دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر باشد اهمیتش بیشتر ا

حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ، ولو امام عصر (عج) باشد ، اهمیتش بیشتر است



به گزارش پارسینه، در بخشی از سخنان امام خمینی در جمع مسئولان بنیاد شهید سراسر کشور در تاریخ 25 آبان 1360، آمده است:


من در محضر شما آقایان و در محضر ملت ، یک مطلب از مسائل داخلی باید عرض کنم و یک مطلب هم از مسائل منطقه :


در مسائل داخلی ، آنطور که احساس می شود و به من اطلاع داده شده است ، یک جریانی در کار است که می خواهند با این جریان ایجاداختلاف بین ملت بکنند. اینها که از هیچ راهی تاکنون نتوانسته اند توفیق پیدا بکنند،هرجور اقدامی کردند؛ اقدام نظامی کردند، هجمه به کشور ما کردند، جنگ ایجادکردند، در داخل جنجالها و کارهایی راه انداختند، ترورها را کردند و انفجارات را انجام دادند و دیدند که با این ملت ما مستحکم تر شده است و از میدان خارج نمی شود و - البته هم باید خارج نشود؛ برای اینکه ملتی که برای خدا قیام کرده است و برای اسلام قیام کرده است و حکومت اسلامی را به دست آورده است با این مسائل کنار نخواهد رفت واین در گرانبهایی [را] که به او رسیده است ، با چنگ و دندان حفظ خواهد کرد - بعد ازاینکه از این راههای مختلف اینها مایوس شدند و طرفی نبستند، باز به آن مسئله ای [رسیدند] که در همه دنیا مطرح است ؛ که اختلاف ایجاد کنید تا بتوانید سلطه پیدا کنید وحکومت کنید، دوباره یک جریان اختلافی در ایران - یعنی ، جریانی که با آن جریان می خواهند ایجاد اختلاف بکنند - به چشم می خورد.


من بعض از آن جریانات را عرض می کنم و به ملت تنبه می دهم که بیدار باشند ویک وقت - خدای نخواسته - یک وقتی بیدار نشوند که کار از دست گذشته باشد. من جمله از جریانات ، این است که به من کرارا اطلاع دادند که بعض جوانها و بعض بیخبرهایا اشخاصی که با طرح وارد شده اند و آنها را اغفال کرده اند: به بعض مراجع بزرگ اسلام اهانت می کنند. در شهرهای مختلف ، این مطلب دیده می شود. و شما بدانید که این مطلب اهانت کردن به مراجع جز اینکه یک اختلافی در بین ملت ایجاد کند و جز اینکه یک مطلب برخلاف رضای خدایی واقع بشود، نتیجه ندارد. من از عموم ملت تقاضامی کنم که هر جا یک همچو مسائلی دیدند، این جوانها اگر گول خورده اند، آنها رانصیحت کنند و اگر کسی است که مخصوصا از این گروههای اختلاف انداز در بین آنهاوارد شده ، شناسایی کنند و به مراکزی که باید اطلاع بدهند، اطلاع بدهند.

امروز ما از روزهای قبل بیشتر احتیاج به همبستگی داریم . امروز ما مواجه با همه قدرتها هستیم و آنها در خارج و داخل دارند طرح ریزی می کنند؛ برای اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست بدهند و نابود کنند. و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهم تکلیفهایی است که خدا دارد؛ یعنی ، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر باشد اهمیتش بیشتر است ؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می کند برای اسلام.


همه انبیا از صدر عالم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند.پیامبر اکرم آنهمه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آنهمه زحمات را متکفل شدند وجانبازی ها را کردند؛ همه برای حفظ اسلام است . اسلام یک ودیعه الهی است پیش ملتها که این ودیعه الهی برای تربیت خود افراد و برای خدمت به خود افراد هست و حفظاین بر همه کس واجب عینی است ؛ یعنی ، همه مکلف هستیم حفظ کنیم تا آن وقتی که یک عده ای قائم بشوند برای حفظ او، که آن وقت تکلیف از دیگران برداشته می شود.امروز ایجاد اختلاف ؛ هر اختلافی باشد، و کارهایی که اختلاف انگیز است ؛ هر کاری باشد و با هر اسمی باشد، این مضر به اسلام است و مضر به انقلاب است .


و از همین رشته است اینکه باز یک جریانی در کار است که نسبت به علمای بلاد،نسبت به اهل علم ، نسبت به ائمه جماعات اهانت بکنند. و این یک چیزی است که ، جریانی است که چنانچه - خدای نخواسته - این جریان به توفیق خودش ، که به خیال خودش این است که روحانیت را از مردم بگیرد، اگر این امر به توفیق خودشان برسد،شما مطمئن باشید که شکست خواهیم خورد؛ برای اینکه ، روحانیون در همه بلاد، حافظاسلامند و حافظ مقاصد اسلامی هستند و از اول هم بوده اند.

منبع:پارسینه

دانلود سخنان امام خمینی:

لینک 1

دانلود لینک2


درود بیکران بر آن امام عزیز که ژرف اندیش بوده و دوردستها را رصد می کردند!

در این زمان پی به این کلام نافذ و جاودانه می بریم.شیطان بزرگ ، آمریکا ، اسرائیل ، انگلیس و عمال صهیونیزم در منطقه با فتنه انگیزی در سوریه ، لبنان ، عراق ، پاکستان و مصر قصد دارند طرح آمریکایی اسرائیلی خاورمیانه بزرگ را اجرا کنند و در این بین اگر بتوانند جمهوری اسلامی را از پای در بیاورند دیگر حزب الله لبنان و سوریه برایشان راحت خواهد بود.این است که می گویم الآن پی به سخنان حکیمانه امام در سال 1360 می بریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد