دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

مستند رجانیوز از اولین موشک‌های ایرانی

مستند رجانیوز از اولین موشک‌های ایرانی/ تصاویری منتشر نشده از سخنرانی رهبر انقلاب در جمع طراحان تجهیزات نظامی 

 

چند سالی هست که موشک‌های ایرانی، تانکهای ایرانی، ماهوارههای ایرانی، ناو جنگی ایرانی و این روزها پهپادهای ایرانی، به سوژهای قابل توجه برای رسانههای غربی تبدیل شده است. تولیدات فراوان و متفاوتی که در مرزهای تکنولوژیهای نوین، حرف‌های جدی برای گفتن دارند و ایران را به یک قدرت راهبردی از لحاظ نظامی در منطقه خاورمیانه تبدیل کرده است.

به گزارش رجانیوز، اما آنچه که بیش از همه در حاشیه انتشار اخبار رونمایی از تولیدات جدید دفاعی ، نظامی و تکنولوژیک ـ که این روزها به یک خبر تکراری تبدیل شده است ـ در تحلیل‌های تحلیلگران غربی مورد اشاره قرار می‌گیرد، شرایط خاص ایران و تحریم غرب برای در اختیار قرار دادن این تجهیزات به ایران است. در واقع ایران در هر یک از تولیداتی که رو نمایی می‌کند، علاوه بر آن محصول، از دست یابی بومی به تکنولوژی ساخت آن محصول نیز پرده برداری می‌کند.
اما نهضت خودکفایی در تولید محصولات دفاعی از چه زمانی شروع شد؟ مستندی که رجانیوز تهیه کرده است، گزارشی است از لحظات آغاز این تلاش مقدس. در این مستند سخنرانی منتشر نشده‌ای از رهبر معظم انقلاب در جمع نخستین گروه‌های تلاش گر برای ایجاد نهضت خودکفایی در تولید و تجیهزات دفاعی است.
رهبر معظم انقلاب در آن سال‌ها که دغدغه سیستم دفاعی کشور تولید سیم خاردار بوده است، از لزوم رسیدن به مرزهای دانش در تولیدات دفاعی سخن گفته‌اند. امری که امروز و پس از سال‌ها محقق شده است. 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد