دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

برای دومین بار «الظواهری» دستور جدایی دو گروه فعال در «داعش» را صادر کرد

رهبر القاعده برای بار دوم دستور جدایی گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق» از «جبهة النصرة» را صادر کرد. این دو گروه تحت عنوان «داعش» فعالیت می‌کردند.


 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الجزیرة»،  لحظاتی پیش«ایمن الظواهری» رهبر القاعده اعلام کرد که فعالیت گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام لغو شده است و از این  پس گروه دولت اسلامی عراق تنها در این کشور فعالیت خواهد داشت و در سوریه دخالتی نمی‌کند.


چندی پیش گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق با تروریست‌های القاعده‌ای سوریه ادغام شده بودند و به طور مشترک در عراق و سوریه به حملات تروریستی خود ادامه می‌دادند.


این دومین بار است که الظواهری اعلام کرده که این دو گروه دیگر از هم جدا شده‌اند.


واقعیت این است که در پی اینکه جبهه النصرة در شام به دولت اسلامی عراق ملحق شد اختلافات بسیاری را میان اعضای این دو گروه‌ برانگیخت، ایمن الظواهری اعلام کرد که به منظور پایان تنش‌ها ادغام این دو گروه را لغو کرده است.


رهبر القاعده در پیامی به رهبران جبهه النصرة در شام و دولت اسلامی عراق اعلام کرد که برای پایان دادن به تنش‌های روز افزون میان اعضای القاعده ادغام گروه‌های جهادی در سوریه و عراق را لغو کرده است.


«ابوبکر البغدادی»، رهبر دولت اسلامی عراق چندین ماه قبل با بیان پیوستن جبهه النصره به دولت اسلامی عراق و شام اعلام کرد که جبهه النصرة دنباله رو دولت اسلامی عراق و بخشی از آن است.


این اقدام یک جانبه به دو دستگی و اختلافات میان اعضا در خصوص رهبری جنگ‌ها و مدیریت مناطقی انجامید که مخالفان سوری آن را تحت کنترل خود درآورده بودند.


ایمن الظواهری در این پیام خود خاطرنشان کرده بود که البغدادی در این تصمیم خود با رهبران القاعده مشورت نکرده و حتی به آنها در خصوص این مساله اطلاعی نداده بود و با این اقدام مرتکب اشتباه شده است.


وی تصریح کرد: سوریه قلمرو فعالیت جبهه النصرة است و ابو محمد الجولانی ریاست این جبهه را برعهده دارد.


جبهه النصرة که آمریکا آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است، یکی از تاثیرگذارترین گروه‌ها در سوریه به شمار می‌آید اما پس از آنکه در آوریل البغدادی در نوار صوتی از تشکیل دولت اسلامی عراق و شام خبر داد، تعدادی از اعضای جبهه النصرة از آن جدا شده و به حزب دیگر پیوستند.

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920817000802

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد