دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

کره شمالی اعلام کرده که جنگ گرماهسته‌ای نزدیک است

کره شمالی ضمن هشدار درباره جنگ گرماهسته‌ای از تمامی موسسات، شرکت‌ها و توریست‌های خارجی در کره جنوبی خواسته است این کشور را ترک کنند.



کمیته صلح آسیا-اقیانوسیه‌ی کره شمالی روز سه‌شنبه (۲۰ فروردین، ۹ آوریل) طی بیانیه‌ای به تمامی خارجی‌های حاضر در کره جنوبی توصیه کرد «که برای حفظ امنیت خود اقدامات لازم را جهت تخلیه این کشور به عمل آورند» چرا که «نمی‌خواهیم در صورت آغاز جنگ خارجی‌های ساکن کره جنوبی آسیب ببینند.»

افزون بر این در این بیانیه آمده است:

«شبه جزیره کره با جنگ گرماهسته‌ای فاصله‌ای اندک دارد.»


این در حالی است که هزاران تن از کارگران کره شمالی در اقدامی که به تنش‌های موجود در شبه جزیره کره شدت می‌بخشد، روز سه‌شنبه از کار در یکی از مجتمع‌های صنعتی مشترک با کره جنوبی بازماندند. این اقدام پس از طرح اخیر پیونگ یانگ برای به تعلیق درآوردن عملیات در این تاسیسات انجام شد.

کره شمالی پیش از این در تاریخ ۵ آوریل نیز به سفارتخانه‌های خارجی از جمله روسیه پیشنهاد کرد تا مساله خروج کارکنان خود از پیونگ یانگ را مورد بررسی قرار دهند.

کره شمالی ۳۰ مارس اعلام کرد که با کره جنوبی در «وضعیت جنگی» قرار دارد.

پیونگ‌یانگ همچنین هشدار داد که اگر واشنگتن و سئول دست به یک حمله پیشگیرانه بزنند، درگیری متعاقب آن «محدود به یک جنگ منطقه‌ای نخواهد بود بلکه جنگی همه جانبه و هسته‌ای را در پی خواهد داشت.»

احتمال وقوع جنگ در شبه جزیره کره پس از آن افزایش یافت که از بمب‌افکن‌های بی-۵۲ و بی-۲ با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای امریکا در رزمایش‌های مشترک نظامی این کشور با کره جنوبی استفاده شد.

کره شمالی یک روز پس از استقرار موشک میان برد موسودان در ساحل شرقی خود، یک موشک میان برد دیگر نیز در این منطقه مستقر کرده است.

گفته ‌می‌شود موشک موسودان با بردی نزدیک به سه هزار کیلومتر قادر است هر هدفی را در خاک ژاپن و کره جنوبی و حتی پایگاه‌های نظامی امریکا در جزیره گوآم واقع در اقیانوس آرام نشانه بگیرد.

این در حالی است که وزارت دفاع امریکا ۱۴ فروردین (۳ آوریل)از تصمیم خود برای استقرار یک سامانه ضد موشکی پیشرفته در جزیره گوآم خبر داد که هدف از استقرار این سامانه حفاظت از پایگاه‌های نظامی امریکا و شش هزار نظامی امریکایی مستقر در این پایگاه‌ها است.

ارتش کره شمالی روز پنج‌شنبه اعلام کرد جنگ پیشگیرانه هسته‌ای با امریکا «ممکن است امروز یا فردا آغاز شود.»

ژاپن نیز در تاریخ ۸ آوریل پرتاب کننده‌های موشک پاتریوت خود را برای «دفاع در مقابل حملات احتمالی از سوی کره شمالی» مستقر کرد.

برپایه تصاویر هوایی منتشر شده در خبرگزاری رسمی ژاپن، پرتاب کننده‌های موشک پاتریوت زمین به هوا در سه پایگاه نیروهای دفاع شخصی هوایی ژاپن مستقر شده است.

منبع:پرس تی وی


انواع بمب اتمی:

1- بمب حاصل از شکافت: (A-Bomb)

جنگ‌افزار هسته‌ای یا سلاح هسته‌ای جنگ‌افزارهایی هستند که در آن‌ها از انرژی حاصل از شکافت یا همجوشی هسته‌ای برای تخریب و کشتار استفاده می‌شود.

این سلاح‌ها در طول تاریخ تنها دو بار توسط ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D9%85%D8%A8_%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C

2- بمب هیدروژنی


بمب هیدروژنی یا بمب گرماهسته‌ای نام رایج وسایل انفجاری است که در آن‌ها از انرژی آزاد شده در فرایند همجوشی هسته‌ای برای تخریب استفاده می‌شود.

به دلیل نیاز به حرارت زیاد برای شروع همجوشی، از یک بمب شکافت هسته‌ای به عنوان چاشنی بمب هیدروژنی استفاده می‌شود. از این بمب تا کنون به طور رسمی در جنگی استفاده نشده‌است اما قدرت تخریبی این بمب ۲۰۰ برابر یک بمب اتمی است .

انفجار بمب هیدروژنی رومئو در ۱۵ آوریل ۱۹۵۴ در نزدیکی جزیره بیکینی در خلال عملیات قلعه


fa.wikipedia.org/.../...

3- بمب نوترونی:

بمب نوترونی نوعی سلاح گرماهسته‌ای است که مقدار زیادی از انرژی خود را به شکل تشعشع نوترونی (نوترون‌های سریع) پرانرژی آزاد می‌کند. اگرچه در این بمب‌ها اثر انفجاری و گرمایی هنوز هم وجود دارد، عامل اصلی ایجاد تلفات میزان بالای تشعشع آن‌ها است. میزان بالای تشعشع نوترونی آزاد شده از این بمب‌ها قادر به نفوذ به مواد ضخیم و محافظت کننده نظیر زره تانک است و از این رو آن‌ها را مناسب استفاده علیه ادوات زرهی می‌کند.

fa.wikipedia.org/.../...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد