دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

آیت الله سید علی حسینی از علمای عراق: خون‌شهیدشحاته‌دامن‌مرسی را گرفت/مرسی به وهابی‎ها قول فشار بر شیعیان داده بود

آیت الله سید علی حسینی از علمای عراق در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به  جنایت‎های اخیر تکفیری‎ها در مصر و شهادت شیخ حسن شحاته و یارانش تأکید کرد: شیخ حسن شحاته ویارانش از سربازان وفادار اسلام بودند که با فداکردن جان‎های خود از مکتب اهل بیت(ع) و مذهب تشیع دفاع کردند.


وی با بیان اینکه مؤمنان برای رسیدن به راه حق و هدف واقعی با چالش‎های زیادی مواجه می‎شوند، اظهار داشت:  شیخ حسن شحاته و یارانش با ایمان قوی همانند صحابه امیرمومنان(ع)  مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کردند.


 
 این عالم عراقی ادامه داد: شیعیان باید افتخار کنند که یکی از علمای آنان در راه اهل بیت(ع) به درجه شهادت نایل شد، زیرا  کمتر کسی می تواند به  این نشان الهی برسد.

 وی با اشاره به جایگاه کشور مصر در جهان خاطرنشان کرد: جای تأسف دارد کشوری که در زمان فاطمیان اداره می‎شد و مروج تشیع اهل بیت(ع) بود، امروز پناهگاه گروهک‎های تکفیری و تروریستی باشد.

 آیت الله حسینی با تاکید بر اینکه محمد مرسی رییس جمهور مصر مسؤول حمایت از شهروندان و اقلیت‎های دینی است، تصریح کرد: رییس جمهور مصر باید از روابط خود با تکفیری‎ها، سلفی‎های وهابی که به آنها وعده تنگ کردن عرصه را بر شیعیان در مصر را داده بود، دست برمی داشت.


 
وی افزود: یکی از علل اصلی شهادت رساندن شیخ حسن شحاته و یارانش  تعامل محمد مرسی با گروهک‎های تروریستی دست نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب بود.

این عالم عراقی، حمایت حاکمان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نظیر آل ثانی،آل سعود، آل خلیفه و به ویژه رجب اردوغان از تروریست‎ها را لکه ننگی بر پیشانی آنها دانست و خاطر نشان کرد: حاکمان دست نشانده استکبار شیطانی باید بدانند دوران زورگویی و دیکتاتوری به پایان رسید و باید از سرنوشت حاکمانی چون صدام، زین العابدین بن علی، معمر قذافی و حسنی مبارک  عبرت بگیرند.

وی با تاکید بر این که وهابیت، تکفیری‎ها و سلفی‎ها همانند خوارج به اسم اسلام تظاهر می‎کنند، اظهار داشت:  فرقه‎های پسمانده بنی امیه توسط دست نشانده بریتانیا عبدالعزیز آل سعود وارد کشورهای اسلامی شدند که امروزه آمریکا و اسرائیل آنها را همچون ربات آهنی برای اعمال برنامه‎های شیطانی خود به حرکت درمی‎آورند.

آیت الله حسینی با اشاره به نفوذ آل سعود در ایجاد فتنه میان مسلمانان کشورهای اسلامی از جمله عراق، مصر، سوریه، پاکستان و افغانستان گفت: جای تأسف است که خانواده دیکتاتوری آل سعود آثار گرانبهای اسلام مکه و مدینه را اداره می‎کند و هرگونه که می‎خواهند دخل و تصرف می کنند و اماکن مقدس از جمله خانه رسول اکرم(ص) و قبور بقیع را ویران می سازند.

وی با بیان این که علمای دینی الازهر، زیتونه و کشورهای اسلامی باید فتواهای تندی علیه تکفیری‎ها، وهابیت و سلفی‎ها صادر کنند، تأکید کرد: علمای شیعی وسنی باید از برخورد حضرت علی (ع) با خوارج الگو برداری کنند.

این عالم شیعی عراقی به گرفتن عبرت از سقوط حاکمان ظالم اشاره و تأکید کرد: محاکمه نکردن قاتلان شیخ حسن شحاته و یارانش موجب همانند شدن سرنوشت مرسی و مبارک همانطور که خون شهید شحاته دامین مرسی را گرفت.


http://www.598.ir/fa/news/146060


مطلب مرتبط: بعد از تحریکات مداوم سلفیون؛ گزارش کامل از شهادت فجیع چهار شیعه در شب ولادت حضرت ولی‏عصر(عج) + تصاویر هولناک + واکنش ها


http://www.che-khabar.ir/1392/04/04/post-1462


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد