دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

قرائت‌های مختلف از عکس منتشر شده

قرائت‌های مختلف از عکس منتشر شده "دلداری احمدی نژاد به مادر هوگو چاوز" در رسانه‌ها + اسناد و تصاویر


روز گذشته عکسی در سایت‌های خبری منتشر شد که در این عکس، محمود احمدی نژاد در مراسم بزرگداشت هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا به مادر وی دلداری می‌داد. این عکس با بازخوردهای مختلفی نزد رسانه‌های داخلی و خارجی مواجه شد تا اینکه امروز یکشنبه (20 اسفند ماه 1391) قرائت‌های مختلفی را از این عکس در سایت‌های داخلی و عربی منتشر کردند.


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ در همین خصوص سایت ارگان دولت،شبکه ایران، با انتشار مطلبی توضیحاتی را در خصوص این عکس به مخاطبان ارائه داد.


شبکه ایران، در این خصوص نوشته است: دکتر احمدی نژاد همواره برای اعراض از دست دادن با زنان خارجی که با آداب اسلامی و ملی ایرانیان آشنا نیستند؛ از شگردی شناخته شده استفاده می کند که همان بالا آوردن دو دست به نشانه احترام است. در تصویر منتشر شده از برخورد رئیس جمهور با مادر داغدار هوگوچاوز، شگرد همیشگی دکتر احمدی نژاد با موفقیت روبرو نبوده است

.

سایت ارگان دولت،شبکه ایران در ادامه می‌نویسد: انتشار تصویری از همدردی رئیس جمهور با مادر هوگو چاوز بار دیگر بهانه ای برای حمله و توهین به رئیس جمهور فراهم کرده است. همانطور که در تصاویر ذیل مشخص است، دکتر احمدی نژاد همواره برای اعراض از دست دادن با زنان خارجی که با آداب اسلامی و ملی ایرانیان آشنا نیستند؛ از شگردی شناخته شده استفاده می کند که همان بالا آوردن دو دست به نشانه احترام است.



این سایت در خاتمه ضمن منتشر کردن عکس‌هایی از شگرد رئیس جمهور برای مواجهه با خانم‌ها این‌گونه ادامه می‌دهد: در تصویر منتشر شده از برخورد رئیس جمهور با مادر هوگوچاوز نیز روشن است که رئیس جمهور همچون گذشته دستان خود را به نشانه احترام بالا آورده است اما این بار شگرد همیشگی دکتر احمدی نژاد با موفقیت روبرو نبوده و مادر داغدار چاوز در حالی که اشک از چشمانش سرازیر است، ناگهاندستان خود را بر روی دستان رئیس جمهور می گذارد

...

در همین حال امروز هم برخی رسانه‌های خارجی و عربی با انتشار مطلبی با عنوان "مصافحه احمدی‌نژاد با مادر چاوز جعلی بود" از جعلی بودن عکس مصافحه احمدی نژاد با مادر چاوز خبر دادند.


سایت‌های خبری عربی و بین المللی در این خصوص و در توضیحات خود این گونه نوشتند که روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف روز گذشته با انتشار تصویری مدعی مصافحه احمدی نژاد با مادر هوگو چاوز شده است اما بررسی‌های تکنیکی انجام شده نشان می‌دهد که این عکس جعلی بوده است.




خبرگزاری‌ها و سایت‌های عربی با آوردن عکس‌هایی جعلی بودن عکس‌ منتشر شده در خصوص "مصافحه رئیس جمهور" با "مادر هوگو چاوز" را از ظن خود به اثبات رسانده‌اند.




سایت‌های عربی با آوردن توضیحاتی در خصوص عکس منتشر شده روز گذشته توضیحاتی را در این باره آورده‌اند.

الف -
در عکس شماره یک رئیس جمهور ایران با یکی از حضار که شاید از بستگان هوگو چاوز باشد همدردی می‌کند و در عکس شماره دو با مادر هوگو چاوز همدردی می‌کند.

ب –حال به خطاهای مشهود در مونتاژ و کار فتوشاپی دقت کنید:


ب/1-دست احمدی نژاد و به اصطلاح دست مادر چاوز، همان دست وی با آن مرد است.


استخوان‌بندی، رگ‌های بیرون زده، چگونگی قرار گرفتن انگشتان کنار یک‌دیگر، فاصله انگشت‌ها و حتی مقداری که مقدار ناخن احمدی نژاد از دست او بیرون آمده، مقداری از انگشت شصت که در داخل دست وی قرار گرفته و ... همه عین هم هست و محال است چنین اتفاقی بیافتد.


ب/2 –عکس دو عکس روی هم منطق شود، معلوم می‌شود که حالت سر احمدی نژاد، میزان خم شدن، با آن که مرد و زن هر دو هم قد هم نیستند و نحوه‌ی قرار گرفتن روی صورت یکی است.


ب/3 –حتی مقدار چین و چروک صورت ناشی از تأثر و حالت لب، خم ابرو و میزان بسته شدن چشم احمدی‌نژاد در هر دو عکس عیناً یکی است.


ب/4 –به دگمه پیراهن شخصی که پشت هر دو نفر ایستاده نگاه کنید. دقیقاً میزان فاصله‌اش با کت احمدی‌نژاد یکی است. مگر می‌شود در حالی که افراد در حرکت هستند و دوربین نیز در حرکت و اصلاً ممکن است هر عکس را عکاسی تهیه کرده باشند، یک نفر در دیدار با دو نفر به یک حالت و یک اندازه بایستند و نفر سوم پشت آنها نیز چنان فاصله‌اش را حفظ کند که به رغم تفاوت زاویه دوربین، حتی یک میلیمتر هم فاصله دگمه‌ی پیراهنش با کت یک نفر دیگر تغییر نکند. با پیچیده‌ترین برنامه‌ریزی‌ها پلیسی، امنیتی، تشریفاتی، عکاسی و ... نیز نمی‌توان چنین شرایطی را ایجاد نمود.


ب/5 –اگر به کلاه خاتمی که در گوشه سمت چپ عکس قرار دارد و فاصله آن و ... دقت شود، معلوم می‌شود نه تنها احمدی نژاد باید در یک حالت فیکس ایستاده باشد و افراد بیایند در همان حالت دست در دست او قرار داده و با او همدردی کنند، بلکه سایرن نیز باید منجمد شده باشد و هیچ حرکتی در این سالن نکرده باشد. همه باید مجسمه باشند تا چنین حالتی ممکن شود.


ب/6 –عکس فتوشاپی جعلی محل برش عکس برای نزدیک نشان دادن عکس احمدی‌نژاد با آن مرد و نیز دور نشان دادن عکس با به اصطلاح مادر چاوز به وضوح معین می‌گردد.


ب/7 –جاعل فتوشاپی آن قدر عجله داشته که حتی نکرده ابروی آن مرد را که در عکس زیر دماغ احمدی‌نژاد قرار گرفته خوب پاک کند و نیز میزان فاصله لبه‌ یقه‌ی پیراهن نفر پشت سر را کمی تغییر دهد.

مطالب مرتبط :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد