دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

رامنی: ایران این روزها آمریکا را خیلی جدی نمی‌گیرد

رامنی در انتقاد از موضع دولت اوباما در قبال ایران اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا اعتبار خود را در مسیر مذاکره با تهران از دست داده و کاری کرده است که ایران این روزها آمریکا را خیلی جدی نمی‌گیرد. 

 

 

 

«میت رامنی» فرماندار سابق ایالت «ماساچوست» و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا، در ایمیلی که به «جفری گلدبرگ» نویسنده مجله «آتلانیتک» فرستاده، به توضیح موضع خود در قبال برنامه هسته ای ایران پرداخته و توضیح اینکه چرا «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا اعتبار خود را در مسیر دیپلماتیک در برابر ایران از دست داده و در متوقف کردن غنی سازی اورانیوم تهران ناکام مانده پرداخته است.

* رامنی گفت که گزینه‌های دیپلماتیک در قبال ایران را نادیده نخواهد گرفت

رامنی در این نامه الکترونیکی با اشاره به اینکه همواره درباره روند دیپلماتیک در قبال ایران صحبت کرده، نوشته است مادامی که مزد آمریکا بدرفتاری نباشد و تا زمانیکه ایران آماده تغییر رفتارش است، من گزینه های دیپلماتیک را رد نمی‌کنم.

رقیب جمهوریخواه اوباما در انتخابات نوامبر این کشور در انتقاد از عملکرد دولت فعلی آمریکا و گزارش هایی که مدعی مذاکرات محرمانه میان واشنگتن و تهران شده اند، اینطور ادعا کرده است که: نزدیک ترین متحدان ما مانند اسرائیل از طریق روزنامه «نیویورک تایمز» از طرح های ما خبردار نمی شوند و من با مردم آمریکا درباره اینکه به چه سو حرکت می کنم، صریح خواهم بود. من مخفیانه از ایران طلب انعطاف پذیری بیشتر آن هم کمی مانده به زمان برگزاری انتخابات آتی نخواهم کرد.

رامنی در ادامه نامه اش نوشته است: صراحتا هدف از هرگونه استراتژی که در قبال ایران (در دولت من) اتخاذ خواهد شد، مجبور کردن ایران به متوقف کردن کامل چرخش سانتریفیوژهایش و توقف غنی سازی اورانیوم و تعطیلی تاسیاست هسته ای اش خواهد بود و مواد شکاف پذیر موجود در دست ایران نیز باید به خارج از این کشور منتقل شوند.

رامنی در ادامه نامه خود به سوال گلدبرگ مبنی بر اینکه بزرگ ترین اشتباه اوباما در قبال ایران از دید او چیست، اینطور پاسخ داده است: رئیس جمهور اوباما پیام های متنوعی در طول چهار سال گذشته برای ایران فرستاده و به همین دلیل است که او اعتبار مسیر مذاکره با ایران را از دست داده است.

رامنی مدعی شده است که مذاکرات متعددی با ایران صورت گرفته اما ایران به سوی رسیدن به قابلیت تولید سلاح هسته ای نزدیک می شود.

نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا در ادامه به تشریح منظور خود از پیام های متنوع اوباما به ایران پرداخته و مدعی شده است که: رئیس جمهور در سال اول دولت خود اعلام کرد که بدون پیش شرط با احمدی نژاد پای میز مذاکره می نشیند اما او عمدا در تمام مدت جنبش سبز در ایران سکوت کرد اینطور نشان داد که این جنبش مخالف در ایران از حمایت آمریکا برخوردار نیست.

رامنی نوشته است: رئیس جمهور اوباما همچنین سیاست ایجاد «اختلاف» بین آمریکا و اسرائیل را تعقیب کرد و در پایان سال سوم ریاست دولت خود، با تلاش های کنگره برای تصویب تحریم های فلج کننده علیه بانک مرکزی ایران مبارزه کرد.

رقیب جمهورخواه اوباما اینطور ادامه داده است که تمامی این موارد این پیام را به ایران انتقال داده است که تهدید به کار گیری گزینه نظامی علیه این کشور حقیقی نیست و به همین دلیل است که رهبران ایران، این روزها آمریکا را خیلی جدی نمی‌گیرند. 

 

منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد