دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

حادثه بزرگی درباره سوریه در راه است

 یک پایگاه سعودی با اشاره به تحرکات روزهای گذشته مسئولان این کشور آن را نشانه وقوع حادثه ای قریب الوقوع درباره سوریه محسوب کرده است.



پایگاه سعودی " سبق " در مطلبی با عنوان " تحرکات جدید مقامات عربستانی گواه حادثه بزرگی است که در شرف وقوع است " آورده است:


بازگشت ملک عبدالله به کشور به شکل سریع که دو روز قبل انجام شد و قطع مرخصی ویژه ای در مغرب ذهن بسیاری از تحلیلگران عربی و خارجی را به خود مشغول کرده است و همه از دلیل این اقدام ناگهانی سئوال می کنند.


این پایگاه سعودی می نویسد: این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که مشاهده شود بازگشت ملک عبدالله چند ساعت پس از دیدار سعود الفیصل ، وزیر خارجه عربستان و بندر بن سلطان ، رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان رخ داد به ویژه که در نوع خود نادر محسوب می شود زیرا برای اولین بار است که این دو با هم و به شکل علنی و سرزده به فرانسه رفته اند.


این پایگاه سعودی افزود: تحولات و تحرکات مسئولان سعودی در این حد خلاصه نشده است و روز پس از بازگشت ملک عبدالله ، متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز ، رئیس گارد ملی عربستان سفر رسمی به ترکیه داشته است و طی این سفر با رجب طیب اردوغان ، نخست وزیر ترکیه دیدار کرده و از آنجا برای دیدار با مسئولان فرانسوی عازم پاریس شده است.

این پایگاه نوشت:

همه این تحرکات نشان از حادثه بزرگی در زمینه جنگ در سوریه در آینده نزدیک می دهد.

پایگاه سبق سعودی در ادامه با اشاره به احتمال دخالت ارتش عربستان در بحران سوریه نوشته است: ارتش عربستان در حال حاضر ۹۷۷ جنگنده مدرن، ۳۶۸ بالگرد، ۱۹۰۰ تانک، ۴۹۰۰ نفربر زرهی و ۲۵۰ هزار نظامی سرباز دارد.


http://www.irinn.ir/news/19280

صعود ایران به جام جهانی فوتبال 2014 برزیل

صعود تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی برزیل بر همه هموطنان مبارک باد :) @};- :x :-*

ایول به رضا قوچان نژاد

حماسه سیاسی ملت ایران در انتخابات + صعود تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی شادی همه ما را دو چندان نمود.:)   

تحلیلگران هشدار دادند: تابستان داغ بحران سوریه و خطر رویارویی منطقه ای

تحلیلگران عربی و بین المللی با اشاره به کارشکنی های موجود در مسیر برگزاری نشست ژنو ۲ از سوی فرانسوی و درخواست برخی کشورهای منطقه از باراک اوباما برای شروع جنگ در سوریه درباره حاد شدن اوضاع هشدار دادند.



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه روسیاالیوم، نضال حماده تحلیلگر سیاسی گفت: فرانسه احساس می کند که در صورت توافق روسی-آمریکایی از بازی سوریه کنار گذاشته می شود بنابرین از ابتدا در مسیر برگزاری نشست ژنو 2 کارشکنی می کند.


وی افزود: پاریس از واشنگتن خواسته است که در فصل تابستان جاری این نشست برگزار نشود و عربستان سعودی نیز خواستار عدم برگزاری آن در ماه رمضان است و با این تفاسیر ما با تابستان داغی درباره سوریه روبرو خواهیم بود.

حماده بیان کرد: آمریکایی ها نمی دانند در سوریه چه می خواهند.


از سوی دیگر مارک بروزنسکی تحلیلگر سیاست خارجی آمریکا و امور خاورمیانه گفت:


باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با فشار زیادی از سوی نومحافظه کاران، اسرائیل، ترکیه و عربستان سعودی برای شروع جنگ در سوریه روبرو است.

وی افزود: همه از جمله روسیه به دنبال مشخص کردن نقش خود در این جنگ هستند و نگرانم که به سوی رویارویی منطقه ای حرکت کنیم.


منبع:تسنیم

احتمال تغییرات غیرقابل پیش‌بینی پس از بازگشت غیرمنتظره ملک عبدالله به عربستان

یک پایگاه خبری سعودی بازگشت پادشاه عربستان از مرخصی خود و سفر وزیر خارجه و رئیس دستگاه اطلاعات عربستان به فرانسه و همچنین سفر رئیس گارد ملی سعودی به ترکیه و فرانسه را نشان تغییر و تحولات بزرگ در بحران سوریه دانست.

ادامه مطلب ...

عکس/ صفحه اول روزنامه‌های صبح روز سه شنبه مورخ 92/03/28

عکس/صفحه اول روزنامه های کشور روزسه شنبه مورخ 92/03/28 به ترتیب ذیل می باشد.


ادامه مطلب ...

تدابیر بی‌سابقه امنیتی در ایرلند شمالی به اجرا درآمد + تصاویر

همزمان با آغاز نشست سران گروه جی‌۸، تدابیر ویژه امنیتی که در تاریخ ایرلند شمالی بی‌سابقه است در پایتخت این کشور به اجرا درآمده است.



ادامه مطلب ...

یک شهید با سه مزار+عکس

خدایی رفتن به گردان تخریب خیلی دل و جرأت می‌خواست. از اعزام چند هزار نفری که به لشگر ما میومد شاید 20 نفر داوطلب حضور در گردان تخریب می شدند.


ادامه مطلب ...

موسوی و کروبی را آزاد کنید!

میثم رمضانعلی(رجانیوز):

اکنون زمان برگزاری دادگاه است. برگزاری دادگاهی که در آن کسانی که چهار سال پیش بزرگ‌ترین ظلم را در حق نظام کردند محاکمه شوند.

اکنون زمان برگزاری نماینده‌ی کسانی‌ست که به همین دولت و به همین مدیران برگزاری انتخابات و به همین نظام رأی‌گیری تهمت ،تقلب، آن هم تقلب۱۱ میلیونی زدند و امروز طرفدارانش به همین دولت و به همین مدیران برگزاری انتخابات و به همین نظام رأی‌گیری چون نامزدشان رأ‌ی آورده است هیچ شبهه‌ای وارد نمی‌دانند.


 
میرحسین و کروبی را آزاد کنید و به محکمه بسپاریدشان تا حال که همین حکومت با همین نظام رأی‌گیری بار دیگر در آزمون امانت‌داری شرکت کرد و چون گذشته سربلند بیرون آمد بتواند حق مردمی را بگیرد که در فتنه‌ی هشتاد و هشت به سبب توهم و قانون‌گریزی عده‌ای سختی و مصیبت دیدند و کشیدند و آبروی وطن خود را یوسف بازارها دیدند، بستاند.
 
اکنون که طرفداران و علم‌داران فتنه‌ی هشتاد و هشت نتوانستند  به بهانه‌ های واهی و تقلب‌خیزی نظام رأی‌گیری در ایران در این انتخابات شرکت نکنند و خود مهر تایید بر نظام انتخاباتی زدند که امکان تقلب در آن بسیار پایین است، فرصت دادستان است که حق مردم از آب به آسیاب دشمن‌ریز‌ها بگیرد.

مطلب مرتبط:
حماسه سیاسی یعنی آمدن ابراهیم یزدی پای صندوق رای

تمرین تیم ملی فوتبال ایران در کره جنوبی

 تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه در زمین کره جنوبی به میدان می رود. همه بازیکنان در اردوی اولسان هستند و هیچ مصدوم و محرومی نداریم. برای صعود به جام جهانی، باید با کره مساوی کنیم یا ببریم.

ادامه مطلب ...

دکتر سعید جلیلی در جمع اعضای ستاد انتخاباتی اش: کار ما تمام نشده است بلکه تازه شروع شده است

کار ما تمام نشده است بلکه تازه شروع شده است / نباید منتظر چهار ‏سال آینده بود و باید در جامعه کار خود را آغاز کنیم


هدف کسب قدرت نبود که الآن بگوییم نباید دیگر کار کنیم، بلکه ظرفیت ها ‏را می توان در مباحث مختلفی فعال کرد. الآن ظرفیت هایی که برای نظام اقتدار ایجاد کرده است، مرهون ‏ظرفیت های جامعه سازی است. مثلاً عاشورا، محرم، ماه رمضان، اعتکاف، مساجد، نمازهای جماعت و ... اگر اقتداری در ‏کشور ما ایجاد شده است، بیش از آنکه مرهون سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد و ... باشد، مرهون برنامه هایی است که نام برده شد.‏


ادامه مطلب ...

سید حسن نصرالله به حسن روحانی تبریک گفت

دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی، پیروزی حسن روحانی را در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

ادامه مطلب ...

مهمترین محورهای برنامه های روحانی برای دولت یازدهم

مهمترین محورهای برنامه های دکتر حسن روحانی در حوزه های مختلف برگرفته از سایت شخصی ایشان به شرح زیر است.

با توجه به پایان یافتن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی با کسب 18 میلیون و 613 هزار و 329 رای در مرحله اول انتخابات به بررسی مهمترین محورهای برنامه های ایشان می پردازیم.


مهمترین محورهای برنامه های حسن روحانی در حوزه های مختلف برگرفته از سایت شخصی ایشان به شرح زیر است:

ادامه مطلب ...