دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

اعتراف عامل جنایت «الحسیبیه» سوریه+فیلم

«محمد احسان فارس» از تروریست‌های سوری و عامل جنایت روستای الحسیبیه است که اعتراف می‌کند در حمله به روستا مردم دو راه بیشتر نداشتند: یا باید به ما ملحق می‌شدند یا کشته شوند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، برخی بازیگران منطقه‌ای از بدو تحولات سوریه سعی کردند با اعزام تروریست‌‌ها سوریه را ناامن کنند و در این وسط با قربانی کردن مردم و ایجاد رعب و وحشت، آنها را علیه نظام و شخص بشار اسد تحریک کنند.

این تروریست‌ها با ملیت‌های مختلف اردنی، مصری، لیبیایی، سعودی، تونسی، نیروهای افراطی و تندرو و بخش اعظمی از القاعده بودند که در نقاط مختلف سوریه اقدام به بمب‌گذاری و همچنین ترور شخصیت‌های برجسته دولتی و مردمی کردند.

در جریان عملیات نیروهای امنیتی و حافظ صلح سوریه بسیاری از این تروریست‌ها بازداشت شدند و برخی از آنها نیز در بازجویی‌های خود به بسیاری از این اقدامات خرابکارانه اعتراف کردند. خبرگزاری فارس قصد دارد متن اعترافات این تروریست‌ها را بصورت اختصاصی به همراه فایل ویدئویی آن منتشر کند تا مخاطبان بهتر بتوانند از واقعیت تحولات سوریه آگاه شوند.


هر روزنامه‌نگاری که از لبنان وارد می‌کردیم، 3500 لیر سوری می‌گرفتیم


آنچه در ذیل می‌آید متن کامل اعترافات «محمد احسان فارِس» از تروریست های سوری دستگیر شده است که درباره نحوه پیوستن خود به گروه های تروریستی توضیح می‌دهد.

برای واردات هر محموله قاچاق سلاح 35 هزار لیر سوری می گرفتم

در ابتدای بحران سوریه یکی از فرماندهان به نام «احمد» با من تماس گرفت و پیشنهاد داد که برایشان از خاک لبنان سلاح بیاورم. ما هم طبق توافق این کار را انجام دادیم و برای هر ماموریت 35 هزار لیر (یک ملیون و پنجاه هزار تومان) دریافت می کردیم.

ما یک سری روزنامه نگاران و افراد مسلح را هم وارد سوریه می کردیم. این روزنامه نگاران اکثرا ایتالیایی و اسپانیایی بودند که مترجم‌های لبنانی نیز به همراه آنان حضور داشتند.

هر روزنامه‌نگاری که وارد می‌کردیم، 3500 لیر سوری می‌گرفتیم

افراد مسلح هم تابعیت لبنان و تونس و لیبی داشتند. قرار بر این شد که در ازای هر روزنامه نگار و یا فرد مسلحی را که به سوریه می رساندیم، مبلغ 3500 لیر(150 هزار تومان) دریافت کنیم.

بعد از مدتی احمد فرمانده گروه به ما پیشنهاد داد که به گروه خودش بپیوندیم. تعداد افراد مسلحی که در این گروه حضور داشتند بین 200 الی 250 نفر بودند که از این بین 60 نفر آنان را خودمان از طریق خاک لبنان وارد سوریه کردیم که تابعیت لبنانی و تونسی و لیبیایی داشتند.


مردم الحسیبیه دو راه داشتند، یا با ما یا کشته شوند


اما این تروریست در مورد نحوه حمله تروریست ها به روستای «الحسیبیه» در حمص و انگیزه این عملیات، این طور توضیح داد: «در یکی از روزها به ما خبر رسید که باید به روستای الحسیبیه در حمص حمله کنیم. این روستا موافق با دولت بود.

ما به گروه‌های 20 و 30  نفره تقسیم شدیم و روستا را از همه جهات محاصره کردیم و به مدت یک ساعت و نیم به سمت این روستا شلیک می کردیم و هر کس که قصد داشت به روستا وارد شود و یا از آن خارج شود را می کشتیم. آنها دو تا انتخاب داشتند یا باید به ما می پیوستند و یا کشته می شدند.»

روز بعد از این حمله برخی از افراد مسلح برای غارت این روستا وارد آن شدند. بنا بر گفته این افراد 14 نفر از اهالی روستا در این حادثه کشته شده بودند که در میان آنان زنان و کودکان نیز دیده می شدند.





منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد