دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

شعار «خامنه‌ای کوثر است» از فطرت مردم برمی‌خیزد

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در سالگرد حماسه 9 دی گفت:


نهم دی از ایام‌الله بوده و بصیرت مردم در این روز اثبات شد بنابر این درک این حادثه به ریشه‌یابی نیازمند است.



حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی عصر امروز در تجمع طلاب و عموم مردم که به مناسبت نهم دی برگزار شد، اظهار کرد: نهم دی از ایام‌الله بوده و بصیرت مردم در این روز اثبات شد بنابر این درک این حادثه به ریشه‌یابی نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان در ابتدای اسلام در اوج عظمت و تمدن بودند ولی پس از مدتی مستکبران با تشکیل دو اردوگاه کمونیستی و کاپیتالیستی مسلمانان را زیر سیطره خود گرفتند.

این مرجع تقلید ادامه داد: سرانجام امام خمینی(ره) به عنوان فقیهی عادل و زمان‌شناسی با صلابت با قیام خود استبداد را برانداخت.


انقلاب ریشه در قرآن و حدیث دارد


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در قرآن و حدیث دارد گفت: اسلام ناب نخستین رکن انقلاب بود که امام  خمینی(ره) این رکن را به صحنه آورد.

آیت‌ الله نوری همدانی مردم را دومین رکن انقلاب ذکر کرد و افزود: مردم از حلقوم امام خمینی(ره) صدای پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را می‌شنیدند و این امر سبب شد فرهنگ انقلاب را درک کردند شاید هنوز برخی نخبگان و خواص این امر را درک نکرده باشند.

وی ادامه داد: مردم لشگر انبیاء هستند و این مردم بودند که در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد ایستادگی کردند.


حضور مردم را در صحنه حفظ کنید


استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: توصیه امام و رهبری این است که از مردم حمایت کنید و تا مردم با شما باشند در همه عرصه‌ها موفق خواهید بود.

وی یادآور شد: مردم به امید فراوانی، ارزانی و اشتغال به سراغ شما آمدند و نهم دی و 22 بهمن را به وجود آوردند بنابراین سعی کنید حضور مردم را در صحنه حفظ کرده و کسانی را که به مردم خدمت می‌کنند تشویق کنید.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه ولایت فقیه سومین رکن انقلاب بود گفت: امام خمینی(ره) علت گرفتاری و انحطاط مردم را حکمرانان می‌دانستند بنابراین اجازه ندادند افراد ظالم و ستمگر بر مردم حکومت کنند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای تمام ویژگی‌های رهبر جامعه اسلامی را داراست عنوان داشت: ولی فقیه باید فقیهی مدیر، مدبر و شجاع باشد تا بتواند جامعه اسلامی را اداره کند و نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را تشخیص دهد و در برابر آنها مقاومت کند.


اشتباه دشمن در فتنه 88


این مرجع تقلید با اشاره به جریان فتنه 88 گفت: مردم با مشاهده اینکه خون شهدا در حال پایمال شدن است و عده‌ای فتنه‌گر با چراغ سبز و پشتیبانی صهیونیسم، آمریکا و اتحادیه اروپا آشوب می‌کنند، به صحنه آمدند.

وی ادامه داد: فتنه‌گران سعی کردند با جسارت به عاشورا ریشه انقلاب را سست کنند ولی با وجود مردم، حوزه علمیه و طلاب نتوانستند کاری پیش ببرند.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: دشمنان اشتباه کردند زیرا انقلاب به جایی رسیده که در تونس، لیبی و اردن تاثیر گذاشته و روز به روز موج ایجاد می‌کند و جلوتر می‌رود.

وی با اشاره به اجلاس غیرمتعهدها به عنوان مباهله‌ای در دوران کنونی گفت: در این اجلاس امنیت به اندازه‌ای در کشور برقرار بود که 120 سیاست‌مدار از کل جهان با امنیت کامل در اجلاس حضور پیدا کردند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می‌کردند ایران منزوی شده ولی مشاهده کردند به اندازه‌ای عظمت دارد که سیاستمداران کشورهای مختلف با اشتیاق در این اجلاس شرکت کردند.


انحصار غرب باید شکسته شود


وی عنوان داشت: رهبر انقلاب در این اجلاس سخنان حکیمانه‌ و تأثیرگذاری بیان کردند و کسانی که فطرت سالم داشتند فهمیدند چاره‌ساز ایران است و تمام دردها باید از این مکان دوا شود.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: امروز قدرت‌های غربی سازمان ملل و شورای امنیت را قبضه کردند و حق وتو از آن آنهاست ولی باید این انحصار‌گری در هم شکسته شود.

وی با اشاره به پیشرفت کشور ایران گفت: اکنون کشور در زمینه‌های صنایع نظامی دفاعی، سلول‌های بنیادی و انرژی هسته‌ای پیشرفت‌های فراوانی کرده است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: وظیفه داریم از نهم دی، 22 بهمن و تمام شعائر انقلاب حمایت کنیم و دشمنان این مطلب را بدانند که برای ملت ما شهادت افتخار است.

وی یادآور شد: شعار «خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است» به دلیل آنکه از فطرت مردم برمی‌خیزد عالم‌گیر است.


آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: انقلاب زمینه ظهور امام عصر(عج) است بنابراین هر کس به ظهور علاقه‌مند است باید دوستدار انقلاب باشد.

منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد