دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

اعتراضات مردمی در اروپا از مادرید تا پاریس+ فیلم و عکس

اعتراضات ضد دولتی در کشورهای اروپایی درحالی همچنان ادامه دارد که اتحادیه‌های کارگری اعلام کرده‌اند در ماه میلادی آینده اعتراضات گسترده‌تری آغاز خواهند کرد. 

 

 

 

 

به گزارش فارس، اعتراضات در کشورهای اتحادیه اروپایی درحالی ادامه دارد که دولت‌های این منطقه همچنان با راهکار خود برای افزایش اقدامات ریاضتی تاکید دارند. 

 

به گزارش فارس، اعتراضات در کشورهای اتحادیه اروپایی درحالی ادامه دارد که دولت‌های این منطقه همچنان با راهکار خود برای افزایش اقدامات ریاضتی تاکید دارند.   

 

 

 
مردم در کشورهایی چون فرانسه، اسپانیا، یونان، پرتغال و ایتالیا تاکید دارند که دولت‌ها تحت تاثیر اتحادیه اروپا بجای فشار وارد کردن به ثروتمندان و صاحبان سرمایه از بودجه آموزشی، بهداشت و خدمات اجتماعی می‌کاهند که شرایط را برای اقشار آسیب پذیر سخت تر کرده است. 
 
 

 
بی بی سی در همین باره گزارش داد، معترضان اسپانیایی در تظاهرات خود دولت را متهم کرده‌اند که قصد دارد بدهی بانک‌ها را از آنها دریافت کند.

این شبکه تصریح کرد که دولت مادرید قصد دارد به سرمایه داران و شرکای خود در اتحادیه اروپا نشان دهد توان عبور از بحران را بدون تغییرات جدی در بخش مالی دارد. 

 
 
برگزاری تظاهرات پلیس اسپانیا در اعتراض به سیاست های ریاضتی در حالی گزارش می شود که در حال حاضر از هر 4 اسپانیایی، یک نفر بیکار است و بحران اقتصادی کشور نیز رو به تشدید است. 
 
 
آمار نشان می‌دهد که طی 5 سال گذشته 4 میلیون فرصت شغلی در این کشور از بین رفته و در حال حاضر 5 میلیون و 800 هزار اسپانیایی در جستجوی کار هستند. 
 
 
ایتالیا نیز وضع بهتری از اسپانیا ندارد و مردم خشمگین با برگزاری تظاهرات خواستار توقف ریاضت اقتصادی هستند. 
 
 

  
در فرانسه نیز مردم با برگزاری تظاهرات خواستار پایان اخراج کارکنان از شرکت‌ها هستند و این درحالی است که رئیس جمهور این کشور پیش از این وعده داده بود که اصلاحات در راستای منافع مردم را اجرا خواهد کرد.

     

   
 
اعتصاب کارکنان ایرفرانس که در اعتراض به مطالبات و آینده شغلی آنها و همچنین اصلاحات آینده در این شرکت و با هدف اعلام اعتراض به دولت و مدیریت آن انجام می‌شود، تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

ده‌ها هزار ایتالیایی معترض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی و افزایش مالیات‌ها، به خیابان‌های رم آمدند و علیه نخست‌وزیر این کشور شعار دادند.

ایتالیایی‌ها تظاهرات خود را روز بدون مونتی نام نهادند و به تصاویر «ماریو مونتی» نخست‌وزیر ایتالیا تخم مرغ پرتاب کردند.

بیکاری در ایتالیا به بالاترین نرخ از ابتدای ثبت آمارهای ماهانه بیکاری در سال 2004 رسیده و همزمان اتحادیه‌های مختلف کارگری در اعتراض به تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج کارکنان، هر روز تظاهرات‌های بیشتری را برگزار می‌کنند.

انگلیس نیز از این اعتراضات در امان نبود و در هفته گذشته شاهد برگزار تظاهرات کارگری بود.

این درحالی است که در هفته گذشته یونان و پرتغال نیز شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود که در اعتراضات یونان یک نفر نیز کشته شد. 

 

 

آنچه می‌توان در پایان گفت، پافشاری دولت‌ها در مسیر ریاضت اقتصادی و مقاومت مردم در مخالفات با آن است و این درحالی است که سندیکاهای کارگری در کشورهایی چون پرتغال و اسپانیا تاکید کرده‌اند در ماه نوامبر و دسامبر تظاهرات‌های فراگیر و فلج کننده‌ای برگزار خواهند کرد. 

 

منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد