دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

اعلام جنگ فکری-عقیدتی سلفی های الجزائرعلیه شیعه

حمداش در اظهاراتش تشیع را "طائفه اختاپوسی" وصف کرده که به سرعت در حال انتشار است و مدعی شده سفارت ایران در نشر تشیع دراین کشور فعال است و ارتباطات محکمی با مردم این کشور برقرار کرده و جزوه ها، کتب و ... را در میان آنها منتشر و دراین راه هزینه می کند و آموزش های گوناگونی به آنها می دهد.


 

 به گزارش «شیعه نیوز»، "عبدالفتاح حمداش زراوی" رهبر جبهه الصحوه الحره، حزب اسلام گرای سلفی الجزائر، حمله ای بر علیه آنچه وی آن را گسترش بیش از حد تشیع در الجزائر خواند اعلام کرده است، وی در اظهاراتش شیعه را به عنوان خطری برای الجزائز وصف کرده که باید با تمام قوا با آن جنگید و پیشنهاد جنگ فکری –عقیدتی را داده است.


حمداش در اظهاراتش تشیع را "طائفه اختاپوسی" وصف کرده که به سرعت در حال انتشار است و مدعی شده سفارت ایران در نشر تشیع دراین کشور فعال است و ارتباطات محکمی با مردم این کشور برقرار کرده و جزوه ها، کتب و ... را در میان آنها منتشر و دراین راه هزینه می کند و آموزش های گوناگونی به آنها میدهد.


حمداش در ادامه سخنان خود باری دیگر به ادعای خود در مورد تبلیغ تشیع توسط سفارت ایران تاکید می کند و با لحن توهین آمیزی می گوید: اولین کسانی که میکروب تشیع-به تعبیر وی- را به الجزائرآوردند استادان لبنانی و سوری بودند. وی می افزاید: شیعه با برخی اکاذیب تاریخی و مطالب ساختگی خود عده ای را فریب میدهد و به سوی خود می کشاند! شیعیان امروز در الجزائر حق اظهار علنی عقیده خود در مساجد، جشن ها، کنفرانس ها، نشست ها و... را ندارند و مخفیانه عمل می کنند.

 در همین راستا"عبدالله طمین" کارشناس امور دینی و اوقاف الجزائر نیز درادامه سخنان حمداش گفت: دولت کنونی نسبت به نشر تشیع و مذاهب دیگر در این کشور بی تفاوت است. اما طمین تشیع را برای الجزائر خطرناک نمی داند زیرا به گفته وی تعداد آنها از 75 هزار نفر در این کشور تجاوز نمیکند در حالیکه اتباع مذاهب دیگر بالغ بر 30 میلیون نفر هستند.
http://www.shia-news.com/fa/news/62379

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد