دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

ظلم دامنگیر

حسین مهدیزاده نراقی

هفت ماه و هفت روز پیش از شروع فتنه 88 امیر فرزانه انقلاب در بیاناتی روشن، به وضوح نتیجه رواج بی‌اخلاقی در سطح جامعه و به خصوص رسانه‌ها و تریبون داران را پیش‌بینی می‌نماید.



معظم له در 15 آبان 87 و در دیدار مسئولان و کارگزاران حج در فراز پایانی بیاناتشان فرمودند:

«فضای تبلیغاتی کشور، فضای مطبوعاتی کشور، فضای تبلیغات سیاسی کشور به هیچ وجه فضای خرسندکننده‌ای نیست. ما بایستی از اسلام برای عمل خودمان، برای رفتارهای خودمان، برای موضعگیری‌های خودمان درس بگیریم و بدانیم بقای نظام اسلامی، برکات الهی، تفضلات و رحمت الهی تا وقتی است که ما پایبند و مقید باشیم.

خدا که با ما قوم و خویشی ندارد. بارها من عرض کرده‌ام بنی‌اسرائیل همان کسانی هستند که خدای متعال در قرآن مکرر می‌فرماید: «اذکروا نعمتی الّتی انعمت علیکم و انّی فضّلتکم علی العالمین»: (ای بنی اسرائیل، یاد کنید از نعمت‌هایی که به شما عطا کردم و (به نعمت کتاب و رسول) شما را بر عالمیان برتری دادم- سوره بقره آیه 47). خدا بنی‌اسرائیل را بر عالمین تفضیل داد؛ اما همین بنی‌اسرائیل به خاطر این‌که لوث شدند، قدر نعمت خدا را ندانستند و کفران کردند، «کونوا قردة خاسئین»:(به آنان نهیب زدیم که به صورت بوزینگانی خوار و رانده شده درآیید- سوره بقره آیه 65) «ضربت علیهم الذّلّة و المسکنة»: (و [داغِ] خواری و بیچارگی و نیاز بر آنان زده شد - سوره بقره آیه 61) تبدیل شدند به این.

وقتی رحمت الهی برای ما پیش خواهد آمد که مواظب و مراقب خودمان باشیم؛ مراقب حرف زدنمان، مراقب اقدام کردنمان، مراقب تبلیغاتمان. این فضای بی‌بند و باری در حرف زدن، در اظهارات علیه دولت، علیه کسی‌ به خاطر اغراض، اینها چیزهایی نیست که خدای متعال از اینها به‌آسانی بگذرد. آن وقت کسانی خطا می‌کنند، خدای متعال «و اتّقوا فتنة لا تصیبنّ الّذین ظلموا منکم خاصّة»:(و از عذابی [که نتیجه گناه، فساد، نزاع، اختلاف و ترک امر به معروف و نهی از منکر است] بپرهیزید، [عذابی] که فقط به ستمکاران از شما نمی‌رسد [بلکه وقتی نازل شود، همه را فرا می‌گیرد، ستمکاران را به خاطر ستم و اهل ایمان را به سبب اختلاف و نزاع و ترک امر به معروف و نهی از منکر] و بدانید که خدا سخت کیفر است.- سوره انفال آیه 25) بله اینجوری است.

بعضی از ظلم‌ها، بعضی از کارها هست که نتیجه و اثر آن دامن همه، نه فقط دامن آن ظالم را می‌گیرد؛ بر اثر رفتار یک عده‌ای که در گفتار خودشان، در عمل خودشان، در قضاوت خودشان ظلم می‌کنند. باید مراقب این چیزها بود.»

شومی رایج شدن بی‌اخلاقی در جامعه آنچنان که امیر علمدار انقلاب پیش‌بینی کردند خیلی زود گریبانگیر جامعه شد و هشت ماه نبرد با فتنه‌گران مورد حمایت دول غربی، شهادت بیش از 30 نفر از نیروهای ارزشی و....از یک طرف و امیدواری جبهه استکبار از طرف دیگر از ظلم‌هایی بود که نتیجه آن آتش افروزی‌ها و بی‌اخلاقی‌های «خصوصاً» رسانه‌ای قلمداد می‌گردد.

تأملی در فضای آن روزهای کشور نشان می‌دهد اگرچه حجم حملات به دولت نهم در سال پایانی خدمت خود بسیار بیشتر از حجم حملات به دولت‌های هشتم و قبل از ان بوده است و لیکن همین حجم وسیع حمله به دولت نهم در مقابل حجم وسیع‌تر حمله به دولت دهم در سال پایانی خود(91) بسیار ناچیز می‌باشد.

اگر در سال 87 اکثر حملات به دولت از سوی طیف اصلاح‌طلب و نهایتاً برخی اصولگراها بود، کیست که بتواند امروز منکر حملات تمامی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و... علیه رئیس‌جمهور شود؟

حملات مقدس‌مآبین و ظاهر الصلاح‌ها (که در بهترین حالت در توهم انجام تکلیف و در حالت دیگر زخم خورده از عدالت دولت مکتبی) هستند از یک سو و حملات جبهه باطل به رهبری استکبار خارجی با اعمال شدیدترین تحریم‌ها و کارشکنی و همراهی برخی متکبرین و منافقین داخلی از سوی دیگر، دولت احیاگر ارزش‌ها و زنده کننده آرمان‌های مهدوی را هدف قرار داده است.

صداوسیما که همواره سعی کرده بود حداقل در ظاهر بی‌طرفی را رعایت کند این روزها در سانسور رئیس‌جمهور مکتبی می‌کوشد تا سیاه‌نمایی‌ها را به حداکثر خود رسانیده و در مناظرات دو جانبه نیز کراراً دو مخالف دولت دعوت شده و تا سر حد توان در تخریب دولت می‌کوشند.
جبهه استکبار که صدای قدم‌های بهار را به خوبی حس کرده و در سراشیبی سقوط دست و پا می‌زند نیز با کمک ایادی شیطانی خود و با اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران می‌کوشد تا قوم موعود را از آرمان‌خواهی واداشته و مشغول به بازی‌های اقتصادی نماید.

چرا که با آمدن بهار انسانیت دیگر جایی برای جنگ و غارت و چپاول و در یک کلام تنفس جنود شیطان باقی نخواهد ماند.
سؤالی بی‌پاسخ در این بخش ذهن هر سیاس و فرهیخته‌ای را به خود متوجه می‌کند که آیا به مثابه فتنه 88 باز هم مردم باید تاوان ظلم خواص را به دوش کشند و یا تقدیر دیگری برای قوم نشان شده روایات در راه است؟
باور ما این است که دشمنان خارجی و داخلی در تحلیل خود از درک یک واقعیت عمیق محروم هستند و همانا آن « نصرت و یاری خداوند » است که او وعده داده است « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُ‌وا‌الله یَنصُرْ‌کُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ »: (ای مؤمنان! اگر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را محکم و استوار می‌سازد- سوره محمد آیه 7)
در این بین نقش مردم به عنوان اصلی‌ترین بازوی نظام برای عبور از این پیچ حساس و تاریخی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

بی‌مناسبت نخواهد بود اگر فرجام سخن را با جمله تاریخی دکتر احمدی‌نژاد به پایان برسانیم:
 
«به ما گفته‌اند که شما یک جریان انحرافی هستید. گفتم مگر شما اصل اسلام هستید که هرکس از شما زاویه داشت منحرف باشد؟! اگر اینطور است بله ما منحرف هستیم، ما هزار بار از شما منحرفیم. من خبر دارم چه خبر است! ما در آینده شاهد پیروزی حتمی هستیم. روز پشیمانی نزدیک است که بیایید و بگویید اشتباه کرده‌اید و دولت چنین و چنان است.»
منبع:ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد