دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

حماس: امشب خبری از آتش بس نیست

حماس اعلام کرد توافقی برای آتش بس امشب به دست نیامده است.



به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، "عزت الرشق" عضو دفتر سیاسی حماس گفت که توافقی برای آتش بس امشب به دست نیامده است.

در حالی که ساعاتی پیش رسانه‌ها از حصول توافق میان حماس و اسرائیل برای آتش خبر دادند اما همچنان خبرهای ضد و نقیضی در این باره شنیده می‌شود.

یک شبکه خبری آمریکایی نیز به نقل از مقامات مصری خبر داد امشب بیانیه‌ای درباره آتش‌بس غزه صادر نخواهد شد

 این در حالی است که «ایمن طاها» یکی از مقامات مسئول حماس پیش از این اعلام کرد ه بود که ساعت 21 امشب به وقت بیت المقدس آتش بس اعلام خواهد شد.

بنابر این گزارش، حماس شرط اسرائیل برای توقف ورود سلاح به غزه را رد کرده است.

عزت الرشق درگفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه المنار تصریح کرد که تمام گزینه‌ها هنوز مطرح است و ملت ما برای هر شرایطی آماده شده است.

وی افزود که توافق اولیه درباره اتش بس حاصل شد ولی توافق نهایی بدست نیامده است که ناشی از بحران داخلی در اسرائیل است.

این عضو دفتر سیاسی حماس گفت: حماس، جهاد اسلامی و گروه های مقاومت اسلامی فلسطین تاکید می کنند با هیچ آتش بسی موافقت نخواهند کرد، مگر اینکه شروط آنها پذیرفته شود. مهم ترین شروط مقاومت اسلامی این است که تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و ساکنان و سیاست ترور مسئولان فلسطینی پایان یابد. همچنین لازم است محاصره نوار غزه به طور کامل لغو شود.

وی گفت: طرف اسرائیلی برای تاثیرگذاری و جنگ روانی شرط های زیادی مطرح کردکه همگی رد شدند. آنچه با میانجیگری مصر بین طرف ها توافق شد که برای حماس و گروه های مقاومت پذیرفتنی بود و اسرائیل نیز به طور اولیه با آن موافقت کرد، اما تاکنون موافقت نهایی اش را با آن اعلام نکرده است.

عزت الرشق درباره اینکه آیا رژیم صهیونیستی برای کسب موفقیت در جنگ به دنبال خرید زمان است گفت: این احتمال مطرح است زیرا طی دو روز اخیر شاهد تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و خبرنگاران در غزه بودیم. رژیم صهیونیستی تلاش می کند پیش از رسیدن به توافق آتش بس موفقیت هایی برای خود کسب کند تا در برابر ملت خود تا حدودی آبروی خود را حفظ کرده باشد.

کانال دوم اسرائیل در همین رابطه اعلام کرده است که توافقنامه آتش بس به دلیل اختلافات داخلی اسرائیل به تعویق افتاده است.

این در حالی است که حملات هوایی اسرائیل همچنان به غزه ادامه دارد و این رژیم لحظاتی پیش یک ساختمان مسکونی را در غزه هدف قرار گرفت.

از ابتدای حمله اسرائیل به غزه از روز چهارشنبه گذشته تاکنون، ۱۳۶ نفر از جمله دو خبرنگار  و ۳۵ کودک شهید و بیش از ۱۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد