دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

"پدرخوانده تروریست‌های سوریه" کیست؟/ سفر پسر "شیخ فتنه‌گر" به ای

گزارش باشگاه خبرنگاران از "مفتی ناتو"
"پدرخوانده تروریست‌های سوریه" کیست؟/ سفر پسر "شیخ فتنه‌گر" به ایران! + اسناد و تصاویر


از "فتوای قتل عام مردم سوریه" گرفته تا "فتوای قتل نوری المالکی" و حلال بودن نوشیدن جرعه‌ای مشروبات الکلی تا نفرین ایرانی‌ها در حج، همگی از اظهارات و فتواهای عجیب و غریب "قرضاوی" است که در این گزارش به جزئیات زندگی و مواضع وی که به مفتی ناتو معروف است، پرداخته‌ایم.



به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "مفتی یوسف القرضاوی" معروف به "مفتی ناتو" از رهبران افراطی وهابی و نزدیک سلفی‌های مصر است که با رفتارها و فتواهای جنجال‌برانگیز خود چهره خشن و زشتی از اسلام را در غرب به نمایش گذاشته است.

یوسف قرضاوی 87 ساله در روستایی نزدیک رود نیل به دنیا آمد؛ در سال ۱۹۵۳ مدرک عالی دانشکده اصول دین و در ۱۹۵۴ مجوز تدریس در این دانشگاه و در ۱۹۶۰ مدرک کارشناسی ارشد مطالعات عالی علوم قرآن و سنت و در سال ۱۹۷۳ مدرک دکتری را از دانشکده اصول دین دریافت کرد.

از فتوای قتل عام مدرم سوریه گرفته تا قتل نوری المالکی و حلال بودن نوشیدن جرعه‌ای مشروبات الکلی تا نفرین ایرانی‌ها در حج، تنها بخشی از اظهارات و فتواهای جنجال‌برانگیز "قرضاوی" است که وی را به چهره‌ای مرموز تبدیل کرده است.


"قرضاوی" که مطبوعات مصری وی را "مفتی ناتو" نامیده‌اند در زمان "حسنی مبارک" از مصر به قطر رفت و در آنجا تحت حمایت کامل خانواده سلطنتی آل خلیفه به فعالیت پرداخت؛ عمده فعالیت او در برنامه تبلیغاتی "‌الشریعه و الحیاه" (دین و زندگی) "شبکه الجزیره" است که بنابر برخی اخبار تایید نشده، بیننده‌های این برنامه به بیش از 40 میلیون نفر هم می‌رسد.


مفتی قرضاوی به همراه همسر امیر قطر

شبکه ماهواره‌ای قطری الجزیره، ابزار تبلیغاتی مواضع سیاسی عربستان و قطر در منطقه و رپورتاژ آگهی تروریست‌های سوریه است که همراستای شبکه‌هایی مانند BBC و دیگر شبکه‌های غربی قدم بر می‌دارد.


حکام عربستان و قطر نیز با توجه به شهرت قرضاوی و مواضع جنجالی او، از فرصت استفاده کرده و با دادن برنامه‌ای اختصاصی و پربیننده به قرضاوی سیاست‌های خود را پیش می‌برند، به‌طوری که مفتی ناتو بسیاری از فتواها و سخنرانی‌های جنجال برانگیز خود مانند فتوای قتل عام طرفداران بشار اسد را در این برنامه صادر کرده است.


"امام جمعه دوحه"، همکاری بسیار نزدیکی با سازمان‌های وهابی عربستان و بنیادهای قطری دارد به‌طوری‌ که بنا بر گزارشات، قرضاوی با صدور فتوا و سخنرانی‌های جنجال‌برانگیز، عامل ایجاد بسیاری از فتنه‌های موجود در کشورهای عربی مانند فتنه مذهبی عراق، بحران سوریه و بحرین است.


اگر نگاهی به مواضع قرضاوی در قبال شیعیان و حوداث منطقه انداخته شود، متوجه می‌شویم که وی دقیقا همسو با مواضع وهابیون سعودی و رژیم صهیونیستی حرکت می‌کند:



*در بحران سوریه، مفتی ناتو، ضمن صدور فتوای قتل اسد، فتوا می‌دهد تمامی کسانی که از اسد حمایت می‌کنند اعم از نظامی‌ها، علما و حتی شهروندان غیر‌نظامی را باید قتل عام کرد.

*در فتنه مذهبی عراق نیز وی شیعیان را عامل درگیری‌ها دانسته و فتوای قتل نوری‌المالکی را نیز صادر کرده است‌ به‌طوری که دولت عراق به خاطر این فتوا، روابط خود با دولت قطر را به پایین‌ترین سطح رسانده است.


*در حالی که حضور تروریست‌های خارجی و حمایت غرب از شورشی‌های سوریه آشکارا انجام می‌شود، قرضاوی انقلاب مردمی بحرین را غیراسلامی دانسته و ادعا می‌کند "رویدادهای بحرین انقلاب یک ملت نیست، بلکه انقلابی طایفه‌ای و فرقه‌ای است و با آنچه که در مصر، تونس و لیبی روی داده است، شباهتی ندارد".


در ادامه، باشگاه خبرنگاران به جزئیات بیشتری از برخی روابط پشت پرده و ماهیت اصلی "شیخ یوسف القرضاوی" پرداخته است.


قرضاوی: مصرف نوشیدنی‌ با نیم درصدالکل حلال است!


از فتواهای جنجال‌برانگیز قرضاوی، صدور فتوای حلال بودن نوشیدن شراب با نیم درصد الکل توسط وی است؛ قضاوی در این باره گفته است:
قرضاوی با صدور فتوای حلال بودن نوشیدن شراب با نیم درصد الکل اعلام کرده: "البته به شرط اینکه مقدار الکل این نوشیدنی بیش از نیم درصد نباشد زیرا این مقدار هیچ تأثیری در مسأله حلال و حرام بودن آن ندارد! این مقدار الکل انسان را مست نمی‌کند از همین رو حرام نیست."
 
بلافاصله پس از صدور چنین فتوایی جنجالی از سوی «قرضاوی»، واکنش‌های شدیدی از سوی چهره‌ها و شخصیت‌های مختلف دینی و رسانه‌ای جهان عرب ایجاد شد.

در همین راستا «عبداللطیف آل محمود» سردبیر روزنامه قطری «الشرق» در سرمقاله اخیر خود نوشت: فتوای اخیر «قرضاوی» در بین عوام مردم هم جنجالی عظیم آفرید. ما و شیخ «قرضاوی» به صادر شدن چنین فتوایی نیاز نداشتیم. بدون شک این فتوا راه را برای آنانی که می‌خواهند مشروبات الکلی مصرف کنند، باز خواهد کرد. این گونه افراد با آوردن دلیل و تکیه بر این فتوا که به اصطلاح در قرآن و سنت آمده، مصرف نوشیدنی با الکل کم را آغاز کرده و اندک اندک بر مقدار آن می افزایند.

دست دادن با نامحرم آزاد است!

قرضاوی به عنوان رئیس اتحادیه علمای مسلمان، در فتوایی مصاحفه زن و مرد را حلال اعلام کرده است.
 
زیارت بیت‌المقدس حرام است!

قرضاوی در یکی دیگر از فتواهای خود مسلمانان را از زیارت بیت‌المقدس منع کرده است. این فتوا به ظاهر به خاطر مخالفت با صهیونیست‌ها گرفته شده است، اما پشت صحنه این فتوا در راستای اهداف رژیم صهیونیستی است، به‌طوری که به گفته محمود الهباش وزیر اوقاف فلسطین فتوای قرضاوی تنها در خدمت سیاست یهودی سازی قدس و خارج کردن ساکنان اصلی آن یعنی مسلمانان و مسیحیان، از آن سرزمین توسط رژیم صهیونیستی است.»

زکات خود را به تروریست‌های سوریه ارسال کنید


شیخ «یوسف قرضاوی» هر از چند گاهی با فتواهای عجیب و سیاسی خود جنجالی جدید در جهان اسلام به راه می اندازد، این بار با صدور فتوایی علیه سوریه، یک بار دیگر مهر تأییدی بر نقش مخرب و منفی کشورهای قطر و عربستان سعودی زد
قرضاوی که در برنامه زنده شبکه خبری الجزیره قطر تحت عنوان "الشریعه و الحیاة" سخن می گفت، در حالی که به شدت خشمگین بود، فتوای جدید خود را صادر کرد و خطاب به بینندگان این برنامه گفت: زکات خود را برای مبارزان (تروریست ها) سوریه ارسال کنید.

آیا قرضاوی خواهان نابودی صهیونیست‌ها است؟


همان طور که در بالا اشاره شد، مفتی معروف وهابی، سخنرانی‌های ضد و نقیض بسیاری دارد؛ وی بارها با غرب و رژیم صهیونیستی مخالفت کرده و مواضع بسیار سرسختی در قبال یهودیان اتخاذ کرده است؛ فتواهایی نظیر قتل تمامی یهودی‌ها، قتل زنان باردار یهودی و مشروعیت حملات انتهاری.

اما در جایی دیگر به دیدار خاخام‌های یهودی می‌رود و اظهار می‌کند که با یهودیت مخالفتی ندارد!



نکته بسیار جالب، مواضع او علیه صهیونیست‌ها است؛ امام جمعه دوحه، بارها اعلام کرده که تک‌‌تک صهیونیست‌ها باید کشته شوند و نباید یکی از آن‌ها زنده بماند‌ اما اگر نگاهی دقیق به مواضع نزدیک اسراییل و قرضاوی درباره ایران، سوریه و شیعیان و شایعات پیرامون وی مبنی بر رابطه با "اسراییل" انداخته شود، مفتی ناتو نه تنها با صهیونیست‌ها مخالفت نداشته بلکه آنها رابطه خوبی هم با یکدیگر دارند.

روابط محرمانه شیخ القرضاوی با موساد

روزنامه الدیار لبنان سال گذشته به نقل از گزارش‌های اطلاعاتی عربی نوشت که "اسماء بن قادة" همسر سابق شیخ یوسف قرضاوی، مسایل محرمانه زیادی از اسرار زندگی وی را فاش کرد و یکی از مسایل فاش شده رابطه قرضاوی و دیدارهای محرمانه‌اش با مقامات سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) بوده است.


طبق گفته‌های همسر دوم مطلقه قرضاوی، وی در اوایل سال 2010 میلادی به تل‌آویو نیز سفر کرده است، "اسماء بن قادة" همچنین اظهار داشته که قرضاوی به راحتی بر نوشتن و خواندن و مکالمه زبان عبری تسلط دارد و روابط محرمانه وی با رژیم صهیونیستی از طریق "امیر قطر" صورت گرفته است.


بن قادة در تبیین استدلال‌های ادعای خود گفته است که قرضاوی از کنگره آمریکا که اکثریتی یهودی دارد، تقدیرنامه دریافت کرده و علاوه بر اینها اموالی را نیز برای ایفای این نقش برای موفقیت طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی دریافت کرده است.


مذاکره مفتی ناتو با موساد؟


پایگاه خبری العربیه در گزارشی با عنوان "آیا اسرایییل قصد مذاکره با القرضاوی را دارد؟" اذعان می‌کند که میان مفتی ناتو و رژیم صهیونیستی روابطی پنهانی برقرار است؛ براساس این گزارش، رئیس سابق موساد "افرایم هالی" "Efraim Haleyy" از بنیامین نتانیاهو خواسته بود با شیخ یوسف قرضاوی باب گفتگو را باز کند.



خبرنگار العربیه اعتقاد دارد القرضاوی به شخصیتی تاثیرگذار در مصر و دنیای عرب تبدیل شده است به علاوه در کنار این اسناد، با نگاهی به فتواها و سخنرانی‌های قرضاوی در قبال ایران، سوریه، انقلاب بحرین و مواضع ضدشیعی وی می‌توان به رویکرد اسراییلی مفتی ناتو پی برد.



وقتی شیخ فتنه‌گر، دستور قتل عام مردم سوریه را صادر می‌کند

یکی ابزارهای پیشبرد اهداف ضد سوریه‌ای قطر و عربستان در سوریه شیخ قرضاوی است. مفتی مصری که وام‌دار پادشاه قطر و رابطه نزدیکی با وهابیون سعودی دارد با نفوذ بالا در میان سنی‌های افراطی خارجی حاضر در سوریه آن‌ها را ترغیب به قتل عام مردم این کشور می‌کند.

قرضاوی یک بار در برنامه پرطرفدار خود در شبکه ماهواره‌ای الجزیره صراحتا اعلام می‌کند خون تمام طرفداران دولت اسد، اعم از نظامیان، سیاسیون، علما و حتی شهروندان سوریه حلال است.


گفتنی است که اعضای گروهک تروریستی القائده که در سوریه حضور دارند رابطه نزدیکی با پدرخوانده خود یعنی شیخ القرضاوی داشته، به‌ طوری که طبق تحقیقات پژوهشگران اسپانیایی که به تحقیق درباره شبکه‌های القاعده اهتمام دارند، نشان داده است شیخ یوسف قرضاوی، رابطه‌ای محکم با یکی از اعضای مهم القاعده به نام احمد ابراهیم دارد که دولت اسپانیا در سال 2002 او را دستگیر کرده است و حداقل تا سال 2002 قرضاوی در بانک التقوی که از سوی دولت آمریکا به حمایت مالی از حرکت‌های تروریستی متهم شد، سهامدار بوده است. دو تن از مدیران این بانک در سوییس سکونت دارند که اخیراً از سوی دولت سوییس متهم به حمایت مالی از سازمان‌های جنایتکار متهم شده‌اند؛ یکی از این دو یوسف ندا است که اعتراف کرده است سال‌ها نقش وزیر خارجه اخوان المسلمین در اروپا و امریکا را بر عهده داشته است.


ترور علامه البوطی با فتوای قرضاوی


گفته می‌شود ترور علامه البوطی به دنبال صدور فتوای القرضاوی بوده است که عنوان کرده بود خون تمام کسانی که از اسد حمایت می‌کنند، حلال است.


مرحوم علامه البوطی

پدرخوانده تروریست‌های سوریه که قبلا فتوای قتل بشار اسد را صادر کرده است، نفوذ بسیار بالایی در میان تروریست‌های افراطی سوریه دارد به طوری که گفته می‌شود حمله تروریستی به مسجد ایمان دمشق که منجر به کشته شدن یکی از محبوب‌ترین علمای سوریه، "علامه البوطی" بود به تاثی از سخنرانی قرضاوی در نماز جمعه هفته قبل بوده که از البوطی به خاطر حمایت از اسد انتقادات شدیدی کرده بود.


محل شهادت علامه البوطی

چهار روز قبل از شهادت علامه البوطی در انفجار مسجد الایمان دمشق، وی مورد هجوم و حمله تند قرضاوی قرار گرفته بود؛ قرضاوی در نماز جمعه بعد از شهادت رمضان البوطی وی را شخصی هدایت نشده خواند و ادعا کرد: البوطی بدون آن که هدایت شود، از دنیا رفت. او دوست من بود و با آنکه آرزو داشتم خدا هدایتش کند اما بی‌ آنکه هدایت شود از دنیا رفت

"!

"علامه محمد سعید رمضان البوطی"، روحانی ارشد سوریه و یکی از بزرگ‌ترین مراجع دینی اهل سنت‌ در جهان عرب بود که ریاست اتحادیه علمای شام را بر عهده داشت.


ماجرای ازدواج‌های قرضاوی/ وقتی شیخ 86 ساله هوس تجدید فراش می‌کند


قرضاوی همسر اول خود "اسعاد الهرم" را در حالی از دست داد که در حال تدارک ازدواج سوم خود بود. ازدواج دوم قرضاوی سر و صدای بسیاری به پا کرد؛ قرضاوی عاشق دختری شده بوده که 37 سال از او کوچکتر بود.

ماجرای عاشقی اسماء بن قاده و شیخ قرضاوی بسیار جالب بوده که در زیر به برخی نکات آن که توسط شیخ در سال 2008 منتشر شد اشاره می‌کنیم:



دکتر "أسماء بن قاده" دختر ‌محمد بن‌قاده‌ پدر علم ریاضیات در الجزایر و نوه "شاهزاده عبدالقادر" است؛‌ وی خاطرات خود درباره ازدواج با شیخ را اینگونه بیان می‌کند:


من و شیخ در سال 1984 میلادی در یک کنفرانس دینی با هم آشنا شدیم؛ دقیقا محل آشنایی ما روی تریبون سخنرانی آن کنفرانس بود. در آن کنفرانس بیش از 2000 نفر مهمان و شرکت‌کننده حضور داشت. بسیاری از مطبوعات و رسانه‌های مختلف الجزایر نیز برای پوشش آن، در محل حاضر شده بودند. من در آن کنفرانس پس از سخنرانی شیخ "قرضاوی" روی تریبون رفتم و اشکالات کوچکی گرفتم و نکاتی را هم بیان کردم. فردای آن روز پر تیراژترین روزنامه الجزایر ماجرای اشکال‌گیری و نکاتی که بیان کرده بودم را در مطلبی تحت عنوان "شاید چیزی را در رودخانه بیابید که در دریا هم آن را پیدا نمی‌کنید"، منتشر کرد. پس از پایان سخنرانی، شیخ «قرضاوی» فورا جلو آمد تا بخاطر اظهارات زیبایم به من تبریک بگوید اما پیش از رسیدن او، خبرنگاران دور من حلقه زدند. همان شب، شیخ مرا در محل اقامت دانشجویان دید و پرسید: آیا شما همان خانم «أسماء» نیستی که امروز پس از سخنرانی من صحبت کردی؟! گفتم: بله. بخاطر مطالب و نکاتی که مطرح کرده بودم، از من خیلی تشکر کرد. از آن لحظه به بعد، شیخ بیشتر به من نزدیک شد.


مصاحبه همسر شیخ با الشروق

 همسر سابق قرضاوی در ادامه می‌گوید:‌ به هر بهانه‌ای سعی می‌کرد سر حرف را با من باز کند. گاهی هم که بهانه نداشت، کتاب‌های خود را به من هدیه می‌داد و این کار را بهانه می‌کرد تا باز هم با من صحبت کند؛ شیخ برای اینکه مرا با لفظ «عزیزم» خطاب کند، روی کتاب‌های خود می‌نوشت: «هدیه‌ای به دختر عزیز ...». ارتباط ما تا پنج سال به همان منوال ادامه داشت

.

به گفته اسماء شیخ در یکی از سفرهایش به الجزایر از او می‌خواهد تا با هم ملاقات کنند‌ اما بنا به دلایلی این ملاقات صورت نمی‌گیرد، شیخ که دل شکسته به دوحه باز می‌گردد در وصف عشق خود قصیده‌ای 72 بیتی می‌سراید و همراه با نامه‌ای برای اسماء فرستاده و از انتظار پنج ساله‌اش برای وی می‌نویسد:


آیا نمی‌بینی برای دریافت پاسخ از تو طمع دارم؟!
آیا نمی‌بینی آه‌هایم به لحن‌های عذاب من تبدیل شده؟
!

اسما در پاسخ به سوال خبرنگار الشروق درباره واکنش خود نسبت به خواستگاری شیخ می‌گوید:


"از یک طرف در حیرت و سرگردانی به سر می‌بردم، از طرف دیگر هم شیخ مرا رها نمی‌کرد و از هیچ فرصتی برای تماس گرفتن و یا نامه نوشتن جهت بیان احساسات خود دریغ نمی‌کرد. کم کم از من خواست تا در مورد احساساتم نسبت به او مطالبی را بیان کنم.



شعله‌ هوسی که خیلی زود خاموش شد


در نهایت با وجود مخالفت‌های بسیار والدین اسماء، این ازدواج شکل می‌گیرد؛ این عشق آتشین تنها سه ماه دوام می‌آورد که در انتها با تهدید به مرگ اسماء و افشای رابطه قرضاوی با موساد توسط اسماء خاتمه می‌یابد.


اسماء بن قادة الجزایری همسر یوسف قرضاوی می‌گوید: قطر با سوء استفاده از جایگاه دینی و ارتباط گسترده قرضاوی با جهان اسلام، از وی در راستای اجرای نقشه آمریکایی و صهیونیستی در منطقه استفاده کرده است.


گفتنی است پس از جدا شدن اسماء از قرضاوی، بیش از 150 نامه تهدیدآمیز و توهین‌آمیز به وی ارسال شده و به او گفته‌اند که در صورت اعلام علت جدا شدنش از شیخ قرضاوی، کشته خواهد شد.


جدایی شیخ از همسر دومش سر و صدای زیادی در الجزایر به پا کرد؛ در همین راستا یکی از پایگاه‌های فرانسوی زبان الجزایر نوشت: "همین شیخ قرضاوی همواره جوانان را مورد انتقاد قرار می‌داد و آنان را از مغازله و عشق ورزیدن به جوانی دیگر حتی برای ازدواج منع می‌کرد"

.

بنابر این گزارش، او دعوت کردن پسر یا دختری توسط پسر یا دختر دیگر برای نوشیدن چای، قهوه و یا هر چیز دیگری را غیر‌مجاز و عملی حرام می‌دانست در حالیکه خود در بخشی از کتاب خاطراتش در مورد چگونگی عاشق شدنش چندین صفحه مطلب نوشته و در نهایت دیدیم که چگونه از این عشقش جدا شد.


نهایتا در آخرین بار سال گذشته قرضاوی در 86 سالگی همزمان با فوت همسر اولش برای سومین بار با خانمی مراکشی به نام "عایشه لمفنن" ازدواج کرد.


حمایت قاطعانه شیخ از منافقین/ شیعیان مرتد هستند!!


قرضاوی در میان اعراب به "شیخ فتنه‌گر" نیز معروف است‌ زیرا سخنرانی‌های وی علیه اقوام و مذاهب اسلامی مانند شیعه باعث ایجاد تفرقه میان مسلمانان می‌شود.

قرضاوی در 10 سپتامبر سال 2008 در مصاحبه‌ای با المصرالیوم انجام داد و  مسلمانان را مرتد و بدعت‌گذار خطاب کرد؛ او شیعیان را متهم به هجوم به جوامع سنی و نفوذ در آن‌ها کرده و مدعی می‌شود؛ این یک خطر بزرگ است.


قرضاوی ضمن اینکه مسلمانان ایران و حزب‌الله را مسلمان نداسته، آن‌ها را دشمن اسلام و اعراب نیز می‌داند و به حمایت از گروهک تروریستی منافقین نیز پرداخته است.

دو هفته پیش، قرضاوی در گفت‌وگوی زنده خود با برنامه شریعت و زندگی که از شبکه الجزیره قطر پخش شد با حمایت از گروهک تروریستی منافقین گفت: این اشخاص(منافقین) انسان‌های مستضعفی هستند که باید به آنها کمک شود.


قزضاوی که اواخر سال گذشته، به شدت از منافقین تروریست حمایت کرده بود، بار دیگر با تکرار اظهارات گذشته خود ضمن حمایت از آنها و با یادآوری احادیثی پیرامون ضرورت حمایت از مظلومین! از دولت عراق نیز انتقاد کرد.

ایرانی‌ها را نفرین کنید؟!

از دیگر اظهارات ضد‌ایرانی یوسف قرضاوی درخواست نفرین ایرانی‌ها در مراسم حج است؛ سال گذشته در هنگام مراسم حج، قرضاوی در خطبه نماز جمعه قطر از زائران خانه خدا خواست در مراسم حج امسال ایران را نفرین کنند چرا که ایران در کنار دولت سوریه ایستاده و جلوی سقوط آن را گرفته است؛ قرضاوی با اشاره به حمایت‌های ایران، چین و روسیه از نظام حاکم بر سوریه گفت: جهان عرب و جهان اسلام باید در برابر این سه کشور بایستند چون آنها با حمایت‌های سیاسی، نظامی و مالی در کنار رژیم حاکم در سوریه قرار گرفته و درحال کشتن مردم در این کشور هستند.


پسری که ندارد نشان از پدر/ پسر القرضاوی در ایران!!


اما برخلاف یوسف قرضاوی، "عبدالرحمان یوسف"، عضو فعال جوانان میدان التحریر قاهره و از سردمداران انقلاب مصر است.


وی بارها به مخالفت از پدر خود و مواضع قرضاوی در قبال سوریه، حزب‌الله و بویژه انقلاب مردم بحرین پرداخته‌ است.

این شاعر بزرگ مصری پس از جنگ 33 روزه، با حضور در لبنان، قصیده‏‌ای در مدح "سید حسن نصرالله" سرود و از حزب‌الله حمایت کرد.



وی در زمان دیکتاتوری "حسنی مبارک" نیز با کمال شجاعت اشعاری در هجو وی سرود و در شب شعرهای داخل مصر قرائت کرد که دو شعر "الهاتک بامر‌الله (هتک‏‌کننده حکم خدا)" و "مسبحة الرئیس (تسبیح رییس‌جمهور)" از معروف‏‌ترین آنها هستند.


فرزند قرضاوی  در سال 1390 همراه هیئتی به دعوت مجمع جهانی اهل بیت به ایران آمد و در محافل شعرخوانی در باب بیداری اسلامی شرکت کرد؛ وی در مدت حضور خود در ایران سخنرانی‌هایی درباره موج بیداری اسلامی در منطقه ایراد و به حمایت از انقلاب خاموش مردم بحرین پرداخت.


وقتی راه پدر و پسر جدا می‌شود

برخلاف مفتی ناتو، پسر او انقلاب بحرین را کاملا اسلامی و مردمی دانسته و از مردم مظلوم بحرین حمایت می‌کند؛ او در نامه‌ای سرگشاده در اعتراض به مواضع پدرش نسبت به بحرین می‌نویسد:


"درست است که اکنون در خیابان‌ها شیعیان حرکت می‌کنند ولی واقعیت آن است که ظلم علیه شیعیان بحرین در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان به صورت برنامه‌ریزی شده آن‌ها را ده‌ها سال از بسیاری از حقوق شهروندی محروم کرده‌اند، و در این کشور برای تغییر ترکیب جمعیتی و توازن نسبت شیعه و سنی به هزاران نفر از دیگر کشورها تابعیت داده شده است."


عبدالرحمان با مشاهده نماز جماعت شیعه و سنی در "میدان لولو" و حدت مردم این کشور، با دادن این وعده به مردم بحرین که درباره انقلاب آنها و مقاومتشان شعری خواهد سرود، گفت:


این مهم نیست که رویدادهای بحرین انقلاب توصیف شود یا نه، مهم آن است که در این کشور ظلمی در جریان است که عرق شرم بر پیشانی انسانیت می‌نشاند.

مطالب مرتبط :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد