دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

جذب دختران اروپایی برای عملیات انتحاری

"میریل دیجوج" که یک بلژیکی تازه مسلمان شده بود و 38 سال سن داشت، 9 نوامبر 2005 میلادی در شهر "بعقوبه" عراق دست به عملیاتی انتحاری زد ...




به گزارش شیعه آنلاین، شبکه تروریستی القاعده که در سراسر جهان نیرو دارد و به انجام عملیات های تروریستی و انتحاری می پردازد، هر از چند گاهی شیوه ای جدید ابتکار می کند تا بتواند با استفاده از این شیوه، به انجام عملیات اقدام ورزد.

جدید ترین شیوه ابتکاری این شبکه تروریستی، جذب دختران اروپایی و آمریکایی تازه مسلمان شده، برای انجام عملیات های انتحاری است.

آمار دقیقی از تعداد دختران اروپایی و آمریکایی که عضو شبکه القاعده شده اند در دست نیست اما برخی اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که قبل از سال 2005 میلادی تنها یک دختر اروپایی عضو القاعده بود.


اما جدید ترین اطلاعات بدست آمده نشان می دهد که از سال 2005 تا 2010 میلادی تعداد دختران اروپایی و آمریکایی القاعده از یک نفر به 10 نفر افزایش یافت که سرشناس ترین آنها "سمانتا"، "کولین" و "موریل" نام دارند.

«ماتیو جیدار» نگارنده کتاب "تروریست های جدید و بهار اسلامی" که این اطلاعات را فاش کرده، در این باره نوشته:


این دختران اروپایی و آمریکایی در چند وقت اخیر بیش از پیش مورد توجه مقامات القاعده قرار گرفته اند زیرا آنان می توانند به راحتی در نقاط مختلف جهان رفت و آمد کنند و دست به هر کاری بزنند لذا به نظر می رسد مقامات شبکه القاعده برای انجام عملیات های انتحاری در آینده، به این زنان تکیه کند.


وی در ادامه افزود: البته پیش از این نیز القاعده به چنین زنانی تکیه کرده است. برای مثال "میریل دیجوج" که یک بلژیکی تازه مسلمان شده بود و 38 سال سن داشت، 9 نوامبر 2005 میلادی در شهر "بعقوبه" عراق دست به عملیاتی انتحاری زد که بر اثر آن 5 آمریکایی کشته شدند.

او با این کار از شهرت بسیار زیادی در سراسر جهان به ویژه در میان نیروهای القاعده، برخوردار شد و به اصطلاح راه را برای دیگر دختران و زنان اروپایی و آمریکایی تازه مسلمان شده باز کرد تا به عملیات های مشابهی دست بزنند.

منبع:شیعه آنلاین


مطلب مرتبط: گردان کودکان انتحاری تشکیل شد!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد