دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

آیا انفجار بوستون بهانه‌ای برای حمله به سوریه است؟

گزارش تحلیلی رادیو صدای روسیه
آیا انفجار بوستون بهانه‌ای برای حمله به سوریه است؟

به باور یک کارشناس روس، همان‌طور که حملات یازده سپتامبر منجر به ورود نیروهای آمریکایی به افغانستان و سپس عراق شد، ممکن است این بار منجر به ورود آمریکا به عملیات نظامی علیه دمشق گردد.



دانلود سایز بزرگ

به گزارش خبرگزاری فارس، رادیو صدای روسیه در گزارشی تحلیلی که به انفجارهای اخیر بوستون می‌پردازد، به عواقب احتمالی این حملات هم اشاره داشته است.


سایت انگلیسی این رادیو با اشاره به انفجارهای بوستون که به مرگ 3 شهروند آمریکایی و زخمی شدن 150 نفر انجامیده است، این نظر را مطرح کرده است که نوع طراحی بمب دو چیز را ثابت می‌کند: اول اینکه بمب دست‌ساز بوده است و دوم اینکه طراح بمب می‌خواسته است به حداکثر تعداد افرادی که می‌توانسته، آسیب برساند و کمتر به دنبال مرگ قربانیان خود بوده است.


این گزارش سپس به نقل نظر «سرگئی کریوشیف»، مدیر مرکز کهنه‌سربازان نیروهای ویژه روسیه پرداخته است که مدعی است ممکن است یکی از عواقب این حملات آن باشد که نیروهای آمریکایی این بار سر از سوریه درآورند.


کریوشیف بر این باور است که همان‌طور که حملات یازده سپتامبر منجر به ورود نیروهای آمریکایی به افغانستان و سپس عراق شد، ممکن است این بار منجر به ورود آمریکا به عملیات نظامی علیه دمشق گردد.


از منظر این تحلیلگر روس، نیروهای شورشی غربگرا در شکست ارتش سوریه ناموفق بوده‌اند و و در چنین شرایطی نیاز وافری به ورود ناتو به ماجرا دارند. برای دریافت حمایت اخلاقی جهانی، این نیروها به بهانه‌ای نظیر انفجار بوستون نیاز داشته‌اند.


با این حال، «سرگئی مارکوف»، کارشناس روس مسائل سیاسی با نظر کریوشیف مخالف است. از منظر او دیگر نواستعمارگران تندرویی نظیر بوش و چنی در آمریکا بر سر کار نیستند و بعید است دولت میانه روی اوباما دست به حمله نظامی به سوریه بزند.


مارکوف همچنین بر این باور است که آمریکا از جنگ خسته است و افکار عمومی این کشور از جنگی دیگر در سوریه حمایت نمی‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد