دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

آیت الله خاتمی: سیاهی لشکرهای فتنه 88 دور دولت حلقه زده‌اند/ این‌ها والله به دولت وفا نخواهند کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز برخی سیاهی لشکرها و معرکه گردانان فتنه 88 دور دولت حلقه زده‌اند، افزود: این افراد افراطی هستند و با شعار اعتدال دولت همخوانی ندارند و والله به دولت وفا نخواهند کرد.


 
 به گزارش خبرنگار مهر در یزد، آیت الله سید احمد خاتمی، شنبه شب در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله سید جواد مدرسی، یکی از علما و روحانیون بنام یزد با اشاره به برخی تلاش‌ها برای حذف شعار "مرگ بر آمریکا" اظهار داشت: در این زمینه عده ای منافع خود را در نظر می گیرند زیرا به واقع در این سال‌ها شعار "مرگ بر آمریکا" برای عده‌ای زیان و ضرر به دنبال داشته اند و اکنون یک شبه به دنبال حذف این شعار هستند.

وی تصریح کرد: حتی اگر این شعار حذف شود، نفرت مردم از آمریکا و استکبار به قوت خود باقی است زیرا جنایاتی که آمریکا انجام داده، هرگز از ذهن و قلب مردم ما پاک نخواهد شد و یک مذاکره نمی تواند این همه فلاکتی که از دوران پهلوی تا سالهای بعد از انقلاب، مستقیم یا غیرمستقیم از طریق آمریکا به مردم ایران تحمیل شد، به دست فراموشی دهد.


حذف مرگ بر اسرائیل بر خلاف سخن امام خمینی(ره) است


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حذف شعار "مرگ بر اسرائیل" نیز همین گونه است و این سخن امام از قبل از پیروزی انقلاب بود که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.


خاتمی تاکید کرد: این سخن امام را که از اسرائیل به عنوان غده سرطانی یاد کردند و روز قدس را برای حمایت از مردم فلسطین و اعلام برائت از رژیم جعلی صهیونیستی تعیین کردند، هرگز از یاد نمی‌بریم و معتقدیم، حذف شعار "مرگ بر اسرائیل" مغایر با خواسته و سخن امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی است.



وی عنوان کرد: در مقابل آمریکا ضمن اینکه باید اندکی نرمش نشان دهیم اما هرگز نباید از مواضع، ارزش‌ها، عزت و استقلال خود کوتاه بیاییم زیرا دشمن ما به دنبال نقطه ضعف است و هر کجا از ما کرنش ببیند، امتیاز می‌خواهد.


عضو خبرگان رهبری با ذکر مثالی بیان کرد: اگر یک سگ ولگرد، شخصی را دنبال کند، در صورتی که شخص فرار کند، سگ به‌دنبال او می‌دود زیرا ترس او را حس می‌کند اما اگر در مقابل آن بایستد و سینه سپر کند، سگ ولگرد جرأت نزدیک شدن نمی‌کند.


در مقابل آمریکا باید سینه سپر کنیم


وی تصریح کرد: ما در مقابل آمریکا باید سینه سپر کرده و از حقوق طبیعی خود مانند حقوق هسته ای، هرگز کوتاه نیاییم و هر دو طرف باید در این مذاکرات حسن نیت نشان دهند.


خاتمی ادامه داد: ملت ایران نمی تواند به این راحتی از خون شهدای خود بگذرد بنابراین دولتمردان نباید به گونه ای رفتار کنند که دشمن در آنها احساس ضعف کند و بخواهد از دولت جمهوری اسلامی ایران به نفع خود امتیاز بگیرد یا حقوق ملت ایران را پایمال کند زیرا این اتفاق یعنی پایمال شدن خون شهدا.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار دولت مبنی بر اعتدالگرایی اظهار داشت: به طور قطع مشکلاتی که اکنون کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، با اعتدال در عمل حل خواهد شد و امیدواریم دولت تدبیر و امید با شعار اعتدالگرایی خود، در انتخاب مسئولان نیز دقت نظر کند.



خاتمی با بیان اینکه امروز برخی سیاهی لشکرها و معرکه گردانان فتنه 88 دور دولت حلقه زده‌اند، افزود: این افراد افراطی هستند و با شعار اعتدال دولت همخوانی ندارند و ولله به دولت وفا نخواهند کرد.


وی تصریح کرد: این افراطیون حتی به امام هم وفا نکردند و همه آرمان‌ها و دغدغه‌های امام و انقلاب و شهدا را زیر پا گذاشتند.


اعتدال دولت باید در عمل و عزل و نصب مدیران اجرایی شود


عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: وقتی دولت با شعار اعتدالگرایی به میدان آمد، انتظار داریم شعار خود را در عزل و نصب‌هایش اجرایی کند و از مدیرانی استفاده کند که لایق، پیرو خط امام و رهبری، دلسوز مردم و کاردان باشند.


خاتمی خاطرنشان کرد: حمایت از دولت هایی که در مسیر امام قدم بر می دارند، دغدغه و سیاست رهبری است و ما نیز از این سیاست پیروی خواهیم کرد و امیدواریم با وحدت و همدلی و حمایت از دولت و تقویت آن، مشکلات کشور یک به یک حل و فصل شود.


امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سید جواد مدرسی همچنین تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: غنای حوزه‌های علمیه در زمان حضرت امام محمد باقر(ع) بی بدیل بود و ایشان فخر جهان تشیع بود.



وی افزود: حوزه های علمیه ما اکنون نیز باید با تاسی به امام محمدباقر(ع) و بهره گیری از علمایی همچون آیت‌الله سیدجواد مدرسی و امثال ایشان، رونق خود را بازیابند و بتوانند جوابگوی جوانانی باشد که تشنه علوم و معارف دینی هستند.


خاتمی تصریح کرد: جوانان ما اکنون در برابر موجی از تهاجم های فرهنگی و دسایس دشمن قرار گرفته اند و حوزه ها باید پاسخگو به شبهات آنها باشند و با استفاده از معارف دینی، آنها را از گزند آسیب ها حفظ کنند.

http://mehrnews.com/detail/News/2154435

نظرات 1 + ارسال نظر
مهشید 1392/07/21 ساعت 13:44 http://www.luxfa.ir

جالب بود برام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد