دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

هفته فحش های آبدار به رئیس جمهور!

سایت های حامی فتنه، قالیباف، محسن رضایی، زاکانی و ... به یاری شیخ هتاک شتافتند / صفار هرندی: عزل و نصب های احمدی نژاد خیانت به کشور است! / فرمانده سپاه تهران: فتنه آینده کار یاران احمدی نژاد است! / دوستان احمدی نژاد جزو لیست 300 مفسد اقتصادی هستند! / رئیس دانشکده وزارت اطلاعات: جریان انحرافی (یاران احمدی نژاد) را آمریکا بوجود آورده! / توهین باهنر به احمدی نژاد: رئیس جمهور حلقه فتنه و ضد انقلاب را کامل نکند! / رئیس رهپویان: یاران احمدی نژاد یک تهدید تمام عیار برای انقلاب هستند!



مخالفان احمدی نژاد چگونه می اندیشند؟ چگونه حرف می زنند و چگونه عمل می کنند؟ پاسخ به این سه پرسش را با مرور مواضع و کنش های آنان می توان تا حدودی درک کرد.


این مخالفت ها را می توان در سه گروه دسته بندی کرد؛ برخی از سر دلسوزی و یا نقدهای کارشناسی است. برخی دیگر ریشه در تضاد منافع مشروع سیاسی و تلاش برای به دست آوردن منافع مشروع در یک رقابت سالم سیاسی دارد، که البته در دنیای سیاست و بازی های سیاسی، امری پذیرفته است.


اما مواضع برخی بازیگران سیاسی، نشان می دهد مخالفت آنان نه از سر دلسوزی، نقد کارشناسی و یا رقابت سالم در فضای سیاسی، بلکه از سر  کینه ای است که به دلیل به خطر افتادن منافع نامشروعشان، در دلِ آنان ایجاد شده است. ویژگی گروه اخیر تکیه بر به کارگیری گزاره ها، کلمات و جملات توهین آمیز، اتهام زنی و نفی است.


تعداد پرشمار رسانه های در اختیار مخالفان، که در آستانه انتخابات با پشتوانه قوی مالی بزرگان جبهه "نه به احمدی نژاد"، هر روز به تعدادشان افزوده می شود، تشخیص اینکه چه مخالفی در کدام یک از دسته های سه گانه فوق قرار می گیرد را برای بسیاری از مخاطبان سخت می کند.

بسته "مخالف خوانی" شبکه ایران، گلچینی از انتقادات و مخالفت های صورت گرفته از دولت و برگرفته از مطالب روزانه انبوه رسانه های آنان است. مرور این تیترها توسط مخاطبان شبکه ایران به آنان کمک خواهد کرد که بدانند، مخالفانِ امروز احمدی نژاد و یارانش، هر یک در کدام گروه از دسته های سه گانه ای که برشمردیم قرار دارند.


در دومین بسته مخالف خوانی شبکه ایران، برخی مطالب چند روز گذشته سایت های مذکور کنار هم چیده شده اند. بی شک مرور حجم انبوه رسانه های مکتوب و سایبری که در اختیار جریان مخالف احمدی نژاد است، از توان شبکه ایران خارج است.


1) پس از توهین ناصر نقویان به رئیس جمهور، سایت های بازتاب ، تابناک ، فردا ، صراط (لینک خبر حذف شده است)، جهان ، فرارو ، اعتدال ، یالثارات ، قدس آنلاین ، نیمروز ، انتخاب و ... ضمن بازنشر کامل سخنرانی وی، به حمایت تمام قد از این او  پرداختند. این سایت ها عمدتا فحاشی ناصر نقویان را تحت عنوان "سخنان صریح نقویان" و "انتقاد صریح نقویان از احمدی نژاد" منتشر کردند.


2) صفار هرندی: عزل وزیر بهداشت خیانت به کشور بود / قیاس احمدی نژاد با بنی صدر!
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با زیر سوال بردن اختیارات رئیس جمهور گفت: در شرایط فعلی که دشمنان به دنبال تفرقه و ایجاد اختلاف است، برخی حرفها و عزل و نصب ها که در میان مردم نگرانی ایجاد می کند، اقداماتی خائنانه است!


وی ضمن القای مجدد حاکمیت دوگانه و قیاس توهین آمیز رئیس جمهور با بنی صدر، افزود: مردم ما نه به عنوان رئیس کشور بلکه نسبت به رهبری نگاهی اعتقادی دارند و رهبری را به عنوان نایب امام زمان و علمدار خط سرخ حسینی می شناسند و فردی همچون بنی صدر که با 11 میلیون رای خود قصد ایستادن در برابر رهبری انقلاب را داشت به زباله دان تاریخ فرستادند. بنی صدر نیز در مقابله با حضرت امام می خواست میزان رای خود را به رخ بکشد اما در نهایت مردم آن گونه که باید جواب او را دادند. وی مدعی شد: متاسفانه امروز نیز این نگاه در میان برخی اطرافیان رئیس جمهور وجود دارد و شیاطین اطراف احمدی نژاد به او القا می کنند که اگر رهبری در کنار احمدی نژاد نبود، مردم بیشتری به او رای می دادند که رئیس جمهور باید در برابر این حرفها هوشیار باشد.


3) حمله فرمانده سپاه تهران به یاران رئیس جمهور / یاران احمدی نژاد به دلیل احساس نزدیکی با امام زمان (عج) فتنه آینده را بوجود می آورند!


فتنه‌های جدید در راه است و فاصله نگاه فتنه‌ها با حق بسیار نزدیک نشان داده می‌دهد، پس نیاز است که مراقب باشیم، چون جریان انحراف خود را حق و نزدیک به امام زمان (عج) معرفی می‌کند!

4) عوض حیدرپور: قوه قضائیه با احمدی نژاد برخورد کند! / دوستان احمدی نژاد جزو لیست 300 مفسد اقتصادی هستند!


 عوض حیدرپور، نماینده ای که با ایراد سخنان تند علیه رئیس جمهور شناخته می شود در گفت و گو با ایلنا گفت: اگر اسامی را منتشر کند، ممکن است دوستانش جزو این افراد باشند. بنابراین اسامی را منتشر نمی‌کند و او فقط برای مصارف انتخاباتی در این ایام این حرف‌ها را مطرح می‌کند. از قوه قضائیه می‌خواهیم با این نگاه رئیس دولت و این مدل از حرفهای وی برخورد کند!


 5) رئیس دانشکده وزارت اطلاعات: جریان انحرافی (یاران احمدی نژاد) را آمریکا بوجود آورده!


بهشتی پور، ایجاد جریان انحرافی یکی از برنامه‌های آمریکا علیه ایران است. البته ما به جریان انحرافی اعتقاد نداریم بلکه به وجود حلقه انحرافی معتقدیم که شروع آن در سازمان ملل هنگام سخنرانی آقای احمدی‌نژاد برای اولین بار  به عنوان ریاست جمهوری در این کشور با استفاده از شایعه‌هایی مانند وجود هاله نور و... کلید خورد! وی مدعی شد: این جریان برای انتخابات مجلس برنامه داشت و پول‌هایی را نیز خرج کرد اما برنامه‌ریزی‌های آنها به هم خورد و برنامه دیگری در دست دارند و تلاش می‌کنند برای فراموش نشدن فتنه، حلقه انحرافی را به جریان فتنه متصل کنند!


 6)  توهین باهنر به احمدی نژاد: رئیس جمهور حلقه فتنه و ضد انقلاب را کامل نکند! / دم خروس رئیس جمهور بیرون زده است!


پدخوانده جریان اصولگرایی گفت: رئیس جمهور با برخی اظهارات خود همچون انتخابات آزاد حلقه فتنه و ضد انقلاب را کامل نکند و در کنار آنان قرار نگیرد!


7) شهردار تهران: تیر ماه 88 گفتم که فتنه و انحراف یکی هستند!


 محمد باقر قالیباف خود از پیشگامان اصلی توهین به رئیس جمهور و کابینه است. وی سال 87 طی سخنانی در جمع اعضای ستاد خود وزاری دولت را متهم کرد که شراب می نوشند و ...! در شرایطی که شکایت هیئت دولت از قالیباف علی رغم گذشت 3 سال از انتشار فایل صوتی وی به جایی نرسیده است، وی در جدید ترین سخنان ضد دولتی خود اظهار داشت: اگر یاد همکارانم باشد در آن جلسه که قبل از فتنه بود و هنوز بیان فتنه و شناخت این جریان درست و دقیق روشن نبود یک تحلیل به دوستان ارائه کردم مبنی بر اینکه به هر حال مشکلاتی در جامعه مان وجود دارد که باید حواسمان باشد . وجود دو جریان انحراف و فتنه که در دو لبه قیچی قرار دارند که شعار مخالف هم می دهند اما یک هدف مشترک دارند . همان گونه که شهید مطهری گفتند امپریالیسم و کمونیست در دو لبه یک قیچی قرار دارند . در حین اینکه مخالف هم شعار می دهند اما اساسا برای بریدن ریشه اسلام گام بر می دارند. من آن روز این حرف را زدم، نه امروز . گفتم که حواستان جمع باشد. جریان هایی به دنبال هم هستند که در ظاهر شعار انقلابی می دهند و حتی حزب الهی تر از حزب الهی ها شعار می دادند و یا جلوتر از رهبری حرکت می کنند.


8) رئیس رهپویان: یاران احمدی نژاد یک تهدید تمام عیار برای انقلاب هستند!


علیرضا زاکانی در گفت و گو با روزنامه جوان اظهار داشت: جریان انحرافی و ضد انقلاب در یک جایی به هم می‌رسند!


9)  دبیر کل آبادگران جهادی هم شاخ و شانه کشید!


علی دورانی در گفت و گو با سایت وابسته به شهرداری تهران ابراز داشت: آقای رییس جمهور نگران است که برخی از اعضا کابینه اش با توجه به اتفاقاتی که افتاده و پرونده هایی که در قوه قضاییه دارند بعد از پایان عمر دولت مورد سوال جدی قرار بگیرند و خط قرمزی که ایشان تعریف کرده عمرش تا پایان این دوره خواهد بود! بنابراین این موضوع نگرانی جدی را برای ایشان ایجاد کرده و سعی دارد یا بتواند از طریق اقداماتی بر روی انتخابات دوره یازدهم تاثیر بگذارد و دوستان خودش را در ادامه این دولت ببیند یا اینکه طبیعتا با بازی های سیاسی که می تواند ایجاد کند کاری انجام دهد که تا پایان عمر دولت آن پرونده ها  مخدومه اعلام شود و در واقع نهادهای قضایی و نظارتی به سراغ آن پرونده ها نروند!


10) احمد توکلی: احمدی نژاد با منافع مردم ناسازگار است!


آقای احمدی نژاد چگونه به خود اجازه می دهد که در اوان انتخابات با تغیرات پی در پی و التهاب آفرین باز هم مدعی باشد که دیگران اند که با اختلاف اندازی خلاف دستور مطاع رهبری عمل می کنند. روش این فرد چنان است که افراد را حتی به شکل غلو آمیز می ستاید، ولی وقتی از آنان ناخرسند شد، به طرز بسیار بدی آنان را کنار می گذارد.

منبع:شبکه ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد