دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

سلطه گران به دنبال جنگ در شرق آسیا هستند

رییس جمهوری امروز (دوشنبه) در دومین روز از سفر خود به کشور آفریقایی بنین در جمع اساتید، دانشجویان دانشگاه ابومی کالاوی تاکید کرد:


کشورهای سلطه گر امروز در طرح جدید اقتصادی خود به دنبال جنگ در شرق آسیا هستند.



«محمود احمدی نژاد»افزود:


این دولت های سلطه گر تجارت، سرمایه گذاری و منابع اصلی بانک ها را در انحصار خود دارند و با تسلط بر مراکز اصلی تصمیم گیری جهانی تصمیمات خود را بر ملت ها تحمیل می کنند.


وی خاطرنشان کرد: نظام اقتصادی حاکم بر جهان نیز به گونه ای است که به طور سیستماتیک ثروت ملت ها و حاصل تلاش و کار آنها به جیب کلان سرمایه داران جهانی سرازیر می شود.

رییس جنبش عدم تعهد یادآور شد:


صدها میلیون نفر در دوره طولانی حاکمیت برده داران تحت تاثیر قرار گرفتند، خانواده ها متلاشی شد و نیروی انسانی با زور و اسلحه به خدمت آنان درآمدند.


احمدی نژاد ادامه داد:


این دوره سیاه با مبارزات طولانی ملت ها پایان یافت اما به موازات آن و حتی پس از آن دوره سیاه دیگری به نام استعمار شکل گرفت.


وی تصریح کرد:


کسانی که به تجهیزات دریایی دست یافتند، با لشگرکشی سعی کردند سرزمین ها و ثروت های ملت ها را در اختیار بگیرند و پس از چند سال قاره آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین تحت سلطه یک گروه اقلیت قرار گرفت.


رییس جمهوری اظهارداشت:


سلطه گران با سوء استفاده از صمیمیت ملت ها با زور و اسلحه خود را به ملت ها تحمیل کردند و سعی بر استعمار فرهنگ ها و چپاول ثروت آنان کردند اما در عین حال مبارزات بزرگی برای استقلال کشورها شکل گرفت، ملت ها قیام کردند و یکی پس از دیگری استقلال خود را کسب کردند.


احمدی نژاد خاطرنشان کرد:


امروز اندیشه برده داری و استعمارگری از بین نرفته است و استعمارگران با روش ها، شعارها و استفاده از ابزار جدید، همان نهضت قبلی را دنبال می کنند.


وی همچنین گفت:


نظام حاکم بر جهان در اختیار همان کسانی است که دورهای طولانی استعمار را دنبال کردند.


وی افزود:


برای مثال امروز هر کشور مستقلی اگر بخواهد به قله های پیشرفت برسد با طراحی ها و توطئه های استعمارگران سابق و حاکمان امروز مواجه است.


رییس جنبش عدم تعهد ادامه داد:


آنها اگر بخواهند از پیشرفت یک ملت جلوگیری کنند در این کشورها اختلاف ایجاد می کنند یا به بهانه هایی بر ملت ها فشار وارد می کنند و با ابزارهای سیاسی و اقتصادی آنان را محدود می کنند.


احمدی نژاد افزود:


آنها حتی برخی ملت ها را با عنوان پیشرفت هسته ای و برخی را تحت عنوان حقوق هسته ای و برخی دیگر را تحت عنوان آزادی تحت فشار قرار می دهند.


وی با تاکید بر این که آزادی خوب است، اظهارداشت
:


کسانی که سال های طولانی منابع ملت ها را چپاول کرده اند، حق ندارند مانع تحقق پیشرفت ملت ها شوند. آنها حتی اگر نتوانند با این شعارها اهداف خود را پیش ببرند جنگ به راه می اندازند و جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران از آن جمله است.


رییس جمهوری افزود:


آنها جنگی را به ملت ایران تحمیل کردند که هیچگاه نظری به سرزمین دیگران نداشته و همواره به دنبال دوستی با ملت ها بوده است. پس از جنگ تحمیلی نیز طرح نظامی جدیدی در منطقه ایجاد کردند که جنگ در عراق و افغانستان بود.


احمدی نژاد یادآور شد:


آنها از سال 1973 تا به امروز بیش از 32 هزار میلیارد دلار بدون پشتوانه به اقتصاد جهان تزریق کردند و تورم اصلی حاکم بر جهان به دلیل تزریق همین دلارهای بدون پشتوانه است.


وی اضافه کرد:


امروز نیز با ایجاد مکانیزمی از جیب ملت ها برداشت می کنند و بر جیب خود می گذارند اما مجموعه این عوامل نتوانسته است نظام اقتصادی آنها را بهبود بخشد و برخی از مشکلات اقتصادی جهان به خود بازگشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد