دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

آماده باش حزب الله،آیا لبنان در آستانه جنگ قرار گرفته است؟ + عکس

در حالی که صلح بانان سازمان ملل در حال خروج از لبنان از طریق فرودگاه رفیق حریری بیروت هستند از بعدازظهر امروز تا این لحظه اسراییل 30 منور جنگی در جنوب به آسمان پرتاب کرده است. این اتفاقات احتمال آغاز درگیری ها را بیشتر می کند.



به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ روند حوادث لبنان به سمت و سویی می رود که ناظران سیاسی، احتمال آغاز جنگ در این کشور را می دهند.


از بعد از ظهر دیروز ـ دوشنبه 28 اسفند 1391 ـ تا این لحظه، اسراییل 30 منور جنگی در جنوب لبنان به آسمان پرتاب کرده است. این منورها را بالگردها و جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی در سواحل جنوبی در مناطق "خیزران"، "صرفند"، "صور" و "ناقوره" فرو ریختند. همچنین یک جنگنده رژیم صهیونیستی بر فراز شهر صور گشت زنی کرده است.


ارتش لبنان نیز دیروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای از تجاوز هشت فروند جنگنده رژیم صهیونیستی به آسمان جنوب لبنان در مناطق "بنت جبیل"، "مرجعیون"، "صور"، "تبنین"، "اقلیم التفاح"، "نبطیه" و "کفرکلا" و پرواز آنها در ارتفاع کم خبر داد. بالگردهای رژیم صهیونیستی نیز در آسمان مناطق "الجلیل" فلسطین اشغالی نزدیک مرز لبنان به پرواز درآمدند و هواپیماهای شناسایی نیز در مناطق کشتزارهای شبعا و بلندی های جولان سوریه دیده شدند.


هم اکنون نیروهای حزب الله لبنان در حال آماده باش هستند.


شایان ذکر است صلح بانان سازمان ملل در حال خروج از لبنان از طریق فرودگاه رفیق حریری بیروت  هستند. این امر احتمال آغاز درگیری ها را بیشتر می کند. (تصویر زیر مربوط به دیشب است و صلح بانان سازمان ملل را در حال خروج از لبنان نشان می دهد).




نظامیان رژیم صهیونیستی برای سومین هفته متوالی به ادامه عملیات احداث جاده نظامی و تأسیس پایگاه های نظامی در منطقه شرقی رودخانه وزانی و خط مرزی فلسطین اشغالی با لبنان مشغول هستند. آنها در نظر دارند سازه هایی سیمانی را برای تأسیس یک مرکز دیده بانی در یکی از تپه های مشرف بر رودخانه وزانی، به این منطقه منتقل کنند.


رژیم صهیونیستی طی هفته گذشته با تجاوز به تمامیت ارضی لبنان، در حال استقرار نیروها و انواع تجهیزات نظامی از قبیل 40 دستگاه تانک مرکاوا، 20 دستگاه زره پوش، 30 دستگاه خودرو حامل نیروهای پیاده و 9 دستگاه بلدوزر در مناطق اطراف شهرک صهیونیستی مسکفعام، در مرزهای جنوبی لبنان و در نزدیکی کشتزارهای اشغالی شبعا و بلندی های جولان سوریه است.


ریشه های درگیری داخلی


طی هفته های اخیر، اختلافاتی داخلی میان برخی جریان های سیاسی اهل تسنن لبنان و مقامات دارالفتوی پیش آمده که به نظر می رسد این اقدامات ـ به همراه تحرکات مخالفان نظام بشار اسد در لبنان ـ لبنان را وارد فاز درگیری های خیابانی کرده است.


دو شیخ وابسته به دارالفتوای لبنان در هنگام خارج شدن از مسجد محمد الامین(ص) واقع در مرکز بیروت، مورد هجوم و تعرض عده ای جوان ناشناس قرار گرفتند و به بیمارستان منتقل شدند.


این مسأله سبب ناآرامی هایی در بیروت شد و موجی از تشنج و نآارامی دیروز دوشنبه مرکز این شهر را فراگرفت و عده ای جوان وابسته به جریان "الجماعة الاسلامیة لبنان" اقدام به بستن خیابان های اصلی بیروت درمناطق "الریاضه"، "کورنیش مزرعه" و "شیاح" بیروت و تعرض به مردم کردند. آنان شیعیان را مسؤول حمله به این د شیخ قلمداد می کنند. اما حزب الله و جنبش امل نیز با صدور اطلاعیه ای مشترک، ضمن محکوم کردن عملیات حمله به این مقامات دارالفتوی، این عملیات را با هدف ایحاد فتنه و دامن زدن به تقرقه و آشوب در لبنان عنوان کردند.


به دنبال این حادثه ارتش لبنان با استقرار در مناطق حادثه خیز پایتخت، طی عملیاتی اقدام به دستگیری عاملان حادثه و تحویل آنها به مقامات قضایی کرده و بقیه عاملان ضرب وشتم شیخ های دارالفتوی نیز تحت تعقیب ارتش قرار گرفته اند.


«میشل سلیمان» رییس جمهور، «نجیب میقاتی» نخست وزیر و «نبیه بری» رییس و علمای دین لبنان طی اطلاعیه های جداگانه،با محکوم کردن عملیات ضرب وشتم علمای دارالفتوی لبنان،خواستار مجازات عاملین و جلوگیری از بروز و گسترش منازعات طایفه ای و مذهبی باهدف گسترش امنیت و ثبات در کشور شدند.


وزیر کشور لبنان نیز در مصاحبه ای در واکنش به این حادثه از همه علمای مذهبی و دینی لبنان خواست مردم را به خویشتنداری و دوری از سخنان تحریک آمیز طایفه ای و مذهبی دعوت کنند.

منبع:ابنا


مطلب مرتبط: تحلیلگر حزب‌الله از آماده‌باش کامل در منطقه خبر داد


ابراهیم الامین تحلیلگر برجسته حزب‌الله لبنان اعلام کرد:


عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای، اکنون در آستانه درگیری‌های شدید نه‌تنها در منطقه سوریه بلکه در کل شامات و دیگرکشورهای عربی است و همین موضوع کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز به حالت آماده‌باش کامل درآورده است، چرا که آنها هم اطلاعاتی دریافت کرده‌اند که نشان از هدف قرار گرفتن آنها در پی اوج‌گیری تحولات سوریه دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد