دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

بدترین تیراندازی‌های جهان در دو دهه اخیرآمریکا و انگلیس رکورددار

پایگاه خبری "ورلد بولتن" در گزارشی به بررسی بدترین حوادث تیراندازی اجتماعی که توسط یک یا دو فرد مسلح در سراسر جهان در طی دو دهه گذشته اتفاق افتاده است،می پردازد که البته در این میان آمریکا و انگلیس در صدر قرار دارند. 

  

 

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ورلد بولتن، در این گزارش آمده است، تیراندازی مدرسه ابتدایی در ایالت کانکتیکات آمریکا که در روز جمعه اتفاق افتاده است،در میان کشنده ترین حوادث تیراندازی سال های اخیر جهان قرار دارد. 



در این جدول زمانی به بررسی بدترین حوادث تیراندازی جهان که توسط یک یا دو مرد مسلح در دو دهه گذشته انجام شده است،می پردازیم:
آوریل سال 1982 - کره جنوبی - یک افسر پلیس محلی در حالت مستی با تفنگ و نارنجک دستی، 57 نفر را کشت و 38 زخمی به جای گذاشت که در نهایت خود را به ضرب گلوله از پای در آورد.

آگوست سال 1987- انگلیس - یک مرد مسلح 27 ساله در شهر هانگرفورد در اقدامی وحشیانه 16 نفر را کشت و 11 نفر را زخمی کرد. وی نیز در نهایت با گلوله خود را کشت.

جولای سال 1989- فرانسه - یک کشاورز فرانسوی در اقدامی 14 نفر را از جمله اعضای خانواده اش را در روستای لاکسیل، در نزدیکی مرز سوئیس به ضرب گلوله کشت. فرد ضارب در نهایت توسط پلیس بازداشت گردید.
دسامبر سال 1989 - کانادا -یک فرد 25 ساله- از طرفداران فیلم های جنگی- 14 زن جوان را در دانشگاه مونترال به ضرب گلوله کشت و سپس دست به خودکشی زد.

نوامبر سال 1990- نیوزیلند - یک مرد روان پریش دیوانه،در اقدامی جنون آمیز با اسلحه 11 مرد، زن و کودک را در روستای ساحلی آراموآنا کشت و در نهایت توسط پلیس از پای درآمد.

سپتامبر سال 1995 - فرانسه - یک جوان 16 ساله مبتلا به یک نوع جنون(دراثر مرض مالاریا)،در شهر کوئرس 16 نفر را به ضرب گلوله کشت و در نهایت نیز دست به خودکشی زد.

13 مارس سال 1996 - انگلیس -یک فرد مسلح در یک مدرسه ابتدایی در شهری در اسکاتلند 16 کودک و معلم را کشت. وی نیز در نهایت خود را به ضرب گلوله از پای در آورد.

28 آوریل سال 1996 - استرالیا -در یک تیراندازی مسلح که بدترین کشتار دسته جمعی استرالیا محسوب می گردد،یک فرد مسلح 35 نفر را در سایت توریستی بندر آرتور در ایالت جنوبی تاسمانی به ضرب گلوله کشت.

آوریل سال 1999 - آمریکا- دو نوجوانان کاملا مسلح در دبیرستان کلمباین در شهر لیتلتون،ایالت کلرادو در اقدامی جنون آمیز،13 دانش آموز و کارکنان آن را کشتند و در نهایت دست به خودکشی زدند.

جولای سال 1999 - آمریکا -یک مرد مسلح در ایالت آتلانتا پس از قتل همسر و دو فرزند خود،نه نفر را با گلوله از پای در آورد. او 5 ساعت پس از ارتکاب به این عمل جنون آمیز،دست به خودکشی زد.

ژوئن سال 2001 - نپال - هشت تن از اعضای خانواده سلطنتی نپال در کاخ سلطنتی،توسط ولیعهد دیپندرا کشته شدند و چند روز بعد نیز خودش را به ضرب گلوله کشت. برادر کوچکتر و مجروح وی نیز بر اثر شدت جراحت بعد از این حادثه تلخ خانوادگی کشته شد.

26 آوریل سال 2002 - آلمان - ارفورت، آلمان شرقی، یک مرد مسلح 19 ساله در یک مدرسه، 12 معلم،معاون مدرسه، دو دانش آموز و یک پلیس را به ضرب گلوله کشت که وی نیز در نهایت خودکشی کرد.

اکتبر سال 2002 - آمریکا- دو فرد مسلح،10 نفر را در تیراندازی از راه دور کشته و ترس و وحشت را در منطقه واشنگتن دی سی حاکم ساختند.

16 آوریل سال 2007 - آمریکا - یک فرد مسلح 32 نفر و خود را در ویرجینیا تک،دانشگاه بلکس بورک ویرجینیا به قتل رساند.

23 سپتامبر سال 2008 - فنلاند - یک دانش آموز مسلح در مدرسه شهر کاوهاجوکی در شمال غرب فنلاند، 9 دانش آموزان و یکی از کارکنان مدرسه را کشت که در پایان وی نیز دست به خودکشی زد.

11 مارس سال 2009 - آلمان - یک نوجوان مسلح 17 ساله،در یک لباس سیاه رنگ، نه دانش آموزان و سه معلم را در مدرسه ای در نزدیکی اشتوتگارت به قتل رساند. او همچنین یک نفر دیگر را در یک کلینیک در همان نزدیکی به قتل رساند. فرد ضارب توسط پلیش از پای درآمد.

5 نوامبر سال 2009 - ایالت متحده آمریکا -یک فرد مسلح در فورت هود، یک پایگاه ارتش آمریکا در ایالت تگزاس،در اقدامی 13 نفر را کشته و 31 نفر را زخمی کرد.

2 ژوئن سال 2010 - انگلیس -یک فرد مسلح در منطقه کامبریا بر روی مردم رهگذر شلیک کرد که دوازده نفر را کشته و 11 نفر نیز مجروح شدند. فرد مسلح پس از آن خود را به قتل رساند.

22 جولای سال 2011 - نروژ -یک فرد مسلح پس از آنکه یک ساختمان دولتی را در اسلو منفجر کرد،در یک مهمانی در یک اردوگاه، در جزیره تعطیلاتی یوتوئا،77 نفر را به ضرب گلوله کشت.

20 جولای سال 2012 - ایالت متحده آمریکا-یک فرد مسلح نقاب دار در یک سینما(ایالت دنور) بر روی تماشاچیان شلیک کرد که به کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن 58 منجر گردید.

5 آگوست سال 2012 - آمریکا
-یک فرد مسلح در یک معبد سیک در منطقه اوک کریک ایالت ویسکانسین،اقدام به تیراندازی کرد. وی شش نفر را کشت و در نهایت توسط پلیس از پای درآمد.

14 دسامبر سال 2012 - آمریکا- رایان لانزای 24 ساله در اقدامی جنون آمیز حداقل 20 کودک و شش بزرگسال را در مدرسه ابتدایی سیندی هوک در نیوتاون، ایالت کانکتیکات کشت. فرد ضارب نیز در نهایت کشته شد. حادثه مدرسه سندی هوک باعث شد تا تمام مدارس ابتدایی این منطقه تعطیل شوند.

سخنگوی پلیس همچنین اعلام کرد که تمام قربانیان این حادثه شناسایی و به پزشک قانونی انتقال داده شده‌اند. کادر آموزشی مدرسه سندی هوک تا پیش از حادثه روز جمعه ۳۹ معلم و ۶۵۰ دانش آموز در اختیار داشت. 
  

منبع: yjc.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد