دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

چرا در برنامه تلوزیونی گزارش صد روزه ، روحانی و مجری ها ، همه علیه احمدی نژاد بودند؟

در برنامه گزارش صد روزه روحانی ، نکته جالب زمانی بود که روحانی شروع به حمله به دولت دهم می کرد و این حمله با تایید مجریان همراه می شد


 
 به گزارش گروه سیاسی"ره به ری" : سرانجام پس از ۱۰۰ روز حسن روحانی مطابق وعده‌ای که داده بود بر صفحه تلویزیون‌های مردم ظاهر شد و به ارائه گزارشی از عملکرد خود پس از انتخاب به سمت ریاست جمهوری پرداخت، گزارشی که از جهات مختلف با آنچه تاکنون ملت ایران از رسانه ملی دیده بودند تفاوت بسیار داشت.

گذشته از دکور مصاحبه روحانی (دربی به روی تالاری باز و روشن، کتاب «دا»، بشقاب‌های میناکاری اصفهان، پرچم ایران، عکس امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، که تا آخر مصاحبه جلب توجه می‌کرد. جای خالی مرتضی حیدری مجری متین و باوقاری که خیلی آرام می‌نشست و به حرف‌های احمدی‌نژاد گوش می‌داد نیز شب گذشته بسیار احساس می‌شد. مجری که نه اعتراضی می‌کرد و نه رییس جمهور را به چالش می‌کشید.

در برنامه شب گذشته صدا و سیما می‌توان گفت هر دو طرف گفت‌و‌گو تغییر یافته بودند. حیدری جای خود را به محمدرضا شهیدی فر داده بود که بلافاصله پس از آغاز مصاحبه بحث بر سر چگونگی اجرایش در فضای شبکه‌های اجتماعی شدت گرفت و محمود احمدی‌نژاد نیز جای همیشگی خود را به حسن روحانی داد و صد البته که با این وجود فضای گفت‌و‌گو تفاوت‌های بنیادینی با گفت‌و‌گوهای مرسوم در صدا و سیما پیدا کرده بود.

حسن روحانی با حمله‌ای سنگین به میراث به جا مانده از احمدی‌نژاد آغاز کرد و با ذکر اعداد و ارقامی از میزان بدهی دولت دهم به نهادهای مختلف از جمله بانک‌ها و صندوق تامین اجتماعی حتی تعجب مجریان رسانه ملی را نیز برانگیخت.
حمله حسن روحانی به دولت دهم البته با تاییدات مجریان صدا و سیما نیز همراه شد تاجایی که محمدرضا شهیدی فر درباره بازگشایی خانه سینما به رییس جمهور خاطرنشان کرد: به جز خانه سینما خانه‌های دیگری هم هستند که مرم منتظر بازشدن در آن‌ها هستند!

جمله‌ای که با تایید روحانی مواجه شد رییس جمهور تاکید کرد: هر خانه‌ای که باید باز شود، ان‌شاءالله باز می‌شود و اراده در این زمینه وجود دارد... فضای امنیتی خیلی کمتر شده و یکسری مسائل وجود دارد که حل آن‌ها زمان لازم را می‌خواهد. بحث وحدت، انسجام و نزدیکی جناح‌ها خیلی مهم است؛ هدف این است که دل‌ها از کینه شسته و خالی شود؛ این کینه چیزی را حل نمی‌کند!

و یا هنگامی که شهیدی فر از رابطه خوب روحانی با رییسان دو قوه دیگر سخن گفت و یادآوری کرد که در دوره گذشته شاهد اتفاقات عجیب و غریبی میان رییسان قوا بودیم. البته روحانی هم پاس شهیدی فر را توی دروازه احمدی‌نژاد جا داد و گفت: بله حتی کار داشت به دادگاه می‌کشید اما رابطه این دولت با قوای دیگر حسنه است و ما به دنبال آشتی با همه هستیم.

روحانی سپس به سراغ سیاست خارجی رفت و به مردم اطمینان داد که غنی سازی جزء خطوط قرمز دولت است، در عین حال خارجی‌ها را هم مطمئن کرد که ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.
درادامه این گفت‌و‌گو مصاحبه پینگ پنگی حسن روحانی با محمد رضا شهیدی فر تا جایی ادامه یافت که رییس جمهور کنایه‌ای هم به مناظره‌های انتخاباتی و داستان سرهنگ و حقوقدانش زد و البته پاسخ این یکه به دوی رسانه‌ای را در جایی که شهیدی فر گفت: البته فضای امنیتی یک خرده کنار رفته دریافت کرد!


روحانی حتی پاسخ هوادارنش را هم داد، شعار مشهور «روحانی مچکریم» را با «مردم من مچکرم» جواب داد و به این ترتیب گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه رییس جمهور به پایان رسید. گزارشی که بی‌شک در روزهای آینده واکنش بسیاری از دولتمردان سابق و چهره‌های منتقد دولت را به دنبال خواهد داشت.

http://www.afsaran.ir/link/433107
http://rahberey.com/ShowNews/10425
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد