دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

هتاکان دیروز هاشمی؛ حامیان امروز رفسنجانی + تصاویر

رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته، بیشتر به پی‌گیری اخبار مربوط به نامزدی هاشمی پرداختند؛ تیتر اول این رسانه‌ها ذوق زدگی از نامزدی هاشمی بود؛ به گونه‌ای که دشمنان دیروز هاشمی به حمایت همه جانبه از وی پرداختند؛ تخریب چهره نامزدهای پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی – زاکانی، جلیلی، لنکرانی – از دیگر رخدادهای چند روز گذشته است.


در ادامه رصدهای خود از رسانه های بیگانه و ضد انقلاب این بار به بررسی این سایتها و تبیین تاکتیک های به کار گرفته از سوی آنها در چند روز گذشته می پردازد:

  • هتاکان دیروز؛ حامیان امروز

رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در روزهای گذشته، به سان نخستین روز ثبت نام هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، همچنان به حمایت رسانه‌ای خود ادامه دادند. این خط توسط اغلب این رسانه ها پی گرفته شد:



رادیو زمانه با تیتر " بازتاب بین المللی نامزدی هاشمی رفسنجانی " القای مطلوبیت این

اتفاق به مخاطب را به صورت نرم پیگیری می‌کند


البته خط مظلومیت سازی از هاشمی رفسنجانی همچنان در دستور کار این رسانه ها قرار داشته و به شدت پیگیری و اخبار مربوط به آن بزرگنمایی می‌شود:



بهره برداری دویچه وله از سرمقاله کیهان در جهت مظلومیت سازی از چهره هاشمی؛ انتخاب کلماتی

مانند "هشدار کیهان به رفسنجانی" و " برخورد حزب الله با هاشمی " در راستای

مظلوم نمایی هاشمی است

از دیگر اتفاقات جالب توجه در چند روز گذشته که مورد استقبال رسانه های ضد انقلاب هم قرار گرفت، حمایت هتاکان دیروز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وی بود؛ پس از اعلام نامزدی هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری، احزاب و اشخاص هتاک هاشمی به یکباره نگاهی منجی گرایانه به وی را نشان داده و ضمن مطلوب خواندن نامزدی هاشمی برای انتخابات، سعی در انتشار نگاه افراطی خود کردند. رسانه های ضد انقلاب نیز در این مسیر آنان را همراهی کامل کردند:


"حمایت بی دریغ" جبهه مشارکت از نامزدی هاشمی رفسنجانی در ریاست جمهوری ؛ تندترین حملات علیه

هاشمی رفسنجانی در ایام ثبت نام در انتخابات مجلس

ششم توسط این جبهه صورت گرفته بود


یادمان نمی‌رود که در آستانه ثبت نام هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس ششم، سم پاشی های شدید اصلاح طلبان و دوم خردادی ها علیه هاشمی رفسنجانی به شدت افزایش یافته بود؛ جبهه مشارکت که از اصلی ترین سازمان‌دهندگان اصلاح طلبان در آن روزها بود، تمام تلاش خود را انجام دادند تا به هر قیمتی شده هاشمی وارد مجلس ششم نشود تا آنها بتوانند به اهداف خود برسند.


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز در آن روزهای هتاکی علیه هاشمی رفسنجانی،

نه تنها از او دفاع نمی کردند که خود نیز آتش بیار این معرکه بودند


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از دیگر احزاب محوری جریان اصلاحات در روزهای حاکمیت بر کشور بود؛ این جریان نیز در کنار روزنامه‌های زنجیره‌ای – که شدیدترین هتاکی‌ها علیه هاشمی را سامان می‌داد – نه تنها در دفاع از هاشمی گامی برنداشت، که شرایط را به گونه‌ای رقم زد که هاشمی نتواند وارد مجلس ششم گردد. مصطفی تاجزاده از اعضای اصلی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، آن روزها در قامت رئیس ستاد انتخابات کشور فعالیت می‌کرد؛ فضاحت عملکرد وی در تقلب در انتخابات ، جهت ممانعت از ورود هاشمی به مجلس ، به حدی بود که بلافاصله پس از انتخابات دادگاهی و محکوم شد.

حال چه شده است که این احزاب و سازمان‌های منحله و نامشروع به " حمایت بی دریغ از هاشمی " می پردازند؟ آیا هاشمی تغییر کرده یا این احزاب توبه کرده اند؟


  • تخریب چهره زاکانی و جلیلی

سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب در کنار برخی تعریف و تمجیدها از نامزدهای اصلاح طلب و یا به عبارتی حمایت بی دریغ از هاشمی رفسنجانی، تخریب چهره نامزدهای منتسب به گفتمان انقلاب اسلامی نیز در دستور کار جدی این رسانه‌ها قرار گرفته است؛


علی افشاری ضد انقلاب فراری، در مطلب خود به تخریب زاکانی، جلیلی و لنکرانی پرداخته و

آنها را نامزدهای مخوف خوانده است


تخریب چهره دکتر علیرضا زاکانی، دکتر سعید جلیلی و دکتر کامران باقری لنکرانی، از نامزدهای گفتمان انقلاب اسلامی در این مسیر صورت گرفته است؛ هرچند کمیت این تخریب‌ها هنوز چندان فراوان نشده است، اما به نظر می‌رسد با اعلام نظر شورای نگهبان و تایید احتمالی برخی از این نامزدها، مقدار و شدت این تخریب‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

به عنوان نمونه علی افشاری در مطلبی در سایت روز آنلاین، از جلیلی و زاکانی و لنکرانی با نام نامزدهای مخوف یاد کرده و علت مخالفت خود را ، تطابق و پیروی محض آنان از ولایت فقیه خوانده است. البته تخریب چهره زاکانی به این دلیل که افشاری در ایام فعالیت زاکانی در سازمان بسیج دانشجویی، در جنبش های دانشجویی فعالیت داشته، و عملکرد انقلابی او را به عینه دیده و همچنین جلیلی پررنگ‌تر است.


  • عملکرد جهت دار رئیس جمهور، طمع ضد انقلاب

رفتار رئیس جمهور و گفتار او در هفته‌های اخیر به گونه‌ای بوده است که برخی ضد انقلاب نیز برای رسیدن به اهداف خود در وی طمع کرده اند.

برخی رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان با یادآوری برخی صحبت‌های احمدی نژاد در هفته‌های اخیر از وی خواسته اند برای تایید صلاحیت برخی مردودین در انتخابات شورای شهر، تلاش و تایید آن ها را بستاند. سید مصطفی تاجزاده طی یادداشتی از احمدی نژاد خواسته است که اگر واقعا به انتخابات آزاد اعتقاد دارد کاری کند نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات شورای شهر، تایید صلاحیت شوند.


عملکرد و گفتار جهت دار رئیس جمهور باعث شده است تا اپوزیسیون و
فتنه گران اینگونه در وی طمع کنند
البته عملکرد مبهم و پر از ایراد احمدی نژاد باعث شده است تا ضد انقلاب اینگونه در وی طمع کند.
  • تلاش برای احیای سبزها

برخی سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب تلاش کردند تا بتوانند به گونه ای عمل کنند که سبزها را نیز برای انتخابات پیش رو احیا کنند.

این تلاش‌ها در حالی صورت میگیرد که بسیاری از کارشناسان معتقدند این جنبش به حیات خود پایان داده و امیدی به بازگشت وجود ندارد.


سایت کلمه تلاش کرده است تا با برخی پرسش و پاسخ‌ها شرایط را به گونه ای مدیریت کند که بار دیگر اجتماعی
 از ضد انقلاب و فتنه گران سبز در ایام انتخابات بوجود آید

البته به امید خدا دیگر خبری از اتحاد و همدلی ضد انقلاب در داخل کشور نخواهد بود؛ و تلاش‌ها برای این اهداف نیز ناکام خواهد ماند

جمع بندی:

به نظر می‌رسد باید اغلب رسانه‌های ضد انقلاب آماده اند تا شورای نگهبان نظر نهایی خود را در مورد تایید صلاحیت نامزدها اعلام کند تا بعد بتوانند طبق اتفاقات رخ داده سناریوهای خود را بکار ببندند؛ البته حمایت بی چون و چرای اصلاح طلبان از هاشمی نیز ادامه خواهد یافت؛ به نظر می‌رسد تخریب چهره ‌های اصولگرا و مخصوصاً نامزدهای گفتمان انقلاب اسلامی به شدت افزایش خواهد یافت؛ بی شک هر کدام از این نامزدها که احتمال پیروزی آنان در انتخابات افزایش یابد، بیشتر مورد تخریب قرار خواهد گرفت.

منبع:مشرق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد