دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

جان کری: کنگره صبور باشد/ انتخابات ایران را از نزدیک رصد می کنیم

وزیر خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد:

دولت این کشور در انتظار انتخابات ریاست جمهوری در ایران است!



به گزارش سرویس سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران  به نقل از ایران هسته ای؛جان کری که روز پنج شنبه 29 فروردین 1391 (18 آوریل 2013) در کمیته روابط خارجی سنا شرکت کرده بود مذاکرات اخیر با ایران را «بی نتیجه» خواند و گفت که گروه 1+5 از این امر ناامید شده است؛ با این حال کری از سناتورهای امریکایی خواست تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران شکیبا باشند و از اعمال تحریم های بیشتر خودداری کنند.


کری گفت تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده در ایران نوعی عدم قطعیت در تهران وجود دارد و بنابراین او حدس نمی زند که تا قبل از انتخابات «اتفاق قابل توجهی» در مذاکرات قابل رخ دادن باشد.


وزیر خارجه امریکا تاکید کرد: آمریکا و متحدانش تحولات انتخابات ریاست جمهوری ایران را از نزدیک رصد می کنند.


وی گفته است: ««به نظر من زمان آن رسیده است تا اندکی بردبار باشیم. به نظر من تشخیص زمان و انتخاب اینکه چه زمانی باید دست به اقدام بزنیم از اهمیت زیادی برخوردار است. ما می توانیم با یکدیگر در این خصوص همکاری کنیم. دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حال رصد کردن اوضاع از نزدیک است و با متحدان خود در این خصوص همکاری دارد».


کری به سناتورها آمریکا یی –که خود تا چند ماه پیش ریاست آنها را بر عهده داشت- گفت که امریکا اطمینان حاصل خواهد کرد که ایران سلاح هسته ای نمی سازد.


با این حال، او با اعمال تحریم های جدید علیه ایران مخالفت کرد و گفت که بهتر است دولت و کنگره درباره جدول زمانی اقدامات علیه ایران هماهنگ باشند.


مخالفت کری با تحریم هایی است که باب منندز رییس کمیته روابط خارجی سنا و مارک کرک یکی دیگر از اعضای این کمیته سه شنبه گذشته پیش نویس آن را ارائه کرده اند و تحریم ها علیه ایران را به نحو قابل توجهی توسعه می دهد.

این تحریم های پنجمین دور تحریم های کنگره علیه ایران پس از ژوئن 2010 یعنی آغاز این تحریم هاست.


آرزوی کلینتون درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران

وزیر خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی ابراز امیدواری کرد: انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 92 شاهد آشوب و تظاهرات باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد