دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

لحظه ترور علامه البوطی در مسجد دمشق + فیلم



فیلم منتشرشده از لحظه ترور علامه شهید محمد سعید رمضان البوطی، خطیب جمعه مسجد الایمان دمشق که در زیر قابل مشاهده است بیانگر نکاتی جدید از تقلای رسانه‌های حامی تروریسم از این اقدام تروریستی است که به کشته‌شدن حدود 50 نمازگزار انجامید.




در پی ترور علامه شهید "محمد سعید رمضان البوطی" که اوائل سال جاری در مسجد "ایمان" رخ داد و به قربانی‌شدن حدود 50 نمازگزار انجامید، اخباری درباره انتحاری‌بودن این عملیات تروریستی منتشر شد.

فیلم کوتاهی که منتشر شده است بیانگر نکاتی است که با اخبار منتشرشده از سوی رسانه‌های عربی و غربی و صهیونیستی متفاوت است.

فیلم منتشرشده که گویا با دوربین از روی نمایشگر مداربسته ضبط شده است، نشان می‌دهد بمب دست‌ساز سبکی که احتمالاً زیر میز سخنران کار گذاشته شده است عامل شهادت علامه البوطی شده و نه انفجاری که به تخریب مسجد و کشته‌شدن حدود 50 نفر بینجامد.

به گزارش مشرق، انفجاری که در فیلم دیده می‌شود تنها به اصابت ترکش به سمت چپ جمجمه علامه می‌انجامد و نه‌تنها جراحت چندانی به او وارد نمی‌آورد بلکه میز و صندلی و میکروفون، پس از وقوع انفجار، بدون هیچ آسیب خاصی در جای خود باقی می‌ماند تا جایی که علامه پس از اصابت ترکش به ناحیه چپ سر خود و آغاز خون‌ریزی به رغم کهولت سن، تلاش می‌کند خود را به حالت متعادل و نشسته حفظ کند و حتی دست به عمامه خود می‌برد تا آن را مرتب کند اما گویا به علت ضعف بدنی و خون‌ریزی بعدی، به شهادت می‌رسد.

از آنجا که انفجار مسجد "الایمان" در دمشق به قربانی‌شدن حدود 50 نمازگزار و مستمع انجامید، باید پرسید آیا انفجار دوم دیگری نیز در کار بوده است که به کشته‌شدن ده‌ها نفر انجامیده است؟

آیا با توجه به پروپاگاندای رسانه‌ای به‌ویژه در شبکه‌های حامی تروریسم عربی از جمله الجزیره و العربیه مبنی بر دخالت دولت سوریه در این انفجار و نیز کینه‌توزی مفتی‌های وهابی و رسانه‌های سلفی در قبال علامه شهید و مزدور دولت سوریه خواندن وی، رژیم‌های حامی گروهک‌های تروریستی در سوریه، چه سودی از صحنه‌سازی اینچنینی در ترور علامه داشته‌اند؟ آیا هدف از برنامه‌ریزی به این صورت در دو مرحله، تلاشی برای مشکوک نشان‌دادن ماجرا و دست‌داشتن دولت سوریه در این ترور نیست؟ و آیا اصولاً دولت سوریه، تا کنون از ترور عوامل خودی برای پیشبرد اهداف خود سودی جسته بوده یا می‌جوید؟ و ترور علامه که از اصلی‌ترین حامیان دولت بود و مردم را به جهاد علیه تروریست‌ها فرامی‌خواند و آنها را علیه مداخله‌جویی بیگانگان بسیج می‌کرد چه فایده‌ای برای بشار اسد دارد؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد