دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

آخرین تحولات لبنان - درگیری‌های شبانه در شهر طرابلس لبنان

آخرین تحولات لبنان

درگیری‌های شبانه در شهر طرابلس لبنان/ حمله افراد مسلح جریان «المستقبل» به مردم 
 
افراد مسلح جریان المستقبل با ارتش لبنان درگیر شده و به مقر دفتر نخست‌وزیری این کشور حمله کرد؛ ناآرامی ها تا صبح امروز نیز ادامه یافت. 
 

افراد مسلح جریان المستقبل طرفداران جریان المستقبل و هم پیمانانش در مناطق مختلف بیروت، جنوب و شمال و منطقه بقاع لبنان حضور یافته و با قطع جاده ها و خیابانها این مناطق را از هم جدا کردند.

افراد مسلح جریان المستقبل نیز در اتوبان ساحلی در منطقه الناعمه به شهروندان و عابران پیاده حمله کردند.

این افراد مسلح به قاسم موسی از شهروندان لبنانی و یک نظامی حمله کرده و به عابران پیاده تیراندازی کرده و خودروی آنها را در محله الناعمه به آتش کشیدند.

این حملات حتی علیه زنان و کودکان و "ون" مسافربری صورت گرفت.

طرفداران جریان المستقبل جاده بین المللی را در مناطق الجیه و جدرا و الناعمه را بستند و به عابران حمله کردند و در نزدیک خانه های طرفداران گروه هشت مارس تیراندازی کرده و گروههایی از آنها نیز در میدان بشامون – عرمون – السعدیات تجمع کردند.

طرفداران جریان المستقبل همچنین خیابانهای شهر صیدا را در میدان النجمه بستند که سپس ارتش برای بازگشایی آنها وارد عمل شد.

جوانان طرفدار جریان المستقبل در بیروت نیز چندین خیابان را بستند و مناطق البربیر و المزرعه و تقاطع قصص و الطریق الجدیده شاهد تحرکات اعتراضی جوانان و آتش زدن لاستیک ها در میان استقرار گسترده نیروهای ارتش بود که در تلاش برای بازگشایی خیابان‌ها در اطراف همه این مناطق حلقه‌ای امنیتی ایجاد کردند.

طرفداران جریان المستقبل در منطقه المدینه الریاضه نیز با سلاح سرد به مردم حمله کردند که باعث زخمی شدن یک شهروند به نام ایهاب العزی شد.

شدت درگیریها شبانه در شهر طرابلس بالا رفت و افراد مسلح در محله های این شهر تردد می کردند و تبادل آتش به کشته شدن یک کودک به نام جنی بلال کمال الدین و زخمی شدن برادرش به نام عبدالرحمن منجر شد.

در همین حال، خبرنگار العالم گزارش داد که بعد از درگیری های شدید ارتش لبنان و افراد مسلح جریان المستقبل در منطقه الطریق الجدیده و قصقص، آرامش به محله های بیروت بازگشته است.

در این درگیری ها از گلوله های آر.پی.چی استفاده شد و صدای تیراندازی در مناطق مختلف پایتخت به گوش رسید. 

 

لینک فیلم... 

 

منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد