دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

گاردین:احتمال سقوط شش دولت خلیج فارس و در راس همه سعودی ،در طی سه تا پنج سال آینده

"ایان بلاک" نویسنده مسائل خاورمیانه در این روزنامه ضمن پرداختن به کتاب نویسنده انگلیسی "کریستوفر دیویدسون" تحت عنوان "فروپاشی دولت های خلیج" چند موضوع مهم را از آن استخراج می کند از جمله آنها این است که سعودی بعلاوه پنج همسایه کوچکش یعنی امارات، کویت، قطر، عمان و بحرین در آستانه سقوط هستند و سعودی پیشتر از همه قرار دارد.

دانلود سایز اصلی تصویر

  

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه گاردین در یک تحلیل پیش بینی کرده است در طی سه الی پنج سال آینده شش نظام از نظام های حاکم فعلی در خلیج فارس سقوط حواهند کرد.

"ایان بلاک" نویسنده مسائل خاورمیانه در  این روزنامه ضمن پرداختن به کتاب نویسنده انگلیسی "کریستوفر دیویدسون" تحت عنوان "فروپاشی دولت های خلیج" چند موضوع مهم را از آن استخراج می کند از جمله آنها این است که سعودی بعلاوه پنج همسایه کوچکش یعنی امارات، کویت، قطر، عمان و بحرین در آستانه سقوط هستند و سعودی پیشتر از همه قرار دارد.

بلاک در ادامه می گوید: درگیری های خونین در برخی از این کشورها به چارچوب درهای حاکمان آنها رسیده و ساکنان آن به سرعت در حال افزایش است ، تغییرات اقتصادی و جهانی سازی نیز بر جوامع آنها تاثیر گذاشته است اما انعطاف پذیری این دولتها باعث بقای آنها تا به حال شده است. پیش بینی های دیویدسون بر چند عنصر مبتنی است که مهم ترین آنها عنصر  اقتصادی و اجتماعی است، وی معتقد است اگرچه این شش دولت خلیجی در حال حاضر آرام به نظر می رسند اما مسئله سقوط آنها وجود دارد و دراینجا فقط عامل وقت و زمان مطرح است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد