دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

تقویم جامع ظهور

اگر نگاهی گذرا به احادیث و روایات مربوط به نشانه های ظهور بیندازیم خواهیم دید که برخی از مهم ترین آنها با زمان و تاریخ های خاصی بیان شده اند که این نشان دهنده ی اهمیت آن ها و تلنگری برای منتظران ظهور حضرت مهدی (عج)برای آمادگی بیشتر می باشد.

 
اغلب این روایات و نشانه ها مربوط به سال ها ی نزدیک به ظهور(یک یا دو سال پیش از واقعه ی ظهور) می باشد.

قطعا اطلاع از این زمان ها و حوادث مربوط به آن ها میتواند در شرایط  حساس پیش از ظهور موثر باشد و به عنوان راهنمایی برای رسیدن به هدف ما را یاری کند.

به همین جهت ما در سایت نسیم انتظار برآن شدیم که با دسته بندی این احادیث مقاله ی جامعی را همراه با طبقه بندی منظم و منبع دقیق، در این زمینه ارائه دهیم.


نکاتی پیرامون این مقاله:

  • در این تقویم از تعیین وقت برای حوادث خودداری شده است و تاریخ های ذکر شده از احادیث معتبر معصومین(ع) به طور مستقیم و در مواردی غیر مستقیم اقتباس شده اند.
  • منبع اقتباس هر مورد در کنار حادثه ذکر شده است که علاوه بر تصدیق موضوع میتواند منبعی برای مطالعه ی بیشتر خوانندگان پیرامون آن نیز به کار رود.
  • در زیر هر واقعه نیز حدیث و یا توضیحی ارائه شده است که میتواند مفهوم آن را روشن تر کند، البته احادیث نوشته شده الزاما از منبع نوشته شده در جلوی هر واقعه گرفته نشده و  ممکن است از منابع دیگری نیز استفاده شده باشد.
  • باید توجه داشت که این حوادث ممکن است به طور مرتب  و پشت سرهم رخ ندهد، به عنوان مثال ممکن است وقوع نشانه ای که در یک ماه رخ میدهد با حادثه ی دیگری در ماه بعد ،چند سال اختلاف داشته باشد.
  • به غیر از پنج نشانه که با رنگ قرمز مشخص شده بقیه ی نشانه ها حتمی نیستند و امکان دارد اصلا رخ ندهند.

شما میتوانید نسخه تصویری خلاصه شده تقویم را در پایان مقاله مشاهده و دانلود کنید.(کاربردی و مختصر و مفید)یا ازاینجا مشاهده کنید

همچنین نسخه ی pdf  کامل مقاله نیز تهیه شده و برای دانلود قرار داده شده است.(برای ذخیره ی مقاله و مطالعه در آینده و همچنین ظاهر و ترکیب بهتر و زیباتر)یا از اینجا دانلود کنید

 

 

تقویم تصویری

 

تقویم ظهور

منبع :نسیم انتظار


http://www.nasimeentezar.ir/index.php/mahdaviat/18-taghvim

نظرات 1 + ارسال نظر

در مراسم پاسداشت جانباز شهید دکتر محمود رفیعی
http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=10333

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد