دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

هشدار جبهه خلق در مورد طرح خطرناک آمریکا علیه منطقه

عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد که آمریکا در حال پیاده کردن طرحی برای تحقق سازش در منطقه خاورمیانه از طریق حذف حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود است.



«جمیل مزهر» در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد:


طرح آمریکا خطراتی حقیقی را متوجه پروژه ملی فلسطین می کند و در تلاش برای حذف مساله آوارگان فلسطینی است.


مزهر تشریح کرد که این طرح در رابطه با مبادله اراضی فلسطینی با دشمن صهیونیستی و تشکیل دولتی با مرزهای موقت و حفظ کانون های شهرک نشینی در کرانه باختری و قدس اشغالی است.


وی همچنین عنوان کرد که حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود که در سال 1948 از آن کوچانده شده اند، تنها پلی است که میان راه حل مرحله ای در مورد تشکیل دولت فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 به پایتختی قدس شریف و راه حل استراتژیک برای تشکیل دولتی دمکراتیک برای تمامی فلسطینیان در مرزهای سرزمین تاریخی فلسطین پیوند برقرار می‌کند.


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین در بخش دیگری از اظهاراتش، حادثه ربوده شدن نیروهای امنیتی مصری را حادثه ای تاسف بار و غیر قابل قبول خواند و تشریح کرد که فلسطینیان به هیچ وجه مداخله ای در این حادثه جنایتکارانه ندارند.


مزهر گفت که ملت فلسطین نباید تاوان حوادث داخلی مصر و ربوده شدن نیروهای امنیتی این کشور را بپردازد.


وی ضمن اشاره به اینکه بسته شدن گذرگاه زمینی رفح موجب ایجاد مشکلاتی اساسی برای ملت فلسطین به ویژه بیماران، دانشجویان و کسانی می شود که دارای برگه اقامت موقت هستند، تاکید کرد که این گذرگاه تنها منفذ و راه ارتباطی نوار غزه با جهان خارج به شمار می رود و بسته شدن آن خسارت های سنگینی را به منافع ملت فلسطین وارد می کند.


وی از «محمد مرسی» رئیس جمهوری مصر خواست هر چه زودتر در این زمینه مداخله کرده و دستور بازگشایی کامل گذرگاه رفح را صادر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد