دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

جنبلاط دلال فروش اطلاعات نظامی سوریه به فرانسه

یک منبع نیمه رسمی فرانسوی فاش کرد که سرتیپ خالد الحلبی رئیس شاخه امنیت عمومی سابق در استان "الرقه" سوریه که اهل استان السویداء درجنوب سوریه است، اکنون نزد ولید جنبلاط نماینده پارلمان لبنان در "المختاره" واقع در منطقه جبل لبنان پناهنده شده است.


به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه خبری الحقیقه سوریه، مسوولان فرانسوی اسناد محرمانه ای درباره امنیت عمومی و ارتش سوریه را به قیمت بیش از 100 هزار یور از این نظامی فراری سوری خریداری کرده اند و وی قصد دارد تعدادی دیگر از این اسناد را که مرتبط با نیروهای دریایی سوریه در طرطوس و محل زاغه های مهمات نیروی دریایی در مناطق کوهستانی اطراف این شهراست، به سازمان جاسوسی آمریکا بفروشد.


الحقیقه همچنین فاش کرد که سازمان دیده بان حقوق بشر یکی دیگر از مشتری های وی بود که از طریق "ندیم حوری" نماینده این سازمان در بیروت در روز پنجم ماه مارس گذشته اسنادی را درباره امنیت عمومی در الرقه به ارزش 30 هزار دلار خریداری کرده که در آن تصاویری از زندان سازمان امنیت و پرونده های زندانیان سیاسی گذشته و حال در استان های سه گانه وجود دارد.!
الحقیقه همچنین خاطرنشان کرد که سرتیپ الحلبی دو روز قبل از ورود مسلحان جبهه النصره به الرقه در روز 4 مارس به همراه راننده و یک تن دیگر از این شهر فرار کرد و از طریق خاک ترکیه و با کمک تعدادی از نیروهای ویژه امنیتی وابسته به جنبلاط وبا هماهنگی دستگاه اطلاعاتی ترکیه وارد لبنان شده است.


الحقیقه فاش کرد که ارتباط جنبلاط با سرتیپ الحلبی برای فراری دادنش از الرقه از آغاز سال جدید شروع شد چنان که جنبلاط با فرستادن یک گروه از دستگاه امنیتی خود اقدام به انتقال خانواده الحلبی و آرشیو اسنادش کرد و از وی خواست که شهر را به جبهه النصره تسلیم کند.


به نوشته این پایگاه خبری، شاخه امنیتی نظامی در الرقه برخلاف آنچه در حمص و حلب و سایر شهرها اتفاق افتاد در برابر اشغال شهر از سوی جبهه النصره مقاومت کرد درحالی که بیشتر افسران امنیت عمومی مانند فرمانده خود الحلبی اقدام به فرار کردند.


گفتنی است الحقیقه تابستان سال قبل اعلام کرد که یک مجموعه امنیتی وابسته به ولید جنبلاط با هماهنگی مزدوران شاخه اطلاعاتی سرتیپ وسام الحسن (که پیش از این در بیروت ترورشد) و گروهک تروریستی لواء الاسلام در دمشق در ماه اوت سال 2012 فرج المقت فرمانده نیروی هوایی را هنگامی که به سمت محل کار خود می رفت، ربودند وسپس وی را به المختاره منتقل و تحت شرایط به شدت امینتی وادار به اقامت اجباری کردند.

جنبلاط از آن زمان وی را به برگزاری نشست هایی با افسران سازمان سیای امریکا ( و چه بسا موساد اسرائیل) و ارائه اطلاعات محرمانه نظامی از نیروی هوایی سوریه وادار می کند.


به گزارش العالم، جنبلاط به عنوان یکی از سران دروزی های لبنان، تلاش کرده تا اقلیت دروزی سوریه را به جمع مخالفان نظام سوریه متوجه کند اما در این کار توفیقی نیافته است و برخی از افرادی که نماینده وی در سویدا با آنها دیدار کردند و قول همکاری با شورشیان دادند نیز همگی دستگیر و برخی از آنها پس از اعتراف و ابراز ندامت از اقدام خود، آزاد شدند.


جنبلاط بر این باور است در صورت موفقیت نظام سوریه در سرکوب شورش ها، وی هیچ جایگاهی در لبنان نخواهد داشت، این رهبر دروزی که به دلیل سیاست نه چندان قابل اطمینانش به "مرد باد" شهرت دارد، معتقد است که سوری ها پدرش را کشته اند و می خواهد انتقام خون پدرش را از نظام سوریه بگیرد!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد