دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

بی بی سی: عارف گزینه خوبی است/ فیلم

«اگر در بین اصلاح طلبان گروهی باشند که اولویت آنها شرکت در انتخابات باشد، قاعدتا شخصی مثل آقای عارف گزینه خوبی می تواند برای انتخاب آنها باشد.» 

 

 

 

جام سیاسی؛ شبکه بی بی سی فارسی (bbc Persian) از تمایل آقای "محمد رضا عارف" معاون اول "سید محمد خاتمی" در دولت هشتم، برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده خبر داد.


به گزارش بی بی سی، آقای عارف ضمن اعلام تمایل برای حضور در انتخابات، در واکنش به این مطلب که "اصولگریان خواستار توبه اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات هستند" گفت: اگر اصل بر این است که هرکسی که خطا کرده باید توبه کند، پس باید بررسی شود که سهم هر یک از گروه‌ها در خطای صورت گرفته به چه میزان بوده است.


وی همچنین درباره علت سکوتش در سال‌های اخیر گفته است: ریشه سکوت من به سال 84 بر می‌گردد و بیشتر متوجه جناح اصلاح طلبان است.
شبکه بی بی سی در گفت و گو با "حسین باستانی" میهمان این شبکه نظر وی را در خصوص تمایل "آقای عارف" برای حضور در انتخابات جویا شد. 

 

 
حسین باستانی در پاسخ به این سؤال که "ابراز تمایل آقای عارف برای نامزدی در انتخابات چه قدر از اجماع نظر اصلاح طلبان برای کاندیداتوری وی ناشی است؟" گفت: اگر در بین اصلاح طلبان گروهی باشند که اولویت آن‌ها شرکت در انتخابات باشد، قاعدتاً شخصی مثل آقای عارف گزینه خوبی می‌تواند برای انتخاب آن‌ها باشد.


وی در توضیح سخنان خود افزود: عارف از جمله اصلاح طلبانی در دولت خاتمی بود که بعد از انتخابات ریاست جمهوری 88 رابطه خود با حکومت را حفظ کرد و در شرایطی که اصلاح طلبان نتیجه انتخابات را دست کاری شده می‌دانستند، اعتراضی نکرد و از اعتراضات بعد از انتخابات نیز حمایت نکرد وی حتی در جلساتی که با حضور رهبر ایران برگزار می‌شد شرکت می‌کند.


حسین باستانی تاکید کرد: 

 

 نتیجه آنکه آقای عارف تا حدی رابطه خود را با نظام حفظ کرده که قاعدتاً حکومت مشکلی با کاندیداتوری وی نداشته باشد.
وی همچنین در پاسخ به اینکه "شانس پیروزی آقای عارف در انتخابات چه قدر خواهد بود "گفت: واقعیت آن است که نمی‌توان گفت همان کسانی که در سال 88 به کاندیدای اصلاح طلبان رای دادند در این دوره نیز به او رای خواهند داد، ممکن است این تعداد کم یا زیاد شده باشد.

 

 

 باستانی در پایان با تکرار ادعای "تقلب در انتخابات 88" افزود: اگر کسانی از اصلاح طلبان رفتار انتخاباتی و سیاسی آن‌ها تائید کننده نتیجه انتخابات دوره گذشته باشد، ممکن است که از پشتیبانی بخش بزرگی از رای دهندگان به اصلاح طلبان محروم شوند.


شایان ذکر است، مطرح شدن اسامی محمد رضا عارف و محمد علی نجفی در روزهای اخیر به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده دو سؤال جدی ایجاد کرده است که "آیا جریان اصلاحات واقعاً می‌خواهد با چراغ سبز آقای خاتمی در انتخابات شرکت کند و عملاً همه ادعاهای قبلی خود مبنی بر تقلب و امکان دخل و تصرف در انتخابات را نادیده بگیرد" و دیگر اینکه "آیا نجفی و عارف گزینه‌های اصلی هستند یا سر کاری؟

 

منبع: جام نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد