دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

جنگ رسانه‌ها در مصر/ الجزیره حامی اخوان و بازگشت مُرسی

رسانه‌های مختلف منطقه تحولات مصر را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند و در این میان تلویزیون الجزیره به عنوان اصلی‌ترین حامی اخوان‌المسلمین وارد صحنه جنگ رسانه‌ای شده است.


به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید بحران سیاسی و امنیتی در مصر و درگیری‌های گسترده بین طرفداران اخوان المسلمین و هواداران شورای نظامی، شبکه‌ها مختلف تلویزیونی منطقه به طور گسترده این تحولات را پوشش می‌دهند.


شبکه‌هایی همچون یورو نیوز، بی‌بی‌سی عربی و الجزیره از اخوان المسلمین حمایت می‌کنند و در مقابل شبکه‌هایی چون العربیه و روسیا الیوم از شورای نظامی حمایت می‌کنند.


در این میان برخی شبکه‌های تلویزیونی چون المیادین و المنار نیز مواضعی میانه رو دارند و در عین انتقاد از اخوان، از اقدامات شورای نظامی نیز حمایت نمی‌کنند.


نکته قابل توجه این است که در میان رسانه‌هایی که از محمد مرسی حمایت می‌کنند، الجزیره مواضعی تندتر دارد و دائما بر لزوم عدم توافق سیاسی بین اخوان و با نظامیان تاکید دارد و اخبار درگیری‌های خیابانی را به شکل گسترده و یک طرفه پوشش می‌دهد.


این شبکه از لفظ اراذل و اوباش برای هواداران شورای نظامی استفاده می‌کند و این در حالی است که شبکه‌های چون یورو نیوز و بی‌بی‌سی عربی هم با رویکردی معتدل‌تر و زیرکانه تحولات را پوشش می‌دهند؛ شبکه‌های چون العربیه نیز با حمایت از شورای نظامی و دولت موقت تاکید دارند که راه حل سیاسی باید مورد توجه قرار گیرد.


این در حالی است که مصر روزهای تاریخی را سپری می‌کند و از قاهره تا صحرای سینا عرصه ناآرامی‌هایی است که این کشور را سمت خشونت سوق می‌دهد.


نکته سوال برانگیز این است که چرا برخی رسانه‌ها عربی به شدت به دنبال گسترش دامنه خشونت‌ها در مصر هستند.


http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920502000567


رسانه های طرفدار اخوان المسلمین:

یورو نیوز، بی‌بی‌سی عربی و الجزیره

رسانه های طرفدار شورای نظامی:

العربیه و روسیا الیوم

رسانه های میانه رو:

شبکه‌های تلویزیونی چون المیادین و المنار در عین انتقاد از اخوان، از اقدامات شورای نظامی نیز حمایت نمی‌کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
Lidoma 1392/05/02 ساعت 20:13 http://lidomadl.com

سلام دوست من.وب زیبایی داری.اگه وقت کردی به وب منم سر بزن و نظرتو مطرح کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد