دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

اظهارات انتخاباتی آقای هاشمی و استقبال رسانه های ضدانقلاب

سخنان جنجالی آقای هاشمی رفسنجانی در مورد انتخابات و اظهارات تند وی علیه دولت، بازتاب گسترده ای در رسانه های اپوزیسیون داشته است.


به گزارش سرویس سیاسی مبارز نیوز: سخنان اخیر آقای هاشمی رفسنجانی در مورد درخواست “برگزاری انتخاباتی رقابتی، آزاد و مطابق قانون” و اظهارات تند وی علیه دولت با استقبال رسانه های اپوزیسیون از جمله بی بی سی(BBC)، رادیو فردا (radiofarda)، دویچه وله (DW)، رادیو فرانسه (RFI) و رادیو کوچه (radiokoocheh) همراه شد.


سایت بی بی سی، ارگان رسمی دولت انگلیس با انعکاس اظهارات آقای هاشمی نوشت: «اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار “برگزاری انتخاباتی رقابتی، آزاد و مطابق قانون” و استفاده از “نیروهای زبده و کارآمد و دلسوز انقلاب از همه سلایق” برای خروج کشور از مشکلات شد.

 

آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از معلمان، ضمن ابراز امیدواری به “تن دادن همه تأثیرگذاران نظام از مردم عادی گرفته تا سطوح بالا به گفتگو، تعامل و تفاهم”، گفته است: “در برهه حساس کنونی که کشور در معرض تهدیدات و تحریم‌های دشمنان انقلاب است، درگیری و مناقشه به هیچ وجه راهگشا نیست”.»

 

بی بی سی افزود: «رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از چندی پیش مدافع طرح تشکیل “دولت وحدت ملی” با حضور نمایندگان جریان‌های سیاسی مختلف مدافع جمهوری اسلامی ایران بوده است.»

 

به نوشته این سایت “هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به “میدان داری جریانی که علی‌رغم حسن‌نیت با اهداف امام و انقلاب بیگانه بود و تجربه میدان‌های سخت را نداشت” تاکید کرده: “این جریان با وجود هشدارهای دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب به‌گونه‌ای مورد حمایت قرار گرفت که اکنون نه تنها پاسخگوی وضع به وجود آمده نیستند بلکه حامیان خود را نیز برنمی‌تابند و طلبکار و مدعی نظام شده‌اند.”

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ویژگی “این جریان منحرف” را “نادیده گرفتن دستاوردهای گذشته و زحمات مدیران و دلسوزان انقلاب” دانسته و افزوده است: “کسانی که سهمی در انقلاب نداشتند، با حسادت، انتقام از زحمتکشان نظام را وجه همت خود قرار دادند و از همین زمان پیشرفت کشور کُند و دچار مشکل شد.”»

 

جدای از تکرار بحث “انتخابات آزاد”، آن بخشی از اظهارات هاشمی رفسنجانی بیشتر مورد توجه “رسانه های ضد انقلاب” قرار گرفت که ایشان “حمایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب از دولت های نهم و دهم” را به ضرر نظام و انقلاب خواندند. و این بهانه ای شد تا یک بار دیگر این رسانه نوک پیکان حملات خود را به سمت رهبری معظم انقلاب نشانه روند.

البته این اولین بار نیست که آقای هاشمی رفسنجانی با اظهارات خود برای رسانه های ضد انقلاب سوژه سازی می کند.

 

در ادامه بر خود لازم دانستیم نکاتی درباره “سیره حمایت رهبری از دولت ها” را بازگو نماییم البته با عذر خواهی از آقای هاشمی رفسنجانی چرا که ایشان از هر کس دیگر بر این امر واقفترند.


 

 

حمایت رهبری از عالی رتبه‌ترین مسئولان کشور و خصوصاً روسای جمهور، از جمله مسائلی است که به دلیل پیچیدگی موضوع، درک کامل حکمت و ضرورت آن دشوار می‌نماید از طرفی محذورات موجود در عرصه سیاست داخلی و خارجی، موجب سکوت رهبری در بیان دلایل خویش می‌شود و از طرف دیگر نیروهای دلسوز انقلاب، بعضاً به دلیل ناآگاهی از این دلایل، از خود بی طاقتی نشان می‌دهند. دشمنان هم فرصت را برای انتقام جویی و تضعیف جایگاه رهبری مغتنم می شمارند. اما رهبری با کلان نگری و نگاهی جامع‌ الاطراف کنترل اوضاع را همواره در اختیار دارد و کشتی انقلاب را حتی در شرایط دشوار هدایت می‌کند و تنها با گذشت زمان است که حقانیت آن حمایت‌ها و صبرها آشکار می‌گردد.

 

آقای هاشمی! شما بهتر از هر کسی می‌دانید که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون تقریباً همه دولت‌ها، مصداق حمایت‌های مورد اشاره بوده‌اند؛ امام خمینی(ره) که به مهندس بازرگان حکم تشکیل دولت را دادند، ۹ ماه صبورانه برای هدایت و هماهنگی دولت موقت با اهداف انقلاب ملت ایران تلاش و در برابر فشارها و اعتراضات نیروهای دلسوز انقلاب مقاومت کردند.

بنی صدر نیز با آنکه از همان ابتدا حساب خود را از انقلاب جدا ساخت و با نیروهای ضد انقلاب هم‌پیمان شد، به عنوان رئیس جمهور کشور بیش از شانزده ماه از طرف حضرت امام تحت حمایت قرار گرفت. اما پس از آنکه حجت بر رهبری تمام شد، پرونده وی نیز مختومه اعلام گردید.

 

آقای هاشمی! شما خوب می‌دانید که در دوران رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نیز حمایت‌های هدایت گرانه معظم له از دولت‌های سازندگی و اصلاحات، چه در کلام و چه در اجرا، استمرار یافت و آن گاه که تذکرات و ارشادات ایشان چنان که باید مورد توجه واقع نشد، مطالبات رهبری با مردم در میان گذاشته شد.

 

 

آقای هاشمی! نکند فراموش کرده‌اید که دولت اصلاحات با آن همه جفاهایی که در حق نظام، ارزش‌های اسلامی، آرمان‌های انقلاب، امام راحل، شهدا و… کردند همواره از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب برخوردار بودند.

 

آقای هاشمی! حمایت امام راحل(ره) و رهبری معظم انقلاب در طول سال های گذشته بارها شامل حال شما شده است. گذشته از حمایت های بی دریغ رهبری در اوج فشارهای بین المللی و اقتصادی در زمان ریاست جمهوری شما، آیا ایشان در روز دوم خرداد ۷۶ پس از انداختن رأی، در حمایت از شما نفرمودند “من با هر کس که نامش به عنوان رئیس جمهور از صندوقها بیرون بیاید و رأى بیاورد، همان رفتارى را خواهم کرد که در این ۸ سال با جناب آقاى هاشمى رفسنجانى کرده‌ام هر چند که هیچ یک از آنها براى من آقاى هاشمى رفسنجانى نخواهد شد”.

آقای هاشمی! سوال اساسی این است که شما و اطرافیانتان چگونه پاسخ این همه حمایت را دادید؟

 

 

اقدامات شما و بستگانتان در جریان انتخابات و به ویژه در حوادث تلخ بعد از آن (از نامه بدون سلام و والسلام شما به رهبری معظم انقلاب گرفته تا آخرین خطبه جنجالی حضرتعالی و از سکوت در مقابل فتنه گران گرفته تا حمایت آشکار و پنهان از آن‌ها، و از فتنه انگیزی مهدی و فائزه هاشمی گرفته تا خط نشان کشیدن همسرتان در روز انتخابات که اگر میر حسین موسوی پیروز نشد به خیابان بریزید) بر کسی پوشیده نبوده و نیست.

آیا پس از آن نامه بدون سلام و السلام شما پیش از انتخابات ۸۸ و احیانا ! پیش بینی حوادث پس از آن در همان نامه، رهبری در خطبه های نماز جمعه هفته پس از انتخابات ، باز هم در حمایت از شما سنگ تمام نگذاشتند و بخشی از خطبه هایشان را به شما اختصاص ندادند؟

 

آقای هاشمی! نکند فکر می کنید سکوت و بعضا حمایت های آشکار و پنهان شما از فتنه گران، سران فتنه و همچنین سکوت شما در برابر فتنه گری های فرزندانتان در پاسخ به اعتماد و حمایت های رهبری معظم انقلاب نسبت به شما صورت گرفته است؟ آقای هاشمی آیا درست است امروز کسی بیاید عملکرد شما و اطرافیانتان در فتنه ۸۸ را به حساب حمایت های امام امت و رهبری معظم انقلاب بگذارد؟ پس چگونه است که شما “انحرافات به وجود آمده در دولت” را به پای رهبر معظم انقلاب می نویسید ؟

 

سال گذشته همزمان با پایان دوره ریاست حضرتعالی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اکثر پیش بینی‌های تحلیلگران حکایت از آن داشت که رهبری معظم انقلاب دیگر شما را به عنوان ریاست مجمع تشخیص انتخاب نخواهند کرد ولی دیدیم حضرت آیت الله خامنه ای چگونه با درایت حکیمانه خویش، ضمن انتخاب مجدد شما حمایت خود را از حضرتعالی دریغ نکردند.

 

 

آقای هاشمی! اگر اجازه دهید با توجه به اهمیت موضوع به برخی از دلایلی که می‌تواند به درک سیره رهبری در حمایت از دولت‌ها کمک کند، اشاره شود:

 

نکته اول آن است که چون سنگین‌ترین بار مسئولیت در اداره امور کشور بر دوش دولت‌ها و رئیس جمهور می‌باشد، حمایت همه جانبه از کسی که به میدان آمده و این امانت را پذیرفته است و از همه طرف تحت فشار است، کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

 

نکته دوم در ضرورت حمایت رهبری از روسای جمهور، احترام به افکار عمومی است. زیرا رئیس جمهور یکی از بارزترین نمادهای مردم‌سالاری در نظام اسلامی است و آن گاه که در یک انتخابات پرشور و نشاط، فردی موفق به کسب آرای اکثریت جامعه می‌شود، چنانچه پس از تصدی مسئولیت کاستی‌هایی در رفتار و عملکرد وی مشاهده شود، نباید بلافاصله با وی مقابله کرد، بلکه ابتدا باید برای اصلاح امور به وی تذکر داد و چنانچه این تذکرات موثر واقع نشد، در صورتی که کاستی‌ها آن قدر مهم باشد که بیم انحراف در روند انقلاب جدی شود، در این صورت رهبری بر اساس دو شاخصه “احترام به آرای مردم” و “مصلحت مردم” اتخاذ تصمیم می‌کند و به تدریج مردم را نسبت به مصلحت امروز خویش – که چه بسا با مصلحت دیروز تفاوت یافته باشد- آگاه می‌سازد.

 

 

نکته سوم آن است که در نظام اسلامی، سیاست در چارچوب دیانت معنا می‌یابد و در کلام وحی تصریح شده است که هدایت یک نفر، همسنگ هدایت تمامی انسان‌هاست. لذا به تاسی از سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) که تا مرز نثار جان خویش برای هدایت انسان‌ها تلاش می‌کرد، رهبری نیز همه توان خود را برای جذب حداکثری و هدایت، خصوصاً جذب و هدایت دولت‌مردان به کار می‌گیرد تا با رعایت سلسله مراتب امر به معروف و نهی از منکر، حجت را بر خود و همگان تمام کند و این روند نیازمند زمان است.

 

نکته چهارم آن است که برخی انسان‌ها در گردش ایام دگرگون می‌شوند و حتی حضرات معصومین (علیهم السلام) که از علم غیب برخوردار بودند هم، بر اساس حال فعلی اشخاص حکم می‌راندند چندان که در مصاحبت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام علی (ع) نیز افرادی توانستند در جستجوی تأمین منافع دنیوی خویش، انحرافاتی در امور جامعه پدید آورند.

 

امام خمینی در ارتباط با برخی از کسانی که از آنان تمجید کرده بودند، در وصیت نامه خویش یادآور شدند که:

«آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود و میزان در هر کس، حال فعلی اوست.»

 

 

اما نکته آخر: چنان که اشاره شد حمایت‌های رهبری از دولت‌مردان عالی رتبه و روسای جمهور نافی تذکرات و هدایت‌های آشکار و پنهان نبوده است و هنوز جملات عتاب آمیز حضرت امام (ره) خطاب به دولت‌مردان در گوش‌ها طنین انداز است و تذکرات و هشدارهای مقام معظم رهبری به دولت‌مردان سازندگی و اصلاحات هم بر کسی پوشیده نیست. کما اینکه در دولت‌های نهم و دهم نیز در موارد متعدد شاهد این گونه تذکرات بوده‌ایم.


منبع:مبارزنیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد