردم ، کمی ضعیف است و نیاز است که رسانه های انقلاب ، با بازخوانی دائم حوادث سال انتخابات ، پرده از چهره واقعی این افراد بردارند . لازم است به دور از حب و بغض ، عملکرد جریان فتنه بازخوانی و تحلیل شود تا از رهگذر این تبیین ها ، قواعد کلی و کاربردی در مواجهه با فتنه گری های احتمالی بعدی به دست آید.





منبع:تارنگار شخصی سیدجواد حسینی



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد