دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

۲۱ پرسش‌ مهدوی از کاندیداهای ریاست ‌جمهوری

از سوی مؤسسه موعود مطرح شد
۲۱ پرسش‌ مهدوی از کاندیداهای ریاست ‌جمهوری

چنانچه شرایط کنونی جهان و به ویژه شرق اسلامی به سوی وقایع ویژه سال‌های قبل از ظهور حضرت موعود مقدس پیش رود، چه شناختی از نقشه کلی الهی درباره وقایع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جغرافیای شیعیان، به استناد روایات مسلم دارید؟

به گزارش خبرگزاری فارس، مؤسسه فرهنگی موعود به مناسبت ایام تبلیغات یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به طرح پرسش‌هایی مهدوی از کاندیداها پرداخته که به شرح زیر است:


1. چه تعریف و شناختی از «شرایط تاریخی» عصر حاضر و موقعیت جهان مستضعفان در آن شرایط دارید؟


2. موقعیت غرب و حوزه فرهنگی و تمدنی‌اش را در آن شرایط تعریف شده تبیین فرمایید.


3. از آنجا که همواره از ضرورت «توسعه» گفت وگو می‌کنید، مبانی نظری توسعه و خاستگاه فرهنگی‌اش کدامند؟


4. استراتژی شما به عنوان رئیس دولت، برای آنچه که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «پیچ تاریخی» یاد فرمودند چیست؟ آیا هیچ گاه مجال تأمّل و شناسایی این امر را داشته‌اید؟


5. از آنجا که سه جریان «صلیبی، سلفی و صهیونی» در اتحادی نامقدّس برای انهدام و انعدام جهان مستضعفان و شیعیان همسو شده‌اند، استراتژی شما در سیاست خارجی برای شکستن این اتفاق و رخنه در آن چیست؟


6. با توجه به اینکه مثلث نامیمون «ترکیه، قطر و سعودی»، همسو با غرب و صهیونیسم همه شیعیان را به مهلکه درافکنده و از نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه می‌کاهند، سیاست شما در قبال این مثلث چیست؟


7. پوشیده نیست که براساس دکترین « لوئی اشتراوس»، ایالات متحده امریکا، همواره، برای حفظ امنیت، وحدت ملی و همچنین تنظیم سیاست خارجی‌اش بر جعل دشمنی فرضی (شوروی، اسلامگرایان، ایران ...) تکیه می‌کند و در کنار آن، صهیونیسم بین‌الملل نیز با مطرح کردن دائمی ایران اسلامی به عنوان خطر بالقوه و بالفعل، سیاست‌های خود را دنبال کرده و کمک‌های مالی و تسلیحاتی از غرب دریافت می‌کند، از این رو به شرط حفظ استراتژی نظام اسلامی، از چه سیاستی برای خنثی سازی سیاست امریکا و رژیم صهیونیستی پیروی خواهید کرد؟


8. به عنوان حافظ منافع این مردم، و با آگاهی درباره مضمون و محتوای آیات سوره زلزال، برنامه شما برای برگردان اموال به یغما رفته و جلوگیری از به هدر رفتن اموال موجود ـ به شکل‌ها و گونه‌های مختلف ـ چیست؟ از کجا شروع می کنید؟ و آیا در خود توان مقابله با خاندان‌های زرسالار و پا گرفته در سال‌های اخیر را می‌بینید؟


9. به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دولت و با آگاهی از عدم تحقّق انقلاب فرهنگی، سیاست شما برای رفع موانع و تسهیل حرکت انقلابی در حوزه فرهنگی چیست؟


10. با توجه به ضرورت مطالعات استراتژیک در حوزه فرهنگ، چارچوب استراتژی و سیاست کلان فرهنگی خود را بیان کنید. (ضرورتاً به تعاریف اساسی درباره «استراتژی»، «تاکتیک»، «برنامه» و تفاوت هر کدام در وقت پاسخگویی توجه فرمایید).


11. از آنجا که یکی از راه‌های قطعی وابستگی بودجه عمومی به نفت اخذ مالیات است، برای دریافت مالیات از صدها شرکت کلان و صنف ـ با توجه به قدرت و نفوذشان و شانه خالی کردن آن‌ها از پرداخت مالیات ـ برای دریافت مالیات از آن‌ها، از چه سیاستی پیروی خواهید کرد و آیا در خود آمادگی ورود به این صحنه بزرگ را می‌بینید؟


12. چنان که می‌دانید، به دلیل غفلت از ضرورت تحقق انقلاب فرهنگی و حفظ رویکرد معنوی و فرهنگی انقلاب و نظام اسلامی، رویکرد عمومی و حتی برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی هم با رویکرد اقتصادی تعریف شده‌اند، حسب این واقعه، خسارات بی شماری به کیان فرهنگی جامعه جوان ایرانی وارد آمده است، برنامه‌ها و سیاست‌های شما برای ترمیم این خسارات، جبران مافات و بازسازی کیان اخلاقی و فرهنگی جامعه جوان ما چیست؟


13. آیا می دانید منطقه «گاپ» کجاست؟ آیا می‌دانید در منطقه «آناتولی شرقی»، هم مرز با کردستان و آذربایجان، در یک مشارکت شیطانی میان ترکیه و رژیم صهیونیستی چه می‌گذرد؟ ... چنان که در این باره از اطلاعات کافی برخوردارید، استراتژی شما برای مقابله با پروژه «گاپ» چیست؟


14. چنان که می‌دانید، طرح خاورمیانه جدید توسط ائتلاف «غرب، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای‌اش در حال اجرا است، استراتژی و سیاست شما برای حراست از جغرافیای خاکی ایران اسلامی در قبال این پروژه چیست؟ (با عرض معذرت، ابتدا و به طور اجمالی، پروژه خاورمیانه جدید و اهداف مجریان آن را تشریح فرمایید).


15. چنانچه شرایط کنونی جهان و به ویژه شرق اسلامی به سوی وقایع ویژه سال‌های قبل از ظهور حضرت موعود مقدس پیش رود، (با پرهیز از گفت‌وگوهای بی‌خاصیت و عمومی درباره مهدویت، تعیین وقت نابخردانه و یا انجمن منحله حجتیه)؛ الف) چه شناختی از نقشه کلی الهی درباره وقایع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جغرافیای شیعیان، به استناد روایات مسلم دارید؟ ب) این آگاهی چه تأثیری بر تنظیم مناسبات سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی جمهوری اسلامی ایران می گذارد؟ ج) چه ساز و کاری برای جلوگیری از غفلت درباره این امر مهم تعریف می‌کنید؟


16. چنانکه «حرکت به سوی احیاگری در حوزه فرهنگی و تمدنی» را ضروری انقلاب و نظام اسلامی بدانیم؛


الف ـ استراتژی و سیاست‌ها و برنامه‌های در حال اجرا (در حوزه شهرسازی، ارتباطات و رسانه‌ها، معماری، هنر و ادبیات ...) را تا چه حد همسو با این هدف کلان می‌شناسید؟


ب ـ اشکالات و ایرادات اساسی را در چه نقاطی ملاحظه و تعریف می‌کنید؟


ج ـ برنامه و سیاست شما برای اصلاح مواضع و بازسازی ویرانی‌ها چیستند؟


17. از استراتژیست ها و نظریه‌پردازان چه شناختی دارید و برای وارد ساختن آن‌ها در حوزه‌های کلان تصمیم سازی چه طرح و پیشنهادی دارید؟


18. «خلاء قانونی» را در کدام یک از مناسبات (سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ...) بیشتر می‌شناسید و برای زمینه سازی جبران و رفع این نقیصه (همسو با سایر قوا) چه طرح و راهکاری را دنبال می‌کنید؟


19. صرف نظر از شعارها، به مهدویت و رویکرد مهدوی به معاملات و مناسبات خرد و کلان چه جایگاهی می دهید و برای اداء این تکلیف مهم چه سیاست و یا روش‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟


20. با توجه به نقشی که برای «ایران و ایرانیان» در واقعه شریف ظهور تعریف شده و ضرورتاً مکلف به ایفاء آن خواهند بود، برای ایجاد آمادگی همه جانبه و ایفاء این نقش، در برنامه‌ریزی و سیاست‌های خود چگونه آن را وارد می‌سازید؟


21. همه قراین و شواهد حاکی از پیشروی بحران‌های اقتصادی به سراسر جهان و ابتلاء عمومی مردم به آن است. از آنجا که روایات رسیده از حضرات معصومین(علیهم‌السلام) نیز مؤیّد این بحران‌های چند وجهی، قبل از واقعه شریف ظهور هستند، به عنوان رئیس دولت، اقدامات و استراتژی‌های بازدارنده شما در زمینه کشاورزی و تأمین غذای مردم کدامند؟

22. ....باقی بقای شما.


هماره خود را مهیای ارائه خدمات به خدمتگزاران این وطن اسلامی شناخته و درباره‌اش احساس تکلیف می‌کنیم.

والسلام


مؤسسه فرهنگی موعود


منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد