دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

تحلیلگر امریکایی: شاهزاده بندر بن سلطان، شاهزاده‌ی تروریست‌ها است

بندر بن سلطان، مدیر کل سازمان اطلاعات عربستان سعودی است. در این جایگاه، وی لقبی به دست آورده است که به راستی لیاقتش را دارد؛ «شاهزاده‌ی تروریست‌ها»

 
 به گزارش نشریه‌ی «وال استریت ژورنال»، بندر نیروهای شورشی که سعی در براندازی دولت سوریه را دارند، رهبری می‌کند. بسیاری از تحلیلگران بندر را مظنونِ نخست حمله شیمیایی پرچم دروغین در منطقه‌ی غوطه‌ی سوریه می‌دانند.

آدام انتوس از نشریه وال استریت ژورنال می‌گوید که شاهزاده بندر و سازمان جاسوسی عربستان سعودی پیش از حمله به غوطه «شواهدی» مبنی بر استفاده دولت سوریه از گاز سارین را جعل کرده‌اند.

انتوس در مصاحبه با برنامه‌ی «دموکراسی، حالا» گفت: «سازمان اطلاعاتی بندر نتیجه گرفته است که تسلیحات شیمیایی در مقیاس کوچک از سوی رژیم سوریه استفاده شده است. در پی آن، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها نیز به همین نتیجه دست یافتند. اما دستیابی به این نتیجه برای نهادهای اطلاعاتی امریکا تا ماه ژوئن زمان برد.»

به بیان دیگر، بندر از پول، واسطه‌ و رابط‌های خود استفاده کرد تا اطمینان حاصل کند که «اطلاعات بر پایه سیاست تنظیم می‌شود»؛ درست همان کاری که بوش در سال ۲۰۰۳ با ادعاهای مربوط به وجود سلاح کشتارجمعی در عراق کرد.

بندر چگونه نهادهای جاسوسی غرب را متقاعد کرد که ادعاهای شک برانگیزش مبنی بر اینکه اسد از گاز سارین استفاده کرده است را بپذیرند؟ بندر یک فرد سوری که در معرض گاز سارین قرار گرفته بود را پیدا کرد و وی را به همکارانِ جاسوس خود در غرب ارجاع داد تا آنان نیز به این نتیجه‌ی دور از ذهن برسند که به طور حتم اسد مسئول این کار بوده است.

به گفته انتوس: «آنچه که انگلیس پس از انجام آزمایش به آن دست یافت این بود که این فرد سوری در معرض گاز سارین قرار گرفته است، مادّه‌ای که به عقیده سازمان‌های اطلاعاتی امریکا، انگلیس و فرانسه تنها در اختیار رژیم سوریه قرار دارد.»

اما آیا به واقع نهادهای اطلاعاتی امریکا، انگلیس و فرانسه حرف بندر را باور می‌کنند؟ آیا کسی که میلیاردها دلار در اختیار دارد و شبکه‌ای پنهان و پیچیده از آدمکش‌ها را رهبری می‌کند، نمی‌تواند خود همان کسی باشد که سوری‌های بی‌گناه را قربانی کرده است؟ ناگفته پیداست که آنها تا این اندازه هم ساده لوح نیستند. سازمان‌های اطلاعاتی غرب در اقدامات بندر به منظور مقصر نشان دادن اسد برای استفاده از گاز سارین دست دارند. آنان برای حمله به سوریه به دنبال بهانه‌ای می‌گشتند که بندر این بهانه را به آنها داد.

زمانی که حمله بزرگ شیمیایی ۲۱ اوت در غوطه به وقوع پیوست، ناظرانِ مطلع فورا به یک حمله پرچم دروغین از سوی نیروهای شاهزاده بندر مظنون شدند. به گزارش خبرنگاران اسوشیتد پرس: «با توجه به مصاحبه‌های بسیاری که با پزشکان، ساکنان منطقه غوطه، شورشیان و خانواده‌هایشان انجام شد، تصویر متفاوتی (از رسانه‌های جریان اصلی غرب) نمو پیدا کرد. بسیاری بر این باورند که شمار مشخصی از شورشیان از شاهزاده بندر بن سلطان، رئیس سازمان جاسوسی عربستان سعودی تسلیحات شیمیایی دریافت کردند و همان افراد مسئولیت این حمله شیمیایی خونین را بر عهده دارند.»

شواهد بیشتر مبنی بر اینکه این شاهزاده‌ی تروریست حمله‌ی غوطه را رهبری کرده است پس از افشای اینکه عکس‌های کودکان کشته شده آنچه به نظر می‌رسید نبوده است، آشکار شد. در تارنمای «ولتیرنت دات او‌آر‌جی» آمده است:

«در پی انتشار تصاویر کشتار در منطقه غوطه از سوی (گروه موسوم به) ارتش آزاد سوریه که سرویس‌های امریکایی و فرانسوی نیز به آن استناد کردند، خانواده‌های علوی در منطقه لاذقیه شکایتی را در اعتراض به این کشتار تنظیم کرده‌اند.»

در ادامه آمده است: «شماری از این ویدئوها پیش از وقوع حادثه تهیه و روی یوتیوب منتشر شده است، این تصاویر کودکانی را نشان می‌دهد که به دلیل مسمومیت از یک ماده شیمیایی که نمی‌تواند گاز سارین باشد، خفه شده‌اند (در این تصاویر ماده‌ای که از دهان قربانیان بیرون آمده زرد رنگ است، نه سفید رنگ).»

«این کودکان با جمعیت ساکن در منطقه تطابق ندارند، همه آنها در یک رده سنی هستند و رنگ موهایشان نیز روشن است. لازم به ذکر است که در این بین خانواده‌های عزادارشان نیز آنان را همراهی نمی‌کنند.»

«این کودکان در حقیقت مدتی قبل از روستاهای علوی حومه لاذقیه، واقع در ۲۰۰ کیلومتری غوطه از سوی جهادگران (یا بهتر بگویم مزدوران شاهزاده بندر) ربوده شدند.»

«بر خلاف ادعاهای مطرح شده از سوی ارتش آزاد سوریه و سرویس‌های خبری غرب، تنها قربانیانی که هویت‌شان محرز شده است کسانی هستند که خانواده‌هایشان از دولت سوریه حمایت می‌کنند. در این ویدئوها، افرادی که خشم خود را از "جنایات بشار اسد" ابراز می‌کنند، در حقیقت قاتلان این قربانیان هستند.»

آیا شاهزاده بندرِ تروریست به راستی آنقدر وقیح است که کودکان را برباید، آنان را بکشد و سپس پیکرِ بی‌جانشان را به عنوان قربانیِ حملات «دشمن» خود به تصویر بکشد؟ پاسخ یک کلمه است: بله.

وقاحتِ شاهزاده بندر هیچ حد و مرزی ندارد. رئیسِ فاسدِ «تروریست‌های اسلامیِ افراطی» در حقیقت آنقدر گستاخ است که به ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بگوید در صورتی که مسکو حمایت از دولت دمشق را متوقف نکند، به بازی‌های المپیک زمستانی در این کشور حمله تروریستی خواهد شد. بندر مدعی شد که دولت امریکا از پیشنهاد رشوه به ولادمیر پوتین و همچنین تهدید وی کاملا حمایت می‌کند.

ظاهرا شاهزاده بندر که از سویی با نام «بندر بوش» نیز شناخته می‌شود در حمله دروغین ۱۱ سپتامبر نیز نقش داشته است. اجازه دهید به تعدادی از شواهدی که بندر را به حادثه ۱۱ سپتامبر مرتبط می‌سازد اشاره کنیم.

۱۵ تن از ۱۹ هواپیماربایِ این حادثه سعودی بوده‌اند. منابع سازمان سیا شهادت مایکل اسپرینگ‌من، رئیس سابق اداره‌ی ویزای امریکا در جده، درباره «هواپیما‌ربایان» را تصدیق کرده‌اند: آنها ماموران سازمان سیا بودند که احتمالا پیش از این در سازمان اطلاعات عربستان سعودی خدمت می‌کردند و سپس با «ویزاهای جعلی» سازمان سیا به امریکا آمدند. سازمان سیا این ویزاها را به عنوان پاداش به سعودی‌هایی که برای امریکا جاسوسی کردند، پیشنهاد داد. (سازمان جاسوسی عربستان سعودی با سازمان سیا ارتباط بسیار بسیار نزدیکی دارد و نمی‌توان مشخص کرد که این دو سازمان در کجا از هم مجزا می‌شوند.)

هواپیما ربایان حادثه ۱۱ سپتامبر در امریکا زندگی می‌کردند و زندگی مرفهی نیز داشتند. آنان در تاسیسات امن ارتش امریکا از جمله «پایگاه هوایی پنسکوولا» و «پایگاه نیروی هوایی ماکسول» تعلیم دیدند؛ گفتنی است محمد عطا به طور منظم در باشگاه افسران پایگاه پنسکوولا حضور داشته است. دو تن از هوا‌پیما ربایان مذکور به طور مرتب از شاهزاده بندر و همسر وی چک‌های ده‌ها هزار دلاری دریافت می‌کردند، این مبالغ از طریق عمر البیومی، واسطه‌ی مشترک سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و عربستان به دست این افراد می‌رسید.

بلافاصله پس از وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر، بسیاری از پروازها در امریکا محدود شد. تنها هواپیماهایی که مجوز پرواز داشتند، جت‌های ویژه‌ی اختصاصی بودند که بوش و چینی برای بندر و همچنین اعضای خانواده بن لادن و دیگر مظنونان سعودی تدارک ‌دیدند و این پیش از آن بود که اف بی آی بتواند آنان را بازجویی کند.»

شواهد حاکی از آن است که شاهزاده بندر ریاست عملیات گروه تروریستی القاعده حتی از زمان آغاز جنگ افعانستان در دهه ۸۰ میلادی را بر عهده داشته است.

به طور خلاصه، در حقیقت این شاهزاده بندر بوش، یا بهتر بگویم شاهِ تروریست‌ها است که همواره فرماندهی عملیات‌های اطلاعاتی غرب با نام «القاعده» را بر عهده داشته است، نه اشخاصی با نام اسامه بن لادن و یا ایمن الظواهری.


http://www.presstv.ir/detail.fa/325396.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد