دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

چگونه رأی ما در انتخابات رنگ و بوی مهدوی می‌گیرد

رئیس مرکز تخصصی نماز گفت:

در دوران غیبت مسائل به علما واگذار شده است، بنابراین کسی که منتظر امام(عج) است، امر حضرت را گوش می‌کند.


حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل رئیس مرکز تخصصی نماز در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه هدف اصلی قیام و انقلاب امام خمینی(ره) زمینه‌سازی برای ظهور بوده است، ابراز داشت: همه ما زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) هستیم و از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران باید بستر ساز ظهور صاحب عصر(عج) باشد، بنابراین باید با تمام توان در این زمینه کوشش کنیم تا ظهور حضرت(عج) محقق شود.




وی افزود: چون هدف از ظهور حضرت(عج) ایجاد جامعه توحیدی، عدالت محوری و ظلم ستیزی است، پس حاکمیت در کشور باید به این مبانی نزدیک باشد؛ یعنی دغدغه رئیس جمهور و دغدغه حاکمان باید همان دغدغه امام(عج) باشد.


*وظیفه یک منتظر واقعی در انتخابات/ فرمان امام زمان(عج) برای رجوع به علمای دین در عصر غیبت


حجت‌الاسلام کفیل با تأکید بر اینکه هر رأی منتظر به قدرت کشور کمک می‌کند و بالتبع، هر رأی منجر می‌شود که بسترسازی ظهور شتاب بیشتری بگیرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور شیعی و اهل بیتی است و رأی ما به توسعه قدرت کشور کمک می‌کند و در نتیجه به رشد نظام و انقلاب منتهی می‌شود، خود این پیشرفت کشور در تعجیل فرج امام زمان(عج) مؤثر است.


وی درباره چرایی اهمیت شرکت کردن در انتخابات و وظیفه یک منتظر واقعی در گوش دادن به فرامین امام عصر(عج)، ادامه داد: امام زمان(عج) دستور دادند که در دوران غیبت به علما و نواب ایشان رجوع شود، با این وجود امروز مشاهده می‌کنیم که توصیه رهبر انقلاب، مراجع و علما، جامعه مدرسین، جامعه روحانیت مبارز همه و همه شرکت در انتخابات است.


رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه وقتی توصیه علما شرکت در انتخابات است و امر امام(عج) هم اطاعت از علما هست، خاطرنشان کرد: در دوران غیبت مسائل به علما واگذار شده است، بنابراین کسی که منتظر و دوستدار امام(عج) است، امر حضرت(عج) را گوش می‌کند؛ یعنی در فرمان امام(عج) انتخابی برخورد نمی‌کند.


وی با تأکیدی دوباره بر اینکه کسی که می‌خواهد یار امام زمان(عج) باشد، باید با تمام وجود تمام اوامر حضرت(عج) را گوش کند، افزود: یکی از فلسفه‌ها و حکمت‌های غیبت امتحان کردن شیعه است، در روایت داریم که غیبت برای این واقع شد که شیعیان آزمایش شوند، پس اینکه انسان در راحتی به سراغ دین بیاید، کار درستی نیست، بلکه اینکه انسان در مشکلات با وجود مشکلات اقتصادی نظیر گرانی، تورم و تحریم برای دفاع از دین به صحنه بیاید، این مهم است و این افراد در امتحان الهی پیروز شده‌اند.


*هدف حکومت امام زمان مبارزه به استکبار است/چگونه با یک رأی خویش به مبارزه با طاغوت می‌رویم


حجت‌الاسلام کفیل اصل حضور در انتخابات را مهم توصیف کرد و گفت: هدف حکومت حضرت صاحب(عج) مبارزه با استکبار است، اینکه منتظران حضرت(عج) هر صبح روز جمعه دعای ندبه آقا را این گونه صدا می‌‌زنند: «أَیْنَ الْمُعَدُّ لِقَطْعِ دَابِرِ الظَّلَمَةِ أَیْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقَامَةِ الْأَمْتِ وَ الْعِوَجِ أَیْنَ الْمُرْتَجَى لِإِزَالَةِ الْجَوْرِ وَ الْعُدْوَانِ»، کجاست آن مهیا گشته براى ریشه‏کن کردن ستمکاران، کجاست آن‏که براى‏ راست کردن انحراف و کجى به انتظار اویند، کجاست آن امید شده براى از بین بردن ستم و دشمنى!


وی ادامه داد: حضور میلیونی مردم ایران در انتخابات، ناراحتی و شکست طاغوت را در پی دارد، یعنی با شرکت در انتخابات قدمی برای مبارزه با طاغوت و استکبار برداشته می‌شود و ریشه کردن ظلم نیز از اهداف حکومت جهانی موعود امم(عج) است.


این کارشناس مهدویت با اشاره به اینکه خداوند متعال این توفیق را داده است که در مبارزه با طاغوت یک قدم به ظهور حضرت مهدی(عج) نزدیک شویم، ابراز داشت: به همین دلیل شرکت در انتخابات یک عبادت اثرگذار است، زیرا حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران به تعبیر امام راحل(ره) از اوجب واجبات است.


وی با بیان اینکه طبق روایات «انتظار» عمل، حرکت، تلاش، پویایی و تکاپوست،‌ ادامه داد: انتظار فقط یک حالت و ایده نیست، بلکه منتظر به مثابه مجاهد است و تفاوت مجاهد با بقیه در این است که مجاهد دغدغه اجتماعی دارد و کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند نیز دغدغه اجتماعی و توجه به سرنوشت‌ خویش دارد، به گونه‌ای که این دغدغه در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) مشاهده می‌شود و آن نجات جامعه بشری از دست ظلم و جور و برقراری عدالت است.

منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد