دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

شیعیان ترکیه: نمی‌گذاریم حضرت زینب(س) بار دیگر به دست نوادگان یزید اسیر شود


عضو ترکیه‏ای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در تجمع شیعیان در میدان هالکالی استانبول تاکید کرد:

اگر لازم باشد من هم می روم و سینه خود را برای دفاع از ایشان سپر می کنم. تا زمانی که جان در بدن دارم اجازه نمی دهم یک بار دیگر زینب(س) اسیر شود.



به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ هزاران نفر از شیعیان ترکیه در پاسخ به پروژه بزرگ خاورمیانه آمریکا که این منطقه را به دریای خون بدل کرده در میدان هالکالی استانبول تجمع کردند.


شعار "صلح و اتحاد" فریادی بود که شیعیان در مقابل طرح صهیونیستی آمریکایی حمله به سوریه که تمامی رسانه های جهان این روزها به پوشش آن می پردازند برآوردند و تاکید کردند که بازیچه ی طرح های آمریکا و اسرائیل نخواهند شد.


«صلاح الدین اوزگوندوز» امام جمعه شیعیان استانبول با اشاره به این که در صورت حمله امپریالیست ها به سوریه شخصاً در جبهه ی مقاومت قرار خواهند گرفت خاطر نشان کرد: "شیعیان اجازه نخواهند داد که حضرت زینب(س) بار دیگر به دست نوادگان یزید اسیر شود. اگر لازم باشد من هم می روم و سینه خود را برای دفاع از ایشان سپر می کنم. تا زمانی که جان در بدن دارم اجازه نمی دهم یک بار دیگر زینب(س) اسیر شود"


در این تجمع «شیخ حسن کارابولوت» یکی از شخصیت های برجسته شیعه ترکیه، «سینان کیلیچ» رئیس انجمن جعفریدر، «قازی ارسلان» رئیس عبادتگاه علویان، و بسیاری از علمای شیعه ی دیگر و مردم شرکت کرده بودند.


"مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل"، "ترکیه فراموش نکن که سوریه برادر توست"، "ما سرباز آمریکا نمی شویم"، "شیعه و سنی برادرند، وهابی ها خائنند"، "ما سربازان پیرو ناتو نمی خواهیم" برخی از شعارهایی بود که مردم در این تجمع سر دادند.


در پایان این تظاهرات بیانیه ای قرائت شد که در آن از ملت و دولت سوریه در قبال توطئه های استکبار جهانی حمایت شد.


در این بیانیه با تشریح جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی از انگلیس به عنوان بانی تکفیری‎های سلفی یاد شده است.

این بیانیه اضافه می کند، برای امنیت اسرائیل با حامیان این رژیم غاصب همکاری نمی کنیم، این ملت در مقابل این طرح های شوم می ایستد چرا که می دانند هدف نهایی این طرح ها ترکیه است.


ما ایمان داریم که با وحدت ملی و اسلامی خود می توانیم نقشه های امپریالیستی را ویران کنیم.


در خاتمه این بیانیه آمده است: ما صلح، آرامش، زندگی توام با شرف و امنیت برای ملت خودمان، منطقه و جهان آرزو می کنیم.















 

http://abna.ir/data.asp?lang=1&id=460657

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد