دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

بسته‌شدن فعال‌ترین صفحه حامی سوریه در فیس‌بوک

شبکه اجتماعی فیس‌بوک، بزرگترین، فعال‌ترین و پرتعدادترین گروه فیس‌بوکی جریان مقاومت در سوریه را بدون هیچ‌گونه توضیحی بست.



به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، شبکه اجتماعی فیس‌بوک، بزرگترین، فعال‌ترین و پرتعدادترین گروه فیس‌بوکی جریان مقاومت در سوریه را بدون هیچ‌گونه توضیحی بست.

گروه فیس‌بوکی "سوریا المقاومة" که از آغاز دخالت‌های خارجی در ناآرامی‌های سوریه کار خود را با نشانی facebook.com/groups/syria.resistance  آغاز کرد و در طی یک سال نیم گذشته به بزرگترین و فعال‌ترین گروه حامی جریان مقاومت در سوریه تبدیل شده بود یکشنبه گذشته بدون هیچ‌گونه توضیحی از سوی مدیران فیس‌بوک بسته شده و تلاش مدیران این گروه نیز برای دریافت توضیح از سوی مسؤولان فیس‌بوک بی‌پاسخ مانده است.

یکی از مدیران این گروه در گفت‌وگو با مشرق گفت: «تعداد اعضای فعال این گروه در آستانه رسیدن به 100هزار عضو بوده و این گروه در میان طیف‌های مختلف سوری در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به‌خوبی شناخته شده بود.»

وی این اقدام فیس‌بوک را مصداق بارز تناقض در ادعای آزادی بیان از سوی این شبکه آمریکایی دانست و خواستار احترام فیس‌بوک به عقاید اعضای خود شد.

این اقدام درحالی از سوی فیس‌بوک صورت گرفت که ده‌ها جریان تروریستی وابسته به القاعده به‌راحتی در این شبکه در حال فعالیت علیه دولت سوریه هستند.

یکی از گردانندگان صفحه سوریا المقاومة درباره این اقدام فیس‌بوک نوشت: "سوریا المقاومة" که با مطالب انتقادی اکثریت اعضایش نسبت به ترور، تخریب و تکفیر در سوریه شناخته شده است توانسته بود به یک مجموعه مردمی فعال تبدیل شود که در ساحت شبکه‌های اجتماعی عربی و سوری تأثیرگذار و افشاکننده ترفندهای رسانه‌ای جبهه جنگ‌افروزی باشد و همین ویژگی‌ها کافی بود که فیس‌بوک نتواند بیش از این، جولان چنین گروه و گروه‌هایی در ساحت خود را برتابد و با حذف آن، حمایت دست‌های پشت پرده‌اش از گروه‌های شورشی و جنگ‌افروز در سوریه را علنی سازد.

وی می‌افزاید: شکایت‌های بسیاری از نقض حقوق کاربران از سوی مدیران فیس‌بوک و بسته‌شدن گروه‌ها و صفحه‌های مخالف جریان فکری غربی و صهیونیستی مطرح شده در حالی که هزاران و صدها هزار کاربر عضو، به دلیل تعداد زیاد گروه‌ها و ایجاد مشغولیت و سرگردانی کاذب ناشی از این تعدد و تکثر، از این نقض حقوق مطلع نمی‌شوند و این موضوع صرفاً در حد گمانه‌زنی یا شایعه‌ای برای گم‌شدن در بحث‌ها و تأیید و تکذیب‌ها باقی می‌ماند.

این عضو صفحه "سوریا المقاومة" می‌نویسد: نگارنده، مدت‌هاست که عضو این گروه بوده و در آن فضای مناسبی برای نشر آزادانه عقیده و گاه، تبلیغ و نشر اخبار یافته بود و از این رو با مدیر صفحه در ارتباط غیرمستقیم بوده است و مشارکت در این گروه را از زمانی آغاز کرد که هنوز تعداد اعضای آن چشمگیر نبود، گام‌به‌گام با فراز و فرودهای این صفحه همراه شده و بزرگ‌شدن این فرزند فیس بوکی مقاومت را در عرض یک سال و اندی به نظاره نشست تا اینکه تعداد اعضای آن به 100 هزار نزدیک شد.

وی می‌افزاید: در این مدت، شاهد وجود فضای بازی برای ابراز نظرات و آراء مختلف از سوی طرفداران نظام سوریه تا مخالفان معتدل و حتی مخالفان متعصب و تندرو در این مجموعه بودم؛ تنوع و تحملی که مرا بیشتر و بیشتر به ماندن در این گروه و پیگیری اخبارش تشویق می‌کرد اما یکروز که مثل همیشه قصد داشتم وارد این صفحه شوم با کمال تعجب هیچ اثری از آن در فیس‌بوک نیافتم و فوری به یکی از مدیران آن پیغام دادم و علت را جویا شدم که پاسخ جالبی به من داد: «گویا ما بر آنها پیروز شده‌ایم! به نظرم قلم و نوشتار ما نافذتر ومؤثرتر از بمب‌ها و موشک‌های آنها بود که ناچار شدند این قلم را بشکنند.» وقتی از وی پرسیدم از این اتفاق ناگهانی احساس یأس و سرخوردگی می‌کند؟ گفت: «ما داوطلبانه و از روی شوق و تعصب‌مان کار کردیم و همیشه از سربازان فداکاری که در صحنه‌های جنگ سینه سپر کرده و خود را فدای وطن می‌کنند نیرو می‌گیریم لذا چیزی به نام نومیدی برای ما معنا ندارد. این موضوع را از کانال‌ها و مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم و راه‌مان را هم استوارتر ادامه خواهیم داد، اگر قلمی را از ما گرفتند در برابر صدها قلم دیگر خواهد رویید. ما طرفدار حق هستیم و طرفدار حق همیشه پیروز است.»

این عضو سوریا المقاومة ادامه داده است: «این همان غرب و خدمات رایگان آن برای ماست، تا بتوانند از این طریق اندیشه اسلامی ما را تحت هجمه قرار دهند. گرچه به ما مقداری احساس آزادی می‌بخشند اما اگر از خط قرمزهای‌شان عبور کنیم دیگر انعطافی نخواهند داشت و به‌راحتی تمام اصول و ارزش‌هایی را که شبانه‌روز شعارش را می‌دهند زیر پا می‌نهند. یک بار شبکه المنار را می‌بندند و بار دیگر شبکه العالم را تحریم می‌کنند و در عرصه‌ای دیگر صدای مقاومت سوریه و صدها صدای دیگر را در سکوت و بی‌خبری مخاطب خفه می‌کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد