دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

"11سپتامبر" جدید آمریکا در سوریه

دکتر "کوین برت" استاد دانشگاه و اسلام شناس امریکایی معتقد است امریکا قصد دارد 11سپتامبر دیگری در سوریه به راه اندازد.


دانلود سایز اصلی تصویر

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ دکتر کوین برت اسلام شناس و استاد دانشگاه های سانفرانسیسکو ،ویسکونسین و پاریس که از منتقدین برجسته سیاست جنگ علیه تروراست  طی مقاله ای حمله احتمالی امریکا به سوریه را به حملات تروریستی 11 سپتامبر تشبیه کرد و نوشت همانطور که در حملات 11 سپتامبر سال 2001 از نیروی هوایی استفاده  شد، در صورت حمله امریکا به سوریه، ارتش ایالات متحده َ«نیروی هوایی القاعده» خواهد بود.

کوین برت می نویسد: دنیس کوسینیچ عضو سابق کنگره و نامزد انتخابات  ریاست جمهوری امریکا،و یکی از معتبرترین رهبران سیاسی می گوید ایالات متحده در آستانه تبدیل شدن به «نیروی هوایی القاعده» است.

کوسینیچ اشاره می کند که شورشیان تحت حمایت امریکا در سوریه توسط القاعده هدایت می شوند. حتی نیو یورک تایمز اذعان کرده است که برجسته  ترین گروه ضد اسد یک گروه منتسب به القاعده به نام النصره است.

بنابراین اگر ایالات متحده علیه اسد در سوریه مداخله کند،این کار حمایت از القاعده خواهد بود. اوباما با عقب انداختن حمله به سوریه محملی را برای یکی از عالی ترین طنزهای تاریخ به وجود آورده است:روز 11 سپتامبر ارتش امریکا ممکن است «نیروی هوایی القاعده باشد.»

ممکن است کنگره امریکا روز دوشنبه یا سه شنبه یعنی نهم یا دهم سپتامبر مجوز حمله به سوریه را صادر کند.این امر می تواند صحنه را برای بمبارانی که امریکا برای کمک به القاعده جهت تسلط بر سوریه، طراحی کرده بچیند. و این بمباران ممکن است روز 11سپتامبر آغاز شود.
آیا حزب جنگ امریکا واقعا جسارت دارد که روز 11سپتامبر را به عنوان تاریخ حمله حمایت آمیز از القاعده انتخاب کند.

ممکن است پول نومحافظه کاران جنگ طلب تمام شده باشد اما آنها از کمبود جسارت رنج نمی برند. تبدیل نیروی هوایی امریکا به نیروی هوایی القاعده در روز 11 سپتامبر را نمی توان منتفی دانست.


چرا بعضی از سیاستگذاران امریکایی می خواهند به القاعده کمک کنند تا سوریه را تصرف کند؟

اول این که،آنها می خواهند از اسد یک نمونه بسازند-همانطور که از معمر قذافی ،صدام حسین ،هوگو چاوز، سالوادور آلنده، پاتریس لومومبا ، مانوئل نوریه گا، عمر توریخس، جان و رابرت کندی، سوکارنو، محمد مصدق و بسیاری از رهبران دیگر که از فرمان آنها سرپیچی کردند نمونه ای ساختند.

دوم ،آنها می خواهند محور مقاومت متشکل از حزب الله، سوریه و ایران را فلج کنند.القاعده با وجود این که وانمود می کند ضد امپریالیست و ضد صهیونیست است هرگز به اسرائیل حمله نکرده  اما دشمن قسم خورده مقاومت است.

سوم،آنها می خواهند سوریه را بی ثبات کنند تا مطمئن شوند هیچ دولت سوری شایسته ای نیست که بتواند از تمامیت ارضی سوریه دفاع کند.این کار به قطر امکان می دهد از سوریه به ترکیه یک خط لوله انتقال  گاز بکشد و به شرکت جنی انرژی  راپرت مورداک و لرد روسچیلد کمک کند تا در بلندی های جولان تحت اشغال اسرائیل به اکتشاف نفت بپردازد.

چهارم، اسرائیلی هایی که سیاست خاور میانه امریکا را در کنترل دارند می خواهند سوریه به سه کشور کوچک تجزیه شود. موشه یعالون نتیجه مطلوب را این طور تشریح کرد:« ما می توانیم شاهد تجزیه سوریه باشیم ،علوی ها قسمت غربی - یعنی منطقه ساحلی و یک کریدور به دمشق- و کردها و سنی ها شرق و شمال را اداره کنند.

پنجم،خرد کردن سوریه که هم پیمان روسیه است ضربه سنگینی به دولت پوتین است.

ششم،پیروزی القاعده در سوریه می تواند بار دیگر القاعده را به عنوان تهدیدی برای غرب مطرح کند و به «جنگ علیه ترور» جانی دوباره بدهد.
 
و هفتم این که القاعده احیا شده می تواند همچنان متحد مخفی غرب در حمله به روسیه، ایران ، عراق و دیگر کشورهایی باشد که حاضر نیستند اوامر امریکا انجام دهند.

حقیقت این است که القاعده متحد غرب بوده است نه دشمن آن. پیش نویس طرح تاسیس القاعده در کنفرانس بین المللی قدس در سال 1979 تهیه شد.برنارد لوئیس یک کارشناس انگلیسی-صهیونیست مسائل خاورمیانه پدر معنوی القاعده محسوب می شود.

القاعده به وسیله سرویس های اطلاعاتی غرب برای مبارزه با روسیه در افغانستان به وجود آمد.از آن زمان به بعد القاعده به کمک حامیانش –یعنی عناصر سرکش در راس سرویس های اطلاعاتی غرب- حملات تروریستی را علیه کشورهای مسلمان و غربی انجام داده است.

نفیس احمد کارشناس برجسته مسائل القاعده یک اتفاق را فاش می سازد:« روزنامه ترکیه ای « زمان» فاش ساخت که رهبر القاعده –سکره- مانند بسیاری از هوهپیما ربایان 11سپتامبر طبق احکام اسلامی عمل نمی کرد.وقتی مقامات دبیر خانه امنیت ترکیه به او گفتند در صورتی که با بازجویان ترکیه همکاری کند ممکن است به او اجازه داده شود به انجام وظایف دینی خود بپردازد سکره گفت من نماز نمی خوانم و مشروبا الکلی می نوشم.» 

زمان در ادامه نوشت:کارشناسان سرویس اطلاعات ترکیه به این نتیجه رسیدند که سازمانی به نام القاعده وجود ندارد.بلکه القاعده نام عملیات سرویس جاسوسی مخفی است.مفهوم «جنگ با ترور» پس زمینه «جنگ با شدت کم» در نظم جهان تک قطبی است. موضوع این استراتژی تنش، القاعده نامیده می شود.

مشخص شد که سکره –یکی از پنج نفر اصلی القاعده- از حقوق بگیران سیا است.مانند بن لادن –با اسم رمز «تیم عثمان»-لوئی سکره یکی از عناصر سرویس جاسوسی غرب بود که وظیفه او ایجاد « ترورسیم اسلامی» ساختگی در خدمت اهداف ژئو استراتژیک غرب و صهیونیست بود.

روز 11سپتامبر سال 2001فرماندهان ارتش امریکا هواپیماهای کنترل از راه دور را بر سر اهداف خود به پرواز درآوردند.پنتاگون بمباران شد و مرکز تجارت جهانی با مواد منفجره تخریب شد.این عملیات تحت پوشش آنچه که وبستر تارپلی ،تاریخ دان امریکایی آن را «مانور،بازی ها و عملیات جنگی 46» می نامد انجام شد که نهایتا حادثه 11 سپتامبر را به وجود آورد.

بنابراین اگر روز 11 سپتامبر امسال  نیروی هوایی امریکا نیروی هوایی القاعده بشود اولین بار نخواهد بود که چنین اتفاقی می افتد.

http://www.yjc.ir/fa/news/4543245

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد