دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

مرسی به تمام مسائل نگاه سلفی‌گری دارد

دبیر بین‌الملل روزنامه مردم‌سالاری گفت: رئیس‌جمهور مصر به تمام مسائل نگاه سلفی‌گری دارد و اسلام‌گرا نیست.

علی ودایع در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجی خبرگزاری تسنیم، در مورد تحولات اخیر مصر و کشته شدن تعدادی از مردم و شیعیان این کشور گفت: از روزی که محمد مرسی رئیس‌جمهور شد بسیاری از انقلابیون مصر در داخل زندان بودند و مردم مجبور بودند تا بین ژنرال ارتش مصر و سلفی‌ها محمد مرسی را انتخاب کنند.


وی تصریح کرد: مرسی در طول این یکسال اصلا دموکراسی را رعایت نکرد و میدان را به سلفی‌ها و اخوانی‌ها داد و به پاکسازی قوه قضاییه به نفع اخوانی‌ها پرداخت چراکه قرار بود حسنی مبارک و اطرافیانش را محاکمه کند ولی اینکار رو نکرد و ما شاهد اتحاد ارتش مصر و حمایت‌های امریکا از آنها بودیم.


دبیربین‌الملل روزنامه مردم‌سالاری افزود: آمریکایی ها نیز به حمایت سلفی‌ها و ارتش مصر پرداخته به طوریکه در اوایل انتخابات ریاست‌جمهوری مصر، روزنامه واشنگتن پست  در مطلبی نوشت که امریکا 50 میلیون دلار به اخوان‌المسلمین کمک مالی کرده است که این موضع در واقع نشانگر کمک مالی پنهان آمریکا از اخوان المسلمین است و در حال حاضر افراد زیادی در مصر بی‌خانمان و بیکار هستند.


ودایع ادامه داد: از طرفی سلفی‌ها بر طبل نفاق میان شیعه و سنی کوبیده و با قتل 4 شیعه در مصرموجب خشم و نفرت مسلمانان شدند و در واقع خواستار این موضوع هستند تا سکان هدایت جنگ در سوریه را به دست بگیرند چراکه سلفی‌ها مامور بحران در سوریه از سوی عربستان هستند.


دبیربین الملل روزنامه مردم سالاری اظهار داشت: به شرایط داخلی مصر که توجه کنیم درمی یابیم که اخوانی‌ها انقلاب مصر را به نام گروه خاصی مصادره کرده‌اند ولی موضوعی که در حال حاضر نگران کننده است ترس از جنگ داخلی در این کشور است چراکه پیشینه نظامی‌گری اخوانی‌ها و اقدام ارتش مصر می‌تواند شرایط بدی را به وجود اورد.


وی تاکید کرد: سلفی‌ها برای رویارویی با هلال شیعی به وجود امده‌اند.  سلفی ها برای رویای تشکیل امارات اسلامی که القاعده و طالبان نتوانستند آن را به وجود آورند به دنبال پیاده کردن اهداف خود علیه شیعیان هستند.


ودایع با بیان اینکه در ابتدای ریاست‌جمهوری مرسی ما دچار ذوق‌زدگی دیپلماسی شدیم، خاطرنشان کرد:


دستگاه دیپلماسی در ابتدا فکر می کرد که می‌تواند با روی کار آمدن مرسی روابط ایران و مصر بهبود بخشیده شود درحالیکه  ما دچار نوعی ذوق‌زدگی سیاسی شدیم  و اقدامات رئیس‌جمهور مصر در جنبش عدم تعهد و دیگر روابط سیاست‌خارجی خود با سایر کشورها نشان داد که مرسی نه تنها اسلام‌گرا نیست بلکه سلفی بوده و به دنبال کسب حمایت‌ غرب است.


http://www.tasnimnews.com/Home/Single/88104

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد