دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

مسلمان شدن سه صابئی به برکت سیدالشهدا در اهواز

ندای رسا ـ سه تن از صابئیان مقیم شهر اهواز با حضور در دفتر آیت الله حیدری و قرائت شهادتین به دین مبین اسلام و مذهب تشیع تشرف یافتند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، خانم ها (ن- و) (و- ز) و آقای (الف- ص)، از صابئیان مقیم شهر اهواز امروز با حضور در در دفتر آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز با قرائت شهادتین به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرویدند.


آقای(الف- ص) تشرف به اسلام و انتخاب مذهب شیعه را تأثیرپذیری از عزادارای های امام حسین(ع) دانست و گفت: مشاهده مردم عزادار در ایام محرم که با شکوه هر چه تمام به سوگواری در معابر و خیابان‌ها می پرداختند، موجب شد تا مجذوب چنین عشق و ارادت به امام و پیشوای شیعیان شوم.


وی خاطرنشان کرد: مشاهده این عزاداری‌ها زمینه فکری لازم برای مطالعه درخصوص اسلام به ویژه مکتب تشیع را فراهم کرد تا این‌که با یکی از عزاداران آشنا شدم و به همراه وی به دفتر امام جمعه آمدم تا شیعه شدن خود را اظهار کنم.


آقای(الف- ص)  با تأکید بر این‌که با انتخاب نام مبارک محمد امین برای خود به دنبال ادامه راه و هدف آن پیشوای بزرگ جهان اسلام هستم، گفت: امیدواریم با تشرف به اسلام و آشنایی با آموزه‎‌های الهی و نجات‌بخش این دین سعادت‌بخش مسیر صحیح زندگی را بپیمایم.


همچنین آیت الله حیدری در سخنانی با قدردانی از این اقدام ارزشمند ابراز داشت: شکوه عزاداری‌ها و سوگواری‌های ایام محرم در رثای سرور و سالار شهیدان دل هر عاشق و دلسوخته‌ای را نسبت به حقایق روشن می کند، و اساساً اباعبدالله الحسین(ع) خود را فدای انسانیت و زنده ماندن دین اسلام که تنها منبع صحیح رسیدن به تعالی انسانی است، کرد.


گفتنی است، صابئین یکی از ادیانی که پیروانش در اسلام از اهل کتاب شمرده شده اند و قرآن کریم در سه جا صابئین را در کنار مجوس و یهود و نصاری قرار داده است.


صابئین، حضرت یحیی(ع) را پیامبر اختصاصی خود دانسته و ستارگان را مقدس می‌دانند.


صابئین قائلند که دین شان، مخصوص خود آنها بوده و حضرت یحیی فقط برای نجات آنها مبعوث شده است؛ از این رو به بر پنهان کردن آیین خود اصرار می‌ورزند و دین خود را تبلیغ نمی‌کنند.

همچنین هر از چند گاهی افرادی از سایر ادیان، تشرف  خود را به اسلام و مکتب تشیع در اهواز اعلام می دارند.

منبع:ندای رسا


جهت مطالعه بیشتر در مورد صابئین به لینک ذیل مراجعه فرمائید:

http://www.askdin.com/thread12029.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد