دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

تشدید شکاف بین شمال و جنوب قاره سبز

در حال حاضر آمریکا و اروپا برای خروج از بحران مالی و رشد اقتصادی نیازمند ایجاد بحران نظامی در خاورمیانه و شبه جزیره کره هستند تا ضمن جلوگیری از چند قطبی شدن جهان ، رمق تازه ای به اقتصاد و شریانهای حیاتی مالی خود ایجاد کنند.


بر همین اساس صحبت های "خوزه مانوئل بارسو" رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا درباره خشم های مردمی پیامد بحران مالی در اتحادیه اروپا و عمیق شدن شکافها بین شمال و جنوب اروپا ، موید تحلیل فوق می باشد.



به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر"، "خوزه مانوئل بارسو"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا درباره خشم مردی و ملی در اروپا، پیامد جدایی این اتحادیه به یک اروپای شمالی ثروتمند و اروپای جنوبی فقیر هشدار داد.


وی که برای گفتگوهای مشترک با سران کشور اتریش درباره عواقب بحران مالی به این کشور سفر کرده بود در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "ورنر فایمن" صدر اعظم اتریش اظهار داشت که بحران مالی، شکاف بین شمال و جنوب اروپا را شدت داده است و برای من نگرانیهای جدی به وجود آورده است.


آمارها نشان می دهند که بین شمال و جنوب اروپا شکاف عمیقی ایجاد شده است. بارسو از کشورهای بدهکار اروپایی درخواست کرد که مسئولیت بیشتری را برای ایجاد شایستگی رقابت اتحادیه ،نظم بودجه و اصلاحات بر عهده گیرند و همزمان کشورهای ثروتمندتر نیز باید دست یاری خود را دراز کنند.


باروسو همچنین تصریح کرد که برای جلوگیری از عمیق تر شدن شکافها بین اروپای شمالی ثروتمند و اروپای جنوبی فقیر تنها یک نسخه وجود دارد و آن هم پایداری و رشد مالی و اقتصادی است. شرایط اجتماعی در برخی کشورهای اروپایی وحشتناک است.


وضعیت بیکاری در اتحادیه اروپا بسیار فاجعه بار است. بر اساس آمار ارائه شده از طرف "یورو استات"، 27 میلیون نفر در این اتحادیه بیکار هستند که از بین آنها هفت میلیون جوانان هستند.

برای مبارزه با بیکاری بین سالهای 2014 تا 2020 حدود شش میلیارد یورو پیش بینی شده است که این مبلغ به اعتقاد رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا یک ابزار و اساس خوب در این راستا بوده اما مطمئنا برای برنامه های شغلی گسترده کافی نیست.

- شکاف بین اروپای ثروتمند شمالی و اروپای فقیر جنوبی
- بیکاری 27 میلیون نفر که 7 میلیون آن جوانان هستند
- از سال 2014 تا 2020 مبلغ 6 میلیارد یورو مورد نیاز می باشد که البته کافی نیست !


خوب بنظر شما آمریکا و اروپا برای خروج از این مشکلات چه راه کارهایی دارند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد