دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

هشدار نماینده عراق در سازمان ملل

نیویورک – نماینده دایم عراق در سازمان ملل نسبت به فعالیت گروه های مسلح در سوریه برای امنیت منطقه و عراق هشدار داد و گفت القاعده و باقی مانده های حزب بعث صدام و همچنین عناصر مخالفان سوریه در نا آرامی ها در عراق دست دارند.



به گزارش ایرنا حمید البیاتی نماینده دایم عراق در سازمان ملل در نشست شورای امنیت اظهار داشت:


کشتن سربازان سوریه در خاک عراق در حالی که آن ها خود را تسلیم مقام های عراق کرده بودند، نشان دهنده فعالیت گروه های مسلح سوری از جمله القاعده و ˈجبهه النصرهˈ در خاک عراق است.


البیاتی نسبت به سرایت بحران سوریه به دیگر کشورهای منطقه هشدار داد و گفت:


ما نگران افزایش خشونت ها در عراق در چند ماه آینده هستیم و فکر می کنیم با ادامه بحران در سوریه، ناآرامی و خشونت در عراق بالا بگیرد.


نماینده عراق در سازمان ملل به راهپیمایی های اعتراضی و خشونت در برخی مناطق عراق اشاره کرد و گفت که عناصری از حزب بعث پیشین و القاعده در تحریک و خشونت امیز کردن راهپیمایی ها دست داشته اند.

وی با اشاره به دموکراتیک بودن حکومت عراق تاکید کرد: عراق بر خلاف بسیاری دیگر از کشورهای منطقه دموکراتیک بوده و دولت تلاش دارند اعتراض های مردم به آرامی و مسالمت آمیز برگزار شود.

البیاتی همچنین با اشاره به دستاوردهای سیاسی و اقتصادی دولت عراق گفت : رشد اقتصادی عراق در سطح بالایی قرار دارد و دولت عراق در حال افزایش سطح همکاری سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه می باشد.

وی همچنین از تلاش های سازمان ملل برای انتقال عناصر گروهک تروریستی منافقین از خاک عراق ستایش کرد و گفت: پذیرش این افراد در آلبانی و دیگر کشورها می تواند به حل این مساله کمک کند.

منبع:ایرنا


مطالب مرتبط : احتمال درگیری مسلحانه القاعده در عراق



فتنه طارق الهاشمی برای کشورش ، بحران عراق را جهانی می‌کنیم !


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد