دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

هیگ: همه چشم‌ها به ایران پس از انتخابات دوخته شده است

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که چشم جهانیان به ایران پس از انتخابات و میزان جدیت آن در روند مذاکرات دوخته شده است ! 




به گزارش خبرگزاری فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس که در سفر دوره‌ای خود به برخی کشورهای خاورمیانه به سر می‌برد، با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» گفت‌وگویی انجام داده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که ایرانی‌ها اکنون برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوند آیا شما فکر می‌کنید که این انتخابات بر روند مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت، گفت: تا انتخابات ایران زمانی باقی نمانده و تنها سه هفته دیگر انجام می‌شود. در هفته‌ها و ماه‌های پس از انتخابات، چشمهای جهانیان به ایران به طور خاص دوخته می‌شود تا بعد ببینیم که آیا بعد از این انتخابات، آیا ایرانی‌ها برای مذاکرات جدی آماده خواهند بود یا خیر؟ در مذاکرات اخیر، فضا از قبل بهتر بود. اما این مذاکرات از نظر محتوا ناکام بود.


ایرانی‌ها در نظر ما و سایر کشورها در تعامل با مذاکرات جدی نبودند. این سوال بزرگی بعد از انتخابات خواهد بود که آیا به هر حال این شیوه آنها تغییری خواهد کرد؟ من معتقدم که طی سال آینده، جهان متوجه خواهد شد که آیا ایران در این مذاکرات جدی است یا خیر؟ و این اندکی زمان می‌برد.


هیگ در پاسخ به این سوال که آیا این امر یک سال طول می‌کشد، گفت: نه من نمی‌خواهم زمانبندی خاصی داشته باشم اما طی هفته‌ها و ماه‌های بعد از انتخابات این مسئله روشن می‌شود. بسیاری از ما معتقدیم که این امر یک امتحان بزرگ برای ایران برای مشخص شدن میزان جدیت آن در مذاکرات به شمار می‌رود.

منبع:فارس


سردار سلیمانی:در انتخابات پیش‌رو نباید اشتباه کنیم

http://www.chekhabar.info/1392/01/28/post-1094

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد