دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

علی مطهری فقه را در محدوده آداب فردی معنا می‌کند

زهره طبیب زاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598:


علی مطهری فقه را در محدوده آداب فردی معنا می‌کند / وی درگیر مغالطه های فلسفه ارسطویی شده / ایشان سوژه تبلیغاتی رسانه های بیگانه و سایت الف هستند



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:


علی مطهری قدری درگیر منطق ارسطویی و مغالطه های فلسفی ارسطویی شده و بیشتر مواضع سیاسی اش هم برمی گردد به مطالعات خاصی که فقط در رشته فلسفه داشتند و ایشان قدرت تبیین و انطباق مسائل سیاسی را با دیدگاه های فلسفی ندارند و چون بضاعت علمی لازم در این عرصه را ندارند اظهار نظرهای غیر منطقی می کنند.



به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، به دنبال توزیع نامه ای در صحن علنی مجلس علیه بیانیه فراکسیون اصولگرایان توسط آقای علی مطهری و هم فکرانش خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در این خصوص با خانم زهره طبیب زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداخته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم با اشاره به انتشار این نامه توسط آقای مطهری بیان داشت:


بنده فکر می کنم که آقای مطهری با توهین به افراد و مخالفت و عناد با دولت و سیستم موجود در حاکمیت حضور خودش را در فضای سیاسی کشور توجیه می کند. مقام معظم رهبری فرمودند کشیدن اختلافات مسئولین بین مردم و برانگیختن احساسات مردم خیانت است. بعد هم صراحتاً فرمودند که اصل استیضاح کار غلطی بود.


دکتر طبیب زاده افزود:


بنده یک اصطلاحی را به کار بردم در خصوص اینکه افراد کودن به لحاظ سیاسی و افراد بصیر به لحاظ سیاسی کسانی هستند  که به موقع بتوانند دیدگاه های مقام معظم رهبری را تحلیل کنند و در اثر تحلیل این دیدگاه ها در بزنگاه های سیاسی بتوانند نیت خوانی کنند که به این فرد می گویند بصیر.


نماینده مردم تهران گفت:


کودن های سیاسی کسانی هستند که وقتی حتی مقام معظم رهبری صراحتاً مطلبی را عنوان می کنند و این مطالب را عوام که تحصیلات دکترا هم ندارند و فاقد هرگونه تحصیلات آکادمیک دانشگاهی اند می فهمند که مقام معظم رهبری از روی یک بصیرت و مصلحت اندیشی برای کل نظام مواضع سیاسی خودشان را اتخاذ می کنند نه از روی خوش آمدن این مقام و آن مقام؛ به سیاست مداری که این را نمی فهمد می گویند کودن سیاسی.


وی تصریح نمود:


کسی نام خود را روشنفکر و نخبه سیاسی می گذارد اما از مردمی که سواد خواندن و نوشتن هم ندارند به لحاظ قدرت تحلیل ضعیف تر هستند، این سیاسیون متاسفانه به لحاظ سیاسی یا به شدت ناآگاهند  که اینگونه موضع گیری می کنند یا تبعیتشان از فرمایشات مقام معظم رهبری یک تبعیت سیاسی است یعنی هروقت تشخیص بدهند که به لحاظ سیاسی جایی مواضعشان با مقام معظم رهبری هماهنگی دارد از مواضع ایشان را تایید می کنند و هر جا که احساس کنند که خودشان از مقام معظم رهبری تشخیص بهتری دارند و آن را اصلح بدانند برای خودشان این حق را قائلند که در مقابل دیدگاه های مقام معظم رهبیر بایستند کما اینکه در صحبت های اخیر آقای مطهری اصلح بودن دیدگاه های خودشان را نسبت به مواضع مقام معظم رهبری شاهد بودیم.


عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی اظهار داشت:


کسی منکر وظایف نمایندگی و احساس تعهد و مسئولیت نماینده در قبال مسائل سیاسی جامعه نیست امام به عنوان مثال زمانی که شما سر چهار راه هستید و چراغ سبز می شود و اجازه عبور دارید اما وقتی که ببینید از طرف دیگر یک ماشین اورژانس در راه است که یک بیمار در آن است در اینجا شما حق دارید از چراغ قرمز عبور کنید اما اولویت را به آن ماشین اورژانس می دهید که حامل بیمار است. بنابراین شما از حق خودتان گذشتید تا یک حق بالاتری که حق حیات یک انسان است به نتیجه برسد.


وی افزود:


بحث ما با آقای مطهری دقیقا بر سر همین است حق نماینده است که وزیر را استیضاح کند و از رئیس جمهور سئوال کند. آیا استفاده از این حق در حال حاضر در چند ماهه آخر دولت با خرد سیاسی و عقلانیت هماهنگی دارد؟


طبیب زاده تصریح نمود:


ما می گوییم مقام معظم رهبری براساس عقلانیت آمده اند و فرمودند که اکنون به مصلحت نیست که شما استیضاح کنید نه براساس یک حکم تکلیفی فقهی، آقای مطهری می گوید هرجا که مقام معظم رهبری حکم حکومتی بدهند ما عمل می کنیم. حکم حکومتی برچه اساس است براساس مبانی فقه است؛ فقه جدای از مسائل سیاسی نیست آیا آقای مطهری فقه را در محدوده آداب فردی معنا می کنند که دارند این حرف را می زنند مصلحت های سیاسی  یک نگرش فقهی سیاسی به جامعه است.


وی در ادامه بیان داشت:


وقتی مقام معظم رهبری می گویند استیضاح به صلاح نیست یعنی فقه حکومتی، یعنی به لحاظ حکومتی ایشان این تشخیص را می دهند بنابراین آقای علی مطهری شاید خودش را فقیه تر از مقام معظم رهبری می داند که باز هم تاکید می کنند بر اینکه در انجام استیضاح حق داشتند.


طبیب زاده اظهار داشت:


به نظر بنده  آقای مطهری زحمت ذهن خوانی مقام معظم رهبری را به خودشان ندهند چون اصلا توانایی این را ندارند بنده گمان می کنم که ایشان به لحاظ فکری و سیاسی بضاعت ذهن خوانی فرمایشات مقام معظم رهبری را ندارند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:


علی مطهری قدری درگیر منطق ارسطویی و مغالطه های فلسفی ارسطویی شده و بیشتر مواضع سیاسی اش هم برمی گردد به مطالعات خاصی که فقط در رشته فلسفه داشتند و ایشان قدرت تبیین و انطباق مسائل سیاسی را با دیدگاه های فلسفی ندارند و چون بضاعت علمی لازم در این عرصه را ندارند اظهار نظرهای غیر منطقی می کنند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم افزود:


در واقع علی مطهری خوراک بی بی سی و voa را فراهم می کند و بنده از شخص ایشان انتظار اعلام نظری غیر از این را از ایشان نداشتم و بالاخره باید برای این رسانه ها و سایت الف یک سوژه ی تبلیغاتی مثل علی مطهری وجود داشته باشد.


دکتر طبیب زاده گفت:


هیات رئیسه که اجازه کوچکترین تحرکی را به مخالفان فکری خودش به عنوان اصولگرایان صاحب کرسی اقلیت در مجلس نمی دهد و در بسیاری از مواقع جلوگیری می کند اجازه انتشار دیدگاه های  آقای مطهری را در مجلس می دهد که یک نماینده به رئیس فراکسیون اصولگرایان توهین می کند و اجازه انتشار این نامه را داشته باشد. نقد بنده در درجه اول به هیات رئیسه مجلس است و برای آقای مطهری چیز جدیدی نبود اگر ایشان درست موضع گیری می کرد عجیب و غیر متعارف بود.

منبع:598

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد