دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

امیر قطر با شناسنامه ای یهودی+سند

پدر هلنا که خاخام بزرگ شهرشان بود، شرط ازدواجشان را یهودی شدن و اقامت موقت حصین در زادگاه هلنا قرار داد. بعد از یهودی شدن حصین، آن ها را به ازدواج هم درآورد که حاصل این ازدواج 4 فرزند پسر بود. پدر هلنا این 4 فرزند پسر را به ازدواج 4 دوشیزه یهودی درآورد و به آن ها دستور داد تا در گستره جهان اسلام پخش شوند. 

 

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، دکتر حسام الدین الخلاصی استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ خاورمیانه در ترکیه، در جدیدترین پژوهش تاریخی خود می گوید: مهمترین اسنادی که در این زمنیه یافتم اسناد "سلطان فاتح عثمانی" در کتابخانه مرکزی شهر استانبول و در داخل ساختمان های موزه ملی ترکیه بود.
موضوع این اسناد در مورد همسران سلطان فاتح و معشوقه هایش بود و یکی از اوراق این اسناد مربوط به زنان اسیرشده در دوران فتوحات اروپایی عثمانی ها که تا اتریش هم ادامه یافت، بود.
سند برجسته ای که در میان این اوراق به چشم می خورد، سندی در رابطه با یک زن یهودی از کشور لهستان که "هلنا مکارت" نامیده می شد، بود که در هنگام اسارت 19 سال بیشتر نداشت و مقرب ترین ندیمه سلطان عثمانی لقب گرفت. در آن هنگام گروهی از تاجران حوزه خلیج فارس که شاخص ترین شان مردی از آل خلیفه به نام حصین بود وی را دید و شیفته وی شد و با هم قرار فرار گذاشتند و در این هنگام نگهبابان قصر وی را دستگیر کردند. سلطان فاتح، حصین را احضار کرد و وی گفت که شیفته این دختر شده است و به خاطر ترس از سلطان، راه فرار را انتخاب کرده است. سلطان عثمانی با اطلاع از این واقعیت آن ها را به ازدواج هم درآورد و آن ها را به زادگاه هلنا رهسپار کرد.
پدر هلنا که خاخام بزرگ شهرشان بود، شرط ازدواجشان را یهودی شدن و اقامت موقت حصین در زادگاه هلنا قرار داد. بعد از یهودی شدن حصین، آن ها را به ازدواج هم درآورد که حاصل این ازدواج 4 فرزند پسر بود. پدر هلنا این 4 فرزند پسر را به ازدواج 4 دوشیزه یهودی درآورد و به آن ها دستور داد تا در گستره جهان اسلام پخش شوند. به محض ورودشان به خاورمیانه، دو تن از پسران در فلسطین ماندند و 2 تن دیگر راهی خلیج فارس شدند و کنیه شان را از آل خلیفه به آل ثانی تغییر دادند تا این که یکی از شیوخ قبیله، داستان زندگیشان را کشف و علیه شان اعلام جنگ کرد.
آن ها برای آن که از جنگ با رئیس قبیله اجتناب کنند، زیباترین دخترانشان را به ازدواج وی درآورند و اموال بسیاری را به او بخشیدند.
بعد از مدتی شیخ قبیله فهمید که فریب خورده است و احتمال دارد که این دختران به وی خیانت کنند مجددا بر علیه آل ثانی اعلام جنگ کردند.
بعد از جنگ های طولانی بین شیخ قبیله و آل ثانی پیروزی از آن آل ثانی بود و تا هم اکنون این دشمنی بین این دوجناح که آل مره و آل ثانی نامیده می شوند، در کشور قطر وجود دارد. لذا فرمانروایی در قطر در دست آل ثانی باقی ماند و آل مره را تبعید کردند و تاکنون آل ثانی از آل مره بیزارند چون از نصب یهودیشان آگاهی دارند.
دکتر حسام الدین خلاصی پس از آگاهی یافتن از این اسناد، آن را به گوش آل ثانی در قطر رساندند که بلافاصله قطر، وزیر امور خارجه خود را برای از بین بردن این اسناد به ترکیه فرستاند که از جانب دولت ترکیه جواب منفی گرفتند؛ مجددا پادشاه قطر با تماس با مسئولین ترکیه حاضر شدند که با دادن مبلغ بسیار زیادی پول این اسناد را از ترکی ها خریداری کنند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد